Permalänk
Medlem

sälj falska pengar på internet?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Ta utt ett lån sen allt på rött!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Handla på Ebay och köp ett PS 2 och få massa pengar hemskickade istäöllet (var väl en pojke i england som fick det i stäöllet?)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
rekomendera ingen att spela poker de är de värsta du kan göra, tillräckligt dedikerad och smart räcker inte på långa vägar allt handlar om tur, hur mycke man än vill tro att de är nåt annat så är de 110%. i långa loppet kommer många antagligen inte hinna uppleva innan de dör så de är inte aktuellt.

börja för gudskull inte med poker.

Av vilka erfarenhet talar du?

Mina studier och vinster på mellan $1-3K dollar i månaden över flera månader med maximalt investerad tid i studier och minimal tid i spel är tur då alltså?

Öppna inte munnen innan du vet vad du talar om. Jag sa aldrig att poker är enkla pengar, tvärt om, men det är betydligt enklare än ex. finansmarknaden.

Istället för att köpa in sosse-Sverige och myten om spel, öppna en bok, jag föreslår Sklanskys Holdem Poker for Advanced Players och läs.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph0ny^
Av vilka erfarenhet talar du?

Mina studier och vinster på mellan $1-3K dollar i månaden över flera månader med maximalt investerad tid i studier och minimal tid i spel är tur då alltså?

Öppna inte munnen innan du vet vad du talar om. Jag sa aldrig att poker är enkla pengar, tvärt om, men det är betydligt enklare än ex. finansmarknaden.

Istället för att köpa in sosse-Sverige och myten om spel, öppna en bok, jag föreslår Sklanskys Holdem Poker for Advanced Players och läs.

Om jag inte minns fel så försörjer sig toker!!! på att spela poker. Eller har gjort.

Men jag kan minnas fel.

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph0ny^
Av vilka erfarenhet talar du?

Mina studier och vinster på mellan $1-3K dollar i månaden över flera månader med maximalt investerad tid i studier och minimal tid i spel är tur då alltså?

Öppna inte munnen innan du vet vad du talar om. Jag sa aldrig att poker är enkla pengar, tvärt om, men det är betydligt enklare än ex. finansmarknaden.

Istället för att köpa in sosse-Sverige och myten om spel, öppna en bok, jag föreslår Sklanskys Holdem Poker for Advanced Players och läs.

levt på poker i 3½år och jag säger fortfarande att de enbart är tur, slumpen hinner aldrig jämna ut sig, antingen är man godrun eller så är man de inte, visst du kan sitta och hela tiden fatta mattematiska korrekta besluta men de spelar inte ett jävla roll när mongoliderna konstant få dra ut.

du behöver alltså tur och tajming för att vinna så simpelt är de.
degar du in till storfavorit i kanske 3potter på över 400bb per dag.
torskar du alla på otur fast du är över 90% favorit. och dina händer bara håller ihop när du möter en shortstack med 30-40bb så blir de driekt avgörande för ditt resultat.

ligga på 3-4 ptbb100 de klarar väl vem som helst men ska man ligga över 18-20ptbb100 så är de turen och tajmingen som avgör.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Huhuhumor Toker! hoppas att du verkligen ar samma kille jag sett pa minhembioforumet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Huhuhumor Toker! hoppas att du verkligen ar samma kille jag sett pa minhembioforumet

humor, tja visst är väl snarare varians men för att ha god varians måste du ha tur, sen att du kan påverka din tur genom att spela korrekt är en helt annan sak men de krävs fortfarande tur. slumpen gör ju inte skillnad på om de ligger 1000kr i potten eller 7000kr men de kan fortfarande hända att du förlorar de flesta stora potter som du är storfavorit i men du vinner fortfarande medelstora potter och håller dig på +, men långt ifrån ditt ev.

skulle man få casha ut sitt ev konto vore de otroligt trevligt.
men tyvärr fungerar de inte så

så ska man klättra i nivåer är den kortsiktiga turen högst avgörande för om du lyckas eller inte.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
sen att du kan påverka din tur genom att spela korrekt är en helt annan sak

Du måste ha en knepig definition av tur om du tror det där.

Jag håller inte alls med om att det krävs tur för att lyckas med poker, har man färdigheten så lyckas man att växa sin bank roll sett på lång sikt. Det finns perioder då man verkar råka ut för bad beat efter bad beat, men dessa är temporära och snart har man tagit igen det om man hållt sitt huvud kallt.
Envishet och skicklighet är allt som krävs för att kunna vinna på poker... på lång sikt. Jag har varken eller.
Jag håller med om att poker för de allra flesta är ett värdelöst sätt att bli rik på.

Behöver man fråga hur man blir rik så blir man antagligen inte rik.
Hade det funnits någon marknad där man enkelt kunnat blivit rik hade folk flockats till den tills konkurrens sett till så att det inte längre var så lukrativt.
Skaffa en bra utbildning i stället. Ta något område där du tror att stora innovationer kommer ske... kanske är det då du som gör dem.

