Asus G50V med GF9700, min nästa bärbara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Väntar på morgondagens mailsvar från TBH..

Jag citerar mig själv..

Pratade precis med TBH, mycket rikigt så är det en AS model som kommer till mig. Skickat idag och förhoppningsvis skall den komma imorgon.

Är nu övertygad om att AK inte ens existerar, iaf inte i sverige.

Hmm ni som fått denne AS istället, har ni betalat AK pris?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daizoe
Mainstream - The jack-of-all-trades in laptops, these machines are usually 14-15 inches in size and about 6 pounds in weight. Good at everything, yet master of none, this is the most common type of laptop. Due to the expansive number of notebooks that fall into this category, you can find anywhere from a budget machine to a heavy hitter here. If you are looking for a great all-around laptop, or even if you're not sure what you want, this is the category to start with.

Thin and Light - From 13-14 inches, the thin and light category is similar to the mainstream category in that these laptops are great for a large variety of activities. However, as the name states, the thin and light laptops are smaller and lighter than their mainstream counterparts. This reduction aids travellers and those who like to carry their laptops around with them daily. The tradeoff is a smaller screen and usually a less powerful graphics card.

Taget ifrån notebookreview.

Jag skulle gärna haft någon som ligger emellan Gaming och Thin and Light..
Vill kunna spela spel som Warcraft 3, WoW, cod2, cs, q3, diablo2(när det kommer), warhammer kanske. Men crysis, far cry och såna spel är inget för mig .

Senaste året på min stationär har jag nog inte testat ett enda nytt spel.
Annars kommer den användas till skolarbete, film(gärna 1080p utan problem), surfning och sånt.

Läste att Lenovo T400 hade batteritid på 7-9h. Dock så känns det som att det kanske är lite för mycket emot portabel hållet, då om jag inte minns fel hade en lite för dåligt grafikort.

Tja.. om du vill spela lite på den så kan jag rekomendera 2 burkar:

Den billiga Acer Aspire 5930G-733G25Mn kostar 8000:-
och borde fixa dom spel du vill... i alla fall på medium settings.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336604

Den den dyrare är ASUS G50V... då får du bättre spel prestanda och där med längre livslängd... men om det är värt ca 4200:- mer är för dig att avgöra.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Jag citerar mig själv..

Pratade precis med TBH, mycket rikigt så är det en AS model som kommer till mig. Skickat idag och förhoppningsvis skall den komma imorgon.

Är nu övertygad om att AK inte ens existerar, iaf inte i sverige.

Hmm ni som fått denne AS istället, har ni betalat AK pris?

Jag beställde en AK från TBH och betalde det högre priset då det var den ända som fanns i lager när jag beställde. Den skickades idag (Wiiieeeeee). Återkommer med information om hur det ligger till när jag fått min!

Permalänk
Medlem

Den där acer är ju i princip lika gaming maskin only some g50an.. Jag skulle vilja ha något som g50v fast men lite sämre prestanda. Men med bättre byggning, lite bättre batteritid och lite smalare och smidigare dator.
Sen litar jag nog inte på något b-märke som ACER.

Men tack för hjälpen endå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matjen
Jag beställde en AK från TBH och betalde det högre priset då det var den ända som fanns i lager när jag beställde. Den skickades idag (Wiiieeeeee). Återkommer med information om hur det ligger till när jag fått min!

Är till 99% säker på att du får en AS

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem

Det här var då inte roliga nyheter. Jag som hade sett fram emot att införskaffa mig en AK med den högre upplösningen på skärmen men eftersom den inte verkar finnas så sprack den bubblan.

Ser också att AK-versionen börjar försvinna från "jämför priser" listan på Prisjakt så det är ju ett bra tecken på att dom börjar tas bort från försäljarnas sidor.

Varför dingla denna morot framför ansiktet för att sedan slänga bort den?

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Är till 99% säker på att du får en AS

Då tänker ju inte jag betala det högre priset precis.

TBH är ju inte direkt lätta att få tag på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daizoe
Den där acer är ju i princip lika gaming maskin only some g50an.. Jag skulle vilja ha något som g50v fast men lite sämre prestanda. Men med bättre byggning, lite bättre batteritid och lite smalare och smidigare dator.
Sen litar jag nog inte på något b-märke som ACER.

Men tack för hjälpen endå

Tja... jag har tidigare haft en acer som fungerade bara fint... inga problem.
Sen så fanns det andra som det också hade fungerat bra för...
Tex HP har ju haft stora problem med förra generationens DV burkar...

Så jag vet inte... ACER är nog inget större B märke än nån annan.
Visst... G50V har bättre byggkvalite än vad den acern som jag hade (5520G) men sen så kostar den mer. Det jag gillade med Acern som jag rekomendeade till dig är pris/prestanda samt en stilren design.

Lycka till med att hitta den optimala laptopen för dig.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Hmm ni som fått denne AS istället, har ni betalat AK pris?

Det verkar som jag gjort det, ja. Får dra iväg ett brev till TBH och kolla vad som händer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matjen
Då tänker ju inte jag betala det högre priset precis.

