Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Alright!

Tack för svaret. Jag måste alltså köpa en DVI-HDMI adapter, eller följer en sådan med skärmen?.

Till sist, försämrar en sån adapter bildkvaliteten något?
Känns som jag tar en sånhär istället:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=221498

Slipper massa strul, och den är kanske bättre?

Det medföljer ingen adapter. Du måste antingen köpa en adapter:
www.kjell.com - artikelnr: 98141 eller kabel, artikelnr: 68096

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Hmm, My Display vill fortfarande inte vara kompatibel med min skärm. 8800GTS står med på kompatibla grafikkort så det borde inte vara några problem. Kan alltså bara välja Help och Options inte Color eller dylikt.

Tips någon?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Ingen annan som upplevt att skärmen låter/piper/brusar när ni surfar, spelar spel och ibland när man arbetar med bildhantering?

Skumt är det iaf, jag bytte ut min w2207h 3 gånger utan nån förbättring

--

Ska ja ta s2231wse eller l220x Mittens?

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Ingen annan som upplevt att skärmen låter/piper/brusar när ni surfar, spelar spel och ibland när man arbetar med bildhantering?

Skumt är det iaf, jag bytte ut min w2207h 3 gånger utan nån förbättring

--

Ska ja ta s2231wse eller l220x Mittens?

l220X!!!!!!!!!1!111!!1oneoeneleven!!1

Gillar du inte den kan du ju alltid byta.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Ingen annan som upplevt att skärmen låter/piper/brusar när ni surfar, spelar spel och ibland när man arbetar med bildhantering?

Skumt är det iaf, jag bytte ut min w2207h 3 gånger utan nån förbättring

Hmm, kör du med HDMI eller VGA? Har inte hört något brus, eftersom du har bytt tre skärmar och jag aldrig hört om detta problem så...... Ja:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
l220X!!!!!!!!!1!111!!1oneoeneleven!!1

Gillar du inte den kan du ju alltid byta.

Sant så sant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Hmm, kör du med HDMI eller VGA? Har inte hört något brus, eftersom du har bytt tre skärmar och jag aldrig hört om detta problem så...... Ja:)

Testat båda, i massa olika inställningar med kontrast och ljusstyrka. Sitter man länge och arbetar så blir det väldigt irriterande och framkallar huvudvärk.

Har skickat tillbaka den nu, och väntar på svar. Bra för er, att ni är nöjda med den iallafall

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Inet skickade min HP W2207H idag. Jag lär få den om några dagar.
Det blev en rolig överraskning att dem skickade den så fort, för den var nämligen slut i lagret & dem sa att det kunde dröja 2-3 veckor, men det tog bara 3-4 dagar

Men det är lite konstigt att när jag beställde skärmen på söndag så kostade den 2750 kr.
Men idag höjde dem priset till 2890, precis vid samma tidpunkt då dem fick in skärmar i lagret igen.
Snacka om tur att jag beställde skärmen innan prishöjningen
Och såvitt jag kan se så har alla andra butiker också höjt priset vid precis samma tidpunkt.

Har HP nåt fuffens för sig tro? Dem har kanske börjat tillverka lite bättre paneler: därav den lilla prishöjningen?
Hehe nä men bara gudarna vet varför dem har höjt priset..

Permalänk

Jag har en w2207h som är knappt en månad gammal, men jag är riktigt missnöjd hur kontrasten och ljusstyrkan fungerar.
Då jag sysslar mycket med foto är det viktigt att det stämmer! Idag får jag märkliga felteckningar/färgskiftningar/pixlig bild i mörka områden på mina bilder.

Har testat att köra diverse kalibreringsverktyg men får ändå inte bra bild. Kan inte ens fullfölja alla steg i kalibreringsverktygen då jag inte når det önskade resultatet.

Något tips på vad jag kan göra? Skicka tillbaka skärmen till Inet?

Tack.

Visa signatur

GA-EP35-DS3 ~ Intel Core 2 Duo E8400 ~ Corsair 2048MB XMS2 EPP ~ Corsair 1000w PSU ~ ATI Sappire HD4850 ~ Western Digital 500GB ~ HP w2207h ~ Vista Home Premium

Permalänk
Medlem

Jag har nyss fått min skärm. Men, när jag skall vika upp den så är den fast i neråtfällt läge, om inte annat väldigt väldigt svår att fälla upp. Ska jag ta i för att fälla upp den eller behöver jag göra något innan jag kan fälla upp den?

(Vill ju inte knäcka den)

Visa signatur

Have a nice day!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SouND
Jag har nyss fått min skärm. Men, när jag skall vika upp den så är den fast i neråtfällt läge, om inte annat väldigt väldigt svår att fälla upp. Ska jag ta i för att fälla upp den eller behöver jag göra något innan jag kan fälla upp den?

(Vill ju inte knäcka den)

Titta här http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00845864...

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Titta här http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00845864...

