Geforce 7950 GX2 SLI - Problem!!

Permalänk
Avstängd

Geforce 7950 GX2 SLI - Problem!!

Hej, jag har skrivit i diverse forum och har inte riktigt fått något vettigt svar, så då vänder jag mig till en sida som är bra på sådana här saker.

Jag skulle ta bort ett virus från datorn, omformaterade den (W XP), installerade grafikkortet, rebootade, den hann att ladda till "Välkommen" typ, fast det stog inte välkommen, sen bara stängde den av sig och satte på sig, sen samma visa hela tiden :S.. Det värsta är ju att det inte gått på Vista och att kortet kostade 6500 kr. :/ En sak till. Det är inte sönder bara att den inte vill fungera i min dator ;s. den funkar i andra datorer, har testat med äldre drivisar, inget bättre resultat precis ^^. Hjälp sökes! snälla seriösa skribenter tack (:

Permalänk
Avstängd

Ta bort det ena 7950gx2 och se om det fungerar?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Hm.. eftersom jag inte kan reklamera längre så skulle jag kunna det, (vet inte hur man tar loss skiten och kanske skadar det :/)

Permalänk
Medlem

Du har väl provat det i andra datorer, vf skulle du inte veta hur man tar ur det då?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd

Självklart har jag det, och där fungerar kortet som smör.. men alltså jag tror inte Pingvinen menade "ta ut kortet" för självklart vet jag hur man gör det.. jag har ju två grafikkort som sitter ihop SLI - Scalable Link Interface, han menade nog "ta loss det ena kortet" :S Eller vad menade du? (:

Permalänk
Avstängd

7950Gx2 i SLI = 2 st 7950Gx2. Skriver du det utgår jag från att du kör quadSLI.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
Självklart har jag det, och där fungerar kortet som smör.. men alltså jag tror inte Pingvinen menade "ta ut kortet" för självklart vet jag hur man gör det.. jag har ju två grafikkort som sitter ihop SLI - Scalable Link Interface, han menade nog "ta loss det ena kortet" :S Eller vad menade du? (:

Vad är det du inte förstår?
Du har 2 st grafikkort, ta ut det ena och låt det andra sitta kvar.

Permalänk

Re: Geforce 7950 GX2 SLI - Problem!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
hela tiden :S.. Det värsta är ju att det inte gått på Vista och att kortet kostade 6500 kr

Han kanske har ett 7950GX2? Men tror att han kör SLi?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Geforce 7950 GX2 SLI - Problem!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Han kanske har ett 7950GX2? Men tror att han kör SLi?

Haha så är det säkert^^.

EDIT:Milecity, det var väldigt längesen som ditt,dina:S kort kostade 6500kr st, när köpte du det igentligen?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Inaktiv

Hmm, man betalar väl max 500 kr för ett sådant kort i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Hmm, man betalar väl max 500 kr för ett sådant kort i dagsläget?

Ja typ.
Har han nyligen pröjsat 6.5k för det så kmr jag ligga och lipa av skratt på golvet sen:P

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd

Där misstar du dig min lilla gosse ^^ säg inget som du inte vet, jag köpte kortet för över 2 år sedan, då det var världens bästa kort min herre (: Man betalar verkligen inte 500 kr för ett sånt kort idag :S De kortet motsvarar 2 st 8800 GTS xD 512 mb x 2.. men iaf korten sitter ju självklart ihop eftersom det körs som SLI, så jag tror inte jag kan lossa på det ena :/ PS. självklart så har kortets pris sjukt sjukt mkt, men knappast att det kostar 500 kr.. det är inget skitkort.. Medium på Crysis utan lagg ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
Där misstar du dig min lilla gosse ^^ säg inget som du inte vet, jag köpte kortet för över 2 år sedan, då det var världens bästa kort min herre (: Man betalar verkligen inte 500 kr för ett sånt kort idag :S De kortet motsvarar 2 st 8800 GTS xD 512 mb x 2.. men iaf korten sitter ju självklart ihop eftersom det körs som SLI, så jag tror inte jag kan lossa på det ena :/ PS. självklart så har kortets pris sjukt sjukt mkt, men knappast att det kostar 500 kr.. det är inget skitkort.. Medium på Crysis utan lagg ^^

asså när du öppnar din burk ser du 1 eller 2 grafikkort då ?