TBH är ju inte direkt lätta att få tag på.

Jag mailade, fick svar samma dag, orkade inte vänta på ytterligare svar så jag ringde dem idag och fick svar.

off topic: Telia är ljusår svårare att få tag på.. *suck*

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem

Har skickat till TBH nu ang. mitt datorköp. Då jag inte kan skicka tillbaka min då jag behöver de i studierna på måndag så undrade jag hur detta skulle lösas, samt frågade jag om de skiljer sig i prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
TBH har leveranstid 1 - 3 dagar. Priset ligger på 12.499
Kanske något för dig?

Japp såg det men visste inget om TBH, nu när jag läst på lite om dom och insett att dom verkar OK....ja då är ju datorn listad som Tillfälligt slut... Gissa om man blir sur på sig själv för att man velade. :/
Jaja, verkar som jag får vänta tills månadsslutet ändå mao..

Permalänk
Medlem

Jag har fått min sk. AK, med 1440*900 och allt som den skulle!
Enda saken är att det står AS i botten.

Finns det någon här som har 1280*1024 (om det är den). Annars är det den varianten som inte finns. Nu har ju TBH ändrat till en AS med priset mellan föredetta AS och AK.

Jag är förövrigt jäkligt nöjd med datorn, den fungerar perfekt och var mer än vad jag hade förväntat mej, och tveka inte ni som gör det!

Förresten ifall det nu är så att vi som betällt en AK har betalat för en AS lär det ju gå att kompensera och dem får skicka tillbaka mellankostnaderna, för datorn går ju inte att byta ut, särskilt inte ifall det bara finns en modell ^^

/Adam

Permalänk
Medlem

Det är ju falsk marknadsföring att skriva annan modellbeteckning.
Jag själv som avbokade min G50 AK från TBH skulle varit skitsur om jag istället utan anledning fick en AS med sämre specifikation!
Absolut krävt stor kompensation eller helt enkelt bett dom ta tillbaka paketet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det är ju falsk marknadsföring att skriva annan modellbeteckning.
Jag själv som avbokade min G50 AK från TBH skulle varit skitsur om jag istället utan anledning fick en AS med sämre specifikation!
Absolut krävt stor kompensation eller helt enkelt bett dom ta tillbaka paketet!

Precis vad jag tänkte.

Hela den här historien mellan olika modellbeteckningar/specifikationer, vilka som har vad och skillnaderna mellan allihopa känns så onödig om ASUS hade givit ut dom rätta specifikationerna från början.

Men åter till saken. Har en liten förfrågan till dig Casull, skulle då kunna posta en bild på själva laptopens skrivbord? Skulle gärna vilja se hur 1440*900 ser ut på en 15,4 tummare. Gärna med några fönster uppe osv. Skulle vara mucho uppskattat!

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk

Jeesssss.. Nu har jag äntligen fått min G50V också.. Och är väldigt nöjd även om det tar ett tag att vänja sig med den lilla skärmen när man är van vid 22". och den oranga färgen är inte så lysande som man kan tro på vissa bilder, den käns inte "för mycket" tycker jag. Snygt, och får ju säga att jag är impad på väskan som man fick med också. Oftast är väskor man får med lite sådär kvalité tycker jag. Men här är det många fack att knöka full med massa prylar.

Och det här med Acer, så är det enda prolemet med dom Servicen, ifall något tråkigt skulle hända. Vi försöker att ta in så lite Acer som möjligt på företaget bara för det, tyvärr, annars får man mycket för pengarna av dom också. Men hittar man något man vill ha, så struntar i alla fall jag i sånna saker, brukar lösa sig så småning om sånt ändå.. : ) Acer ASPIRE 6920G tycker jag verkar rätt bra. Finns bra rescensioner på den på youtube.
Men vem skulle vilja ha en när ASUS finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrra21
Precis vad jag tänkte.

Hela den här historien mellan olika modellbeteckningar/specifikationer, vilka som har vad och skillnaderna mellan allihopa känns så onödig om ASUS hade givit ut dom rätta specifikationerna från början.

Men åter till saken. Har en liten förfrågan till dig Casull, skulle då kunna posta en bild på själva laptopens skrivbord? Skulle gärna vilja se hur 1440*900 ser ut på en 15,4 tummare. Gärna med några fönster uppe osv. Skulle vara mucho uppskattat!

Min tid förlorades igår kväll till rockband på xbox så det blev inga kort.
Vill du ha ett kamera kort eller räcker det med ett screenshot?

Det här med dom olika modellerna.... är det någon som vet vilka skillnader det igentligen är mellan dom? Jag kanske har missat nått... Det verkar ju i alla fall som dom olika modellerna existerar.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Det här med dom olika modellerna.... är det någon som vet vilka skillnader det igentligen är mellan dom? Jag kanske har missat nått... Det verkar ju i alla fall som dom olika modellerna existerar.

//Micke

Skickade till TBH. Vad ärendet var står längre upp, men dom svarade: "Det är nästan exakt samma dator. Det skiljer sig lite på grafikkortet, AS-modellen är den bättre modellen utav denna serien."

