Permalänk
Medlem

Gemini II - Farlig?

Hadde tänkte göra burken tystare och behöver en ny kylare och efter lite googlande och läsning tyckte jag att Gemini II skulle passa mig perfekt.

Men jag läste nu här lite på swec o såg att några skrivit att Gemini II monteras på ett konstigt sätt och får moderkortet att böja sig. Men dom kan ju inte sälja en kylare som förstör något?

Är det någon som har en Gemini II och kan tala om de största nackdelarna så skulle det va grymt

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Avstängd

Jag tror bara det är snack, att en sån kylare skulle få ett moderkort att böja sig verkar knasigt

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag undrar även om mina minnen får plats under denna kylare, någon som vet hur mycket plats det finns mellan kylaren och minnerna?

Finns det någon som rekommenderar någon annan kylare för runt 300kr?

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoddan
Hadde tänkte göra burken tystare och behöver en ny kylare och efter lite googlande och läsning tyckte jag att Gemini II skulle passa mig perfekt.

Men jag läste nu här lite på swec o såg att några skrivit att Gemini II monteras på ett konstigt sätt och får moderkortet att böja sig. Men dom kan ju inte sälja en kylare som förstör något?

Är det någon som har en Gemini II och kan tala om de största nackdelarna så skulle det va grymt

De handlar bara om hur hårt man drar åt skruvarna. Fan.. även om de skulle bli lite böjt så är de absolut inte farligt, skillnad om man drar åt som fan och hela pcb'n är ett par få grader ifrån att knäckas.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoddan
Jag undrar även om mina minnen får plats under denna kylare, någon som vet hur mycket plats det finns mellan kylaren och minnerna?

Finns det någon som rekommenderar någon annan kylare för runt 300kr?

Har haft två stycken gemin II kylare och båda har fungerat bra, dock blir det trångt med minnena. Fick inte plats med ett par dominator minnen då flänsarna tog i kylaren. Men ett par vanliga xms2 eller liknande fungerar utmärkt. Det är en otroligt bra kylare iallafall

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Vad synd att dominator minnena inte får plats, för jag har 1x2 +2x2gb Corsair XMS2 DHX TwinX (vet inte de enklaste namnet för dom) och dom har väll samma mått som dominator minerna?

Men det borde väll gå att ghetto modda kylaren lite? ;D såga/slipa ner den där minnena ska sitta så att dom får plats?

Länk till minnerna;http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=218767

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
Har haft två stycken gemin II kylare och båda har fungerat bra, dock blir det trångt med minnena. Fick inte plats med ett par dominator minnen då flänsarna tog i kylaren. Men ett par vanliga xms2 eller liknande fungerar utmärkt. Det är en otroligt bra kylare iallafall

Klart Dominator minnen får plats, har dom själv;)

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem

okej, tack, blir att beställa då ;D

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
Klart Dominator minnen får plats, har dom själv;)

Fick inte plats i slot0 för mig. Kanske kan vara lite olika på olika moderkort, hur nära minnes platserna sitter processor sockeln.

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut på mitt MB
http://www.techpowerup.com/img/07-06-28/p5K-Premium-22.jpg
Där är kanske 5mm till kylaren, men det som är bra är att kylningen från 120mm fläktarna kommer på minnena också.

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
Så här ser det ut på mitt MB
http://www.techpowerup.com/img/07-06-28/p5K-Premium-22.jpg
Där är kanske 5mm till kylaren, men det som är bra är att kylningen från 120mm fläktarna kommer på minnena också.

hmm, okej. Det var tvärstopp när jag testade. Vilket håll vände du kylaren åt, fick du den långa delen åt minnena eller tvärt om? Får du bort minnena utan att ta bort kylaren?

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
Så här ser det ut på mitt MB
http://www.techpowerup.com/img/07-06-28/p5K-Premium-22.jpg
Där är kanske 5mm till kylaren, men det som är bra är att kylningen från 120mm fläktarna kommer på minnena också.

Okej, jag kollade faktiskt upp hur ditt moderkot såg ut o jämförde med mitt, mina minnes slots sitter lite lite närmare cpu sloten än dina, men det är inte mycket. Jag får nog kylaren imorgon och kommer upp med resoltat och bilder

Mitt Moderkort; http://lh6.ggpht.com/_Kezr7zCRaQA/Rt1QEpqu_mI/AAAAAAAAADE/KV5...

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
hmm, okej. Det var tvärstopp när jag testade. Vilket håll vände du kylaren åt, fick du den långa delen åt minnena eller tvärt om?

Jag hade den långa delen mot minnena;)
Men jag fick ta bort en 90mm chassifläkt:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
Får du bort minnena utan att ta bort kylaren?

haha nej:P

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
Jag hade den långa delen mot minnena;)
Men jag fick ta bort en 90mm chassifläkt:P

haha nej:P

haha, va underbart! Skulle vägra riva hela datorn för att få ur ett minne!;)

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Den passade PRECIS, ni fattar inte hur precis de är, de ser ut som minnerna tar i kylaren men dom gör tydligen inte de.. lucky me!

Vill ni ha Mobil bilder mm oxå?

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk

Vanliga minnen(utan kylare eller med den där vanliga kylaren) går "bra" att montera trots att GeminII är monterad. Iaf på 965P-DQ6 och i Lian Li PC-201.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite sorry.

Någon som har en q6600 på 3ghz med denna kylaren? samt en eller två fläktar.
Skall skaffa en q66 och ha i ett antec 900 och skulle vara mycket glad om någon kunde ge lite siffror som vägledning (har redan sökt men kunde inte finna något.) var inne i http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... men hittade ingen med den kylaren

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Bara man har en backplate när man installerar så stora kylare så är det inga problem.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”