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Avstängd

Ja.. självklart.. man asså.. ja kan skicka en länk till en bild på kortena så ser du hur jag menar "kan inte ta bort" =D Längst ner på sidan ser du bilden http://www.tomshardware.se/grafikkort/20060609/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
Där misstar du dig min lilla gosse ^^ säg inget som du inte vet, jag köpte kortet för över 2 år sedan, då det var världens bästa kort min herre (: Man betalar verkligen inte 500 kr för ett sånt kort idag :S De kortet motsvarar 2 st 8800 GTS xD 512 mb x 2.. men iaf korten sitter ju självklart ihop eftersom det körs som SLI, så jag tror inte jag kan lossa på det ena :/ PS. självklart så har kortets pris sjukt sjukt mkt, men knappast att det kostar 500 kr.. det är inget skitkort.. Medium på Crysis utan lagg ^^

Mmm, kanske 600kr med rätt köpare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
Där misstar du dig min lilla gosse ^^ säg inget som du inte vet, jag köpte kortet för över 2 år sedan, då det var världens bästa kort min herre (: Man betalar verkligen inte 500 kr för ett sånt kort idag :S De kortet motsvarar 2 st 8800 GTS xD 512 mb x 2.. men iaf korten sitter ju självklart ihop eftersom det körs som SLI, så jag tror inte jag kan lossa på det ena :/ PS. självklart så har kortets pris sjukt sjukt mkt, men knappast att det kostar 500 kr.. det är inget skitkort.. Medium på Crysis utan lagg ^^

Det motsvarar 2 st 7900GT i en mindre bra SLI-setup och inget annat

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Han menar tydligen att han har ett kort. Du skulle bara skrivit 7950gx2 problem och inte sli problem, så hade alla förståt vad du menade. Skulle inte tro att det går att koppla isär "dubbelmackan" och använda ett kort. Så funkar inte kortet så är det bara att slänga skiten. Men jag tror inte att det är kortet det är fel på eftersom det slutade funka efter en omformatering. Låter som ett problem med mjukvaran! Testa formatera om igen eller liknande.

ang att det spöar 2 8800gts 512mb är något du har hittat på bara, det stämmer inte alls och kortet är inte värt många kronor idag!

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Avstängd

De är visst likvärigt det min kära pojke =d Han jag köpte det av hade skrivit det, och kom inte med nån kommentar "men han e noob" för det visade sig att han kunde "ALLT" om den datorn och den skärmen jag fick med... och visade att han var mkt kunnig inom dator och IT.. men iaf.. ja har omformaterat flera gånger... så jag har ingen aning om hur det ska lösas.. kollade på någon annans inlägg.. med liknande problem "Uppdatera BIOS" men hur 17 gör man det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
De är visst likvärigt det min kära pojke =d Han jag köpte det av hade skrivit det, och kom inte med nån kommentar "men han e noob" för det visade sig att han kunde "ALLT" om den datorn och den skärmen jag fick med... och visade att han var mkt kunnig inom dator och IT.. men iaf.. ja har omformaterat flera gånger... så jag har ingen aning om hur det ska lösas.. kollade på någon annans inlägg.. med liknande problem "Uppdatera BIOS" men hur 17 gör man det?

Det tråkiga är att han du köpte det av blåste dig. 2 st 8800GTS = 9800Gx2.
han är inte en noob, han är en idiot och du trodde på honom. Hade du begärt tester som bekräftar sagda idiots utlåtande hade du själv sett hur mycket skit han snackade.

Ett 7950gx2 är 2 st 7900GT ihopkopplade och kan således aldrig vara mer än några få procent snabbare än en SLI setup med 7900GT.

http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q1-...

