Permalänk
Medlem

trådlös anslutning funkar ej!

Hej! innan hade jag ett problem med explorer.exe men det har jag fixat. Men nu har jag ett annat problem, den trådlösa anslutningen finns bara inte! Ibland e den uppe, när man startar datorn men det e sällan. Vad kan ha gått fel?

Permalänk
Medlem

Är det själva ikonen i nätverksanslutningar som är borta? I såna fall; kolla i enhetshanteraren under nätverkskort. sitter det ett rött kryss på den så är det bara o högerklicka och välja aktivera.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Är det själva ikonen i nätverksanslutningar som är borta? I såna fall; kolla i enhetshanteraren under nätverkskort. sitter det ett rött kryss på den så är det bara o högerklicka och välja aktivera.

ok men var liggerdet då? inte i kontrollpanelen iaf

Permalänk
Medlem

Högerklicka på "Den Här Datorn" -> Egenskaper -> Maskinvara-fliken -> Enhetshanteraren.

There you go

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schottis
Högerklicka på "Den Här Datorn" -> Egenskaper -> Maskinvara-fliken -> Enhetshanteraren.

There you go

man tackar!
Asså w-lan bara finns inte.

Permalänk
Medlem

Prova att gå in i bios, när du startar datorn tryck F2. (eller vad det nu är på din).
Leta efter nåt som heter Built-In-LAN. Om den står på disabled, ändra till enebled.. Spara och avsluta. Kolla sedan om det funkar.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Prova att gå in i bios, när du startar datorn tryck F2. (eller vad det nu är på din).
Leta efter nåt som heter Built-In-LAN. Om den står på disabled, ändra till enebled.. Spara och avsluta. Kolla sedan om det funkar.

kollade, fanns inte :S kanske ska flasha bios?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dezmond
kollade, fanns inte :S kanske ska flasha bios?

Jag skulle inte rekommendera dig att flasha ditt BIOS. Jag tror inte att felet ligger där. Att flasha är inget för nybörjare eller medeldatoranvändaren (vi har alla varit där... det var tider det).

Det jag skulle prova är att kolla under "nätverksanslutningar" och se om mitt kort fanns listat där och om det av någon anledning är inaktiverat. Om kortet inte finns varken där eller i "enhetshanteraren" så skulle jag kanske (om det finns någon okänd enhet eller motsvarande under enhetshanteraren) pröva att hitta nyare drivrutiner till kortet. Dessa finns oftast på datortillverkarens hemsida.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jag skulle inte rekommendera dig att flasha ditt BIOS. Jag tror inte att felet ligger där. Att flasha är inget för nybörjare eller medeldatoranvändaren (vi har alla varit där... det var tider det).

Det jag skulle prova är att kolla under "nätverksanslutningar" och se om mitt kort fanns listat där och om det av någon anledning är inaktiverat. Om kortet inte finns varken där eller i "enhetshanteraren" så skulle jag kanske (om det finns någon okänd enhet eller motsvarande under enhetshanteraren) pröva att hitta nyare drivrutiner till kortet. Dessa finns oftast på datortillverkarens hemsida.

ok, Men var innne och läste på hps hemsida. Där stod det att alla Dv2000 hade ett hårdvaruproblem.http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=sv&dlc=sv&cc=s... Men tycker ni forfarande att jag ska leta efter drivrutiner?