Permalänk
Medlem

Skulle istallet saga att toker har har akomman av ett extremt selektivt minne under sitt pokerspelande

edit: eller sa tillhor han en av de 0.001promille av spelarna som lyckats ligga otroligt mycket under sitt forvantade ev hela tiden under en period av 3.5 ar Vilken kategori ar mest trolig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Kokain är ju så billigt numer så att du tjänar knappast på att sälja det, det har inte varit så billigt på 20 år som det är just nu...

För att inte nämna dåligt.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
För att inte nämna dåligt.

Varför då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Skulle istallet saga att toker har har akomman av ett extremt selektivt minne under sitt pokerspelande

edit: eller sa tillhor han en av de 0.001promille av spelarna som lyckats ligga otroligt mycket under sitt forvantade ev hela tiden under en period av 3.5 ar Vilken kategori ar mest trolig...

var skrev jag att jag låg under mitt ev för hela tiden jag spelat poker? näe just de men att jag därimot ligger under mitt ev nåt så jävla sjukt de senaste året de är ett faktum.

selektivt minne har ingen med saken att göra använder pt och analyserar varje förlustpott över 25bb så har jag svårt att se hur mitt minne skulle vara selektivt, men de är ju kul att du försöker vara rolig.

sen kanske du inte är medveten om att bra spelare sällan delar ut badbeats, varför jo för att man är medveten om att de är nåt så sjukt ev- att syna en all in med ett hålstegedrag på turn eller att spela sina aa till döds.
ganska simpelt tror man att man är underdog och inte får odds eller har implicta så de står härliga till så foldar man.

men har du vägarna förbi så får du gärna ta en titt i min databas för de här året.
om du efter de kan påvisa att jag har selektivt minne och inte alls ligger bizzart mycke under mitt ev så bjuder jag dig på en krogrunda.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Du ar extremt dalig pa att uttrycka dig pa ett forstaeligt o bra satt isf "levt på poker i 3½år och jag säger fortfarande att de enbart är tur" det pastaendet isig sager att under en period av samma tid att om man plussar eller inte om man ar vinnande beror pa om man har tur eller otur, och sannolikheten for det forsta alternativet dar ar da extremt liten som du sakert vet.

Har koll pa det mesta men det later som tur ar det viktigaste i poker under det langa loppet enligt dig, vilket det inte ar. Hursom bra du forklarar dig, sa man inte missforstar och kan halla med dig i vad du skriver

Edit: Det om badbeats stammer delvis, men det ar ju ocksa motstandarens felaktiga beslut i de lagena vi ska vara glada over. AA vs KK, QQ, AK osv sker ju ofta om man multitablar och leder till utdragningar.

Permalänk
Medlem

Att toker har levt i 3,5 år på att spela poker måste väl vara det klaraste beviset för att det inte krävs så mycket.

Sen att du tycket att ligger under EV efter att ha analyserat förlustpotter är ju jättekonstigt...

Sen att jag aldrig skulle rekommendera någon polare att börja spela poker nu är en annan sak.

Permalänk

Ett tips är att börja bygga en affärsrörelse online som affiliate. Dvs. marknadsföra andras produkter via olika medium som exempelvis hemsida. Detta är dock inget du blir blir rik snabbt på utan det är hårt och långsiktigt arbete som gäller. Fördelen med denna inkomstkälla är att du kan arbeta hemifrån ,inkomster kommer in dygnet om oavsett om du sitter vid datorn eller inte, samt en minimal uppstartskostnad trots att man samtidigt har potentialen att tjäna en subtionell summa pengar. Har själv arbetat med affiliatemarknadsföring i några års tid och kan förmodligen snart helt leva på det. Det är enligt min mening det bästa sättet att tjäna pengar alla kategorier.

Permalänk

Fascinerande att du lyckas hitta en 6 månader gammal tråd och dessutom inte ens tillföra något relevant till ämnet: hur man snabbt blir rik

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Kokain är ju så billigt numer så att du tjänar knappast på att sälja det, det har inte varit så billigt på 20 år som det är just nu...

Relativt billigt är nog en bättre formulering.
6-800 spänn för en gubbe är inte så jävla billigt egentligen.

Det enklaste sättet att bli smårik snabbt är nog genom kriminalitet som sagt.

Permalänk

På vilket sätt var det jag tillförde inte relevant? Enligt min bedömning finns det inget solklart sätt att "blir rik snabbt" utan att riskera något - dvs spel. Det jag ville nämna var enligt min mening det "enklaste" sättet att jobba mot att "bli rik", men det byter ju fortfarande inte att det inte kräver arbete.

Men du kanske hade uppskattat mer att jag svarat "sälj knark "eller "råna banker"?

Permalänk
Medlem

Kidnappa barn.

Börja spela poker (kan dock ta brutalt lång tid att bygga rulle, beror som sagt helt på). Gillade killen som skröt över att han hade lyft 1-3$k i månaden på sin poker och att han därmed minsann visste att turen inte alls hade något som helst med skiten att göra. Roliga små midstakesbarn...

Sug kuk (äldre samt välbärgade män).

Ge välbärgade äldre damer en trevlig runda i sängen.

Ja, man ska inte underskatta sin kropp som guldbyxa!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Kidnappa barn.

Börja spela poker (kan dock ta brutalt lång tid att bygga rulle