Permalänk
Robot

Lian li PC-V2100 Vattenkyld

Tja!
Lägger upp lite bilder från mitt senaste bygge
Syftet är Spel, överklockning, lagring och vanligt dator andvändande

Hoppas ni gillar bilderna

Chassi: Lian li PC-V2100 PLUS II
Mobo: Asus P5Q Deluxe
Grafik: Asus GeForce GTX260
Minnen: OCZ FLEX II PC-9200 Vattenkylda
Ljudkort: Creative X-FI Gamer nånting
Diskar: Många bla 3st seagate 500GB
Kylning: Vatten
DangerDen TDX CPU block
Eheim 1046 pump
xtreme radiator ^^
Noctua Fläkt 120mm

Besök albumet: Lian li PC-V2100 Vattenkyld av Emre_114

Permalänk

du de va inte så illa pinkat:P...najs..men jag vill se bilder när allt e klart innan 10p kommer;)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Byggde fram till 02:30 sen skulle man upp o jobba nästa dag,
men den blir nog klar ikväll, mer bilder kommer upp i helgen.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Ser som sagt ut riktigt nice ut, vet dock inte ifall det är jag bara med. Är inte slangen från processorn alldeles för böjd ?

Prova att sätta på en fjäder så blir det isf bättre.

Sen vad har du för setup med dom där diskarna, kör du hårdvara raid eller mjukvara ?

Köpte själv nämligen 4 sådana diskar som du och sätta i raid 5 på X38:ans sydbrygga, vart lite besviken med resultaten. Lästa "Bara" i 76mb/s enligt HDtach . Dock varburst speed:en bättre, ca 190mb/s.

Permalänk
Medlem

Räcker det verkligen med 1 radiator, och vilken nytta gör glykolet? Ska du ställa datorn ute i vinter? ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

du bör behöva se över slangarna vid CPU blocket... den ena e ju typ helt strypt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skeden H
Ser som sagt ut riktigt nice ut, vet dock inte ifall det är jag bara med. Är inte slangen från processorn alldeles för böjd ?

Prova att sätta på en fjäder så blir det isf bättre.

Sen vad har du för setup med dom där diskarna, kör du hårdvara raid eller mjukvara ?

Köpte själv nämligen 4 sådana diskar som du och sätta i raid 5 på X38:ans sydbrygga, vart lite besviken med resultaten. Lästa "Bara" i 76mb/s enligt HDtach . Dock varburst speed:en bättre, ca 190mb/s.

Ja exakt jag ska nog meka om det vekket

Datorn är inte startad än, men jag tänkte först köra en RAID5 genom moderkortet men jag skippar nog de eftersom jag hört att det strulat en del för folk, läs RAID5 Failure i lagrings delen på forumet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3 H
du bör behöva se över slangarna vid CPU blocket... den ena e ju typ helt strypt...

Somsagt Det är en bygglogg och det är inte klart, jag ska se över allt, pumpen är inte på plats heller, den ska lödas fast,

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Shysst! Vad har du fått upp prollen i då?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Shysst! Vad har du fått upp prollen i då?

Datorn är inte startad än, lägger såklart upp resultat när allt är klart

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Underbart galleri, ser verkligen fram emot mer bilder!

Ska bli spännande och se hur du löser diskhanteringen!

Permalänk

Varför var grafikkortet svårt att få tag på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blafa
Underbart galleri, ser verkligen fram emot mer bilder!

Ska bli spännande och se hur du löser diskhanteringen!

Jag vet fortfarande inte hur jag sla lösa det, det blir spännande somsagt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Varför var grafikkortet svårt att få tag på?

Slut hos återförsäljaren nästan överallt

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Avstängd

Härligt sexigt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Ser fint ut. Hoppas du gör en klok kabeldragning så du inte förstör de fina som är... Kolla gärna mitt lian li vattenbygge

http://www.sweclockers.com/album/?id=2976

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

En loop med både cpu och minne på en 120mm Rad? Låter väldigt lite...

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Hedersmedlem

Är ingen expert på vattenkylning men vore det inte effektivare att låta vattnet från radiatorn gå till processorn först och sedan till minnena?

Grymt bygge för övrigt!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Ser fint ut. Hoppas du gör en klok kabeldragning så du inte förstör de fina som är... Kolla gärna mitt lian li vattenbygge

http://www.sweclockers.com/album/?id=2976

jap jag har kikat lite på ditt bygge. mkt fint! men jag personligen gillar inte när de är för plottrigt, ska se stilrent o snyggt ut precis som du sa med kabeldragningen. /Emre114

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
En loop med både cpu och minne på en 120mm Rad? Låter väldigt lite...

Den som lever får se /Emre114

Visa signatur

// Provve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Är ingen expert på vattenkylning men vore det inte effektivare att låta vattnet från radiatorn gå till processorn först och sedan till minnena?

Grymt bygge för övrigt!

Det kan man tro men vattnet som kommer direkt från pumpen kommer med mer tryck och virvlar så det kyler bättre på det sättet, minnena kan i princip kylas helt passivt så dem kommer inte att påverka så mycket.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Räcker det verkligen med 1 radiator, och vilken nytta gör glykolet? Ska du ställa datorn ute i vinter? ^^

Glykolen håller alger och ifall man har koppar och lättmetall blandat i samma loop så det inte reagerar.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ORCA99
Glykolen håller alger och ifall man har koppar och lättmetall blandat i samma loop så det inte reagerar.

Mycket bra förklarat, Somsagt minnes kylarna är i Aluminium och det blir korision om man inte har glykol, inte kul att ha en vattenpsridare i datorn

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

PORR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
PORR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk

Du kan ju använda buntband där slangen kinkar sig. Trevligt att du satsat på Flex II minnen, införskaffade samma ja också men för egen del så klippte ja till silikonslangen så kort som möjligt då man helst inte vill se fjutig skitslang.

Ska försöka lägga upp min rig senare råkar vara lite lat bara eller kanske rättare sagt upptagen med klockning Blev sugen på lite färgvatten återigen så de blir väl å beställa sånt också.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Fett bruushaan

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Du kan ju använda buntband där slangen kinkar sig. Trevligt att du satsat på Flex II minnen, införskaffade samma ja också men för egen del så klippte ja till silikonslangen så kort som möjligt då man helst inte vill se fjutig skitslang.

Ska försöka lägga upp min rig senare råkar vara lite lat bara eller kanske rättare sagt upptagen med klockning Blev sugen på lite färgvatten återigen så de blir väl å beställa sånt också.

ahha Tack för tipset! dem va ju så porriga så man var ju bara tvungen att välja dem, jag tycker det såg rätt fräckt ut med dem där mini slangarna sen utnyttjade man dem för man kan ju böjja dem lättare än den tjockare slangen.
Men få ut tummen ur arslet och lägg upp lite bilder alltid kul o se!

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Coolt! Många diskar blir det

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem

Ser fram emot lite temps och klockningsreslutat!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Fy fan de ser läckert ut! om man ändå hade pengarna och fixa sig ett sånt system... avis? Svar Ja!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Fett bruushaan

Jag visste inte att ni var bröder...

Ironi

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Snyggt som tusan. Men blir det så bra vattenflöde? Slangarna såg väldigt tunna ut

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]