När du hittar 7950gx2 i det där diagrammet ser du att kortet i överlag är sämre än ett 8800GTS av den gamla 640mb-varianten.

Men nu lämnar vi det - du har kortet och det går inte att göra mycket åt det.
För att upgradera moderkortets BIOS går du in på tillverkarens hemsida och laddar ner det senaste BIOSet för ditt moderkort. Efter det flashar du moderkortet i BIOS och startar om.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
Där misstar du dig min lilla gosse ^^ säg inget som du inte vet, jag köpte kortet för över 2 år sedan, då det var världens bästa kort min herre (: Man betalar verkligen inte 500 kr för ett sånt kort idag :S De kortet motsvarar 2 st 8800 GTS xD 512 mb x 2.. men iaf korten sitter ju självklart ihop eftersom det körs som SLI, så jag tror inte jag kan lossa på det ena :/ PS. självklart så har kortets pris sjukt sjukt mkt, men knappast att det kostar 500 kr.. det är inget skitkort.. Medium på Crysis utan lagg ^^

Herregud vart får du all din dumma info ifrån?
vem har lurat i dig massa skitsnack?
jag skulle Tom tro att ett 8800gts512 tar ett 7950x2. För själv kör jag på high plus några på very high, 1650x1050, 2xAA o ligger runt 25-50 fps.

Permalänk

Herregud va blåst nån har blivit här... 7950GX2 utklassas totalt av 8800GTS 512mb.

Permalänk
Avstängd

Okej okej! Vill inte höra ett ord till om det! :@ Huvudsaken var att jag fick ett bra grafikkort, prestandamessigt, och de fick jag verkligen, men tack för hjälpen! (:

I alla fall... http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.asp... Där är det massa nerladdningar för mitt moderkort.. men jag vet inte vilken jag ska tanka ner. Sedan när man ska uppdaterna BIOS nu då..då gör man det direkt på windows skrivbord antar jag? installerar den likadant som en drivrutin? Sedan installerar de vanliga drivisarna? (:

Permalänk
Medlem

Driver han eller?

Motsvarar två stycken 8800GTS 512mb x2? Skulle det då motsvara 4 stycken 8800GTS eller två 9800GX2?

Milecity, kan du ta fram några benchmarks på det där? Det är ju helt orimligt. I dagsläget är det inte värt många kronor. Ett ensamt 8800GT (kostar knappt 1000 kr idag, begagnat förmodligen 6-800) slår ett 7950GX2 i allt jag sett.

Haha sorry, men det är faktiskt rätt lustigt att du säger att folk inte vet vad de snackar om när du helt uppenbart inte vet själv.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Avstängd

Okej, men isf.. så skulle det väl vara bättre om jag då köpte ett helt nytt 8800 GT ist för att rent utsagt KRÅNGLA! ?

Permalänk
Avstängd

jepp.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Okej, TACK! (: Ledsen för att jag skrev saker som jag inte själv visste :/

Permalänk
Avstängd

Hej!

Det är inte direkt nödvändigt att hacka ner på någon bara för att han har fel och det kanske finns trevligare sätt att säga till honom att köpet inte var så bra som han trodde.

I vilket fall så tror jag inte ditt problem är grafikkortet. Låter som om hårddisken packat ihop.

Permalänk
Avstängd

Tja! Äntligen nån som e lite trevlig borde finnas mer som du... de e värt ett försök kan ju testa att sätta in en annan HDD, Tack du! (:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milecity
Ja.. självklart.. man asså.. ja kan skicka en länk till en bild på kortena så ser du hur jag menar "kan inte ta bort" =D Längst ner på sidan ser du bilden http://www.tomshardware.se/grafikkort/20060609/

Hoppas du har bra luftgenom strömning i lådan! en polare har ett sådant kort och det blir överhettad vid spel och bootar om!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig fått reboot när jag spelat krävande spel som Call of duty 4 med den datorn, har bra kylning, har också kylning på moderkortet, Heat Pipe