Det är på bild 3-4 jag fastnar! Får inte upp själva skärmen, förstår inte vad jag ska göra :s Vad är det på bild 3 dom menar?

EDIT: insåg att det som är på bild 3 är den "säkerhetstejpen"
Ska man bara böja upp skärmen? Den är väldigt hård, så känns som att den skall knäckas. Fast det ska kanske vara så?

Visa signatur

Have a nice day!

Permalänk

Du ska böja skärmen mot dig . Min satt väldigt hårt .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Jag hade liknande problem.. det är märkligt hur svårt det kan vara att packa upp en datorskärm.. haha.
Våga använda lite våld så löser det sig nog.

Permalänk
Medlem

Våld och datorer går förvånansvärt ofta ihop Man får bryta mer än man tror.

Permalänk
Medlem

Hmmm jag vill ju ha en till skärm av den gamla modellen nu ju. hade tänkt att ha två och då vill man ju ha likadana skärmar. Med loggan där nere:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Bara jag som är otroligt nöjd med HP w2207? Har haft den nu i lite mer än ett år och den är fantastisk för priset!

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Funderar på att köpa en 22:a, är W2207 fortfarande ett bra val? jag gillar designen och att den verkar trevlig att justera iomed alla håll den går att vända och vrida.

Som jag fattat så är det W2207H som gäller i dagsläget och det innebär väl bara att den har HDMI istället för DVI? det finns ingen variant som har två digitala ingångar? har ingen användning för VGA.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Bara jag som är otroligt nöjd med HP w2207? Har haft den nu i lite mer än ett år och den är fantastisk för priset!

Har haft min sen september 2007 och är också relativt nöjd.

En sak som drar ner betyget en del är att endast ett läge ser normalt ut för mig. Photo/movie osv ser rent utav skit för mig. Men textläget fungerar bra som bara den.

Jag tror inte att jag skulle kunna köpt en bättre skärm för det priset. Sålänge man har plats för foten och inte har solljus in på sitt skrivbord ska man definitivt fundera att köpa skärmen.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag gillar vad w2007 erbjuder, fina färger, bra design, glossy och vad som verkar vara en allmänt bra bild. Men nu är den ju lite gammal. Har HP någon nyare modell, typ en uppföljare som är liknande/bättre? Jag har kollat in de som presenteras på HP:s hemsida men det är lite svårt att särskilja, tycker jag.

Permalänk
Testpilot

Var och köpte en på Media Markt idag och än så länge är jag nöjd, väldigt stor skillnad mot min 4:3 19" som jag hade innan. Frågan är bara vad man ska göra med allt sidoutrymme man får över när jag surfar, är ju ingen idé att ha Firefox maximerad då man ändå inte använder utrymmet. Kanske ska testa att köra den stående, är det nån som gör det?

Det enda jag har att klaga på är lite backlight bleeding uppe i mitten, ska ha den några dagar och se om det är mer än man står ut med och om det går att byta på grund av det. Övriga delar av skärmen är dock fin och det var riktigt najs med en blank skärm faktiskt, var lite orolig att det skulle spegla sig för mycket men det är inget jag märkt alls.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Ja testa att köra den stående. Men ibland blir det rätt jobbigt det med..

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk

Jag är också väldigt nöjd med min skärm.
Finns i princip inget att klaga på.
Min skärm har endast pyttelite BLB på sidorna.

Kommer aldrig gå tillbaks till en skärm med matt yta.

Permalänk
Medlem

Haft min i över ett år nu
Är mycket nöjd med skärmen

Rekommenderas trots att modellen är "gammal"

Permalänk
Medlem

Ja, jag älskar den!

EDIT: Mer än ett år sen jag skapade tråden. Shit vad tiden går fort.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zniff
Jag gillar vad w2007 erbjuder, fina färger, bra design, glossy och vad som verkar vara en allmänt bra bild. Men nu är den ju lite gammal. Har HP någon nyare modell, typ en uppföljare som är liknande/bättre? Jag har kollat in de som presenteras på HP:s hemsida men det är lite svårt att särskilja, tycker jag.

vill också veta om HP kommer släppa någon efterföljare till 2207h för samma summa ungefär, den börjar ju bli något gammal

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk

Efter lite mer än 1år så funkar min w2207 perfekt och jag använder den dagligen.
Det var ett bra köp.

Jag har även vant mig med "glossy" och jag kommer troligen köpa en glossy även nästa gång om det finns...

Permalänk

Jag tänkte köpa en sådan här skärm strax! Men jag tänkte fråga, någon av er som har en sådan! Kan ni mäta hur stor foten är? Har lite dålig med utrymme!

Tack!

/F

Permalänk
Medlem

Foten är som bredast 30cm och djupet är också ca 30cm. Foten ser ut som ett upp och ned vänd T.

Visa signatur

...

Permalänk

Tackar så mkt! Men satan så fläskig fot!

Hade någon kunna ta ett kort på skärmen hur ni har den så hade jag blivit nöjd?

Hade vela se den live

/F