Om AS är bättre, varför kostar den då enligt prisjakt ca 800 kr mindre? Något som inte stämmer tycker jag =/

men sniperman, kolla i botten på din G50V och kolla om det är en AS eller AK.

Permalänk

Det är AS modellen, tror inte heller att AK019 finns, än i alla fall, den enda ak modelen (som jag vet om) är G50V-AK020K, den med bättre processor och blueray.

tycker det är konstigt att ASUS inte lagt upp den på sin sida ännu.

Men absolut bäst och coolast just nu är ju G70S-7T057J som har två stycken GF8700M i sig.. rätt coolt. men kostar ju mer än 20000 också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sw3nn3
Skickade till TBH. Vad ärendet var står längre upp, men dom svarade: "Det är nästan exakt samma dator. Det skiljer sig lite på grafikkortet, AS-modellen är den bättre modellen utav denna serien."

Om AS är bättre, varför kostar den då enligt prisjakt ca 800 kr mindre? Något som inte stämmer tycker jag =/

men sniperman, kolla i botten på din G50V och kolla om det är en AS eller AK.

Konstigt, när jag frågade TBH så sa han att den enda skillnaden enligt han, var modemet..

Edit: Har nu pratat med asus tekniska support i sverige. Så alla ni som har fått era G50s så ring in dit på nummer 08-58769407, uppge erat serienummer så kan dom titta exakt vad eran laptop innehåller..
Det kan skilja på 0,2" på skärmen, olika dvd och blueray brännare m.m, med andra ord lite mått och gott. Men det är samma grafikkort i alla.
Skriv gärna här sen vad ni exakt har fått så kan vi ju se vilka skillnader som finns.
Skriv även vilken återförsäljare ni köpt av.

Lycka till!

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Min tid förlorades igår kväll till rockband på xbox så det blev inga kort.
Vill du ha ett kamera kort eller räcker det med ett screenshot?

//Micke

Ett kamerakort skulle vara jättebra! Jag håller på mycket med 3D och grafisk utformning och är rädd att om det blir för trångt med alla fönster man har uppe samtidigt så kommer jag bara sitta och störa mig på det. Dessto högre upplösning dessto bättre i min värld

EDIT: Rock Band är ju som man säger the shit!

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk

Hmm gjorde ett par 3DMark06 test och på normal fick jag 6652 poäng, och när jag slog över till Turbo extreme 6457, konstigt. Ska köra om några gånger och på mellan nivån med.. så får vi se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sniperman
Hmm gjorde ett par 3DMark06 test och på normal fick jag 6652 poäng, och när jag slog över till Turbo extreme 6457, konstigt. Ska köra om några gånger och på mellan nivån med.. så får vi se.

Viken upplösning var det? 1440x900 (native) eller lägre?

//R

Permalänk

Det var i 1280x720 gjorde test med 1440x900 och fick bara 5665 poäng, hur mycket fick ni andra i dessa upplösningar?

Permalänk
Medlem

Fick mina G50v idag, som väntat en AS trots att jag betalade 700 mer för en AK.

Får bli att ringa på måndag och be dem sätta tillbaka pengarna som jag betalt för mycket. Tänker aldrig gå med på det.

Permalänk

Nu förstår jag ärligt inte vad normal, turbo och turbo extreme gör för skillnad? någon som har koll om det gör något alls? för jag får bättre poäng på Normal än på extreme!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrra21
Ett kamerakort skulle vara jättebra! Jag håller på mycket med 3D och grafisk utformning och är rädd att om det blir för trångt med alla fönster man har uppe samtidigt så kommer jag bara sitta och störa mig på det. Dessto högre upplösning dessto bättre i min värld

EDIT: Rock Band är ju som man säger the shit!

Här kommer bilden... as reqested... hoppas den duger.

Direkt:
http://img225.imageshack.us/img225/7520/dscn5470jz5.jpg

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matjen
Fick mina G50v idag, som väntat en AS trots att jag betalade 700 mer för en AK.

Får bli att ringa på måndag och be dem sätta tillbaka pengarna som jag betalt för mycket. Tänker aldrig gå med på det.

Samma här..

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem

Ringde till Asus idag och de hänvisade mig också till asusparts.eu, som ser ut att vara en återförsäljare av asusdelar?

Rätt oproffsigt tycker jag att inte kunna få fram reservdelar till sina egna datorer. Eller ja, det finns ju uppenbarligen, mer trist att viljan inte finns att fixa fram dessa.

Casul har du hört något mer från han du kontaktade på Asusparts ang. hd-hållaren?

Min 200GB som jag stoppade i börjar bli full, normalt skulle jag klara mig med så mycket men nu när jag har 320GB till som ligger här brevid känns det ju lite dumt. Blir nog till att fixa någon ful-lösning för att få den att sitta som den ska.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Kollade lite på www.asusparts.eu och höll på att få en chock!
13,612.36€ för ett tangentbord?! För det är väll vad det här är? http://www.asusparts.eu/product_info.php?cPath=456_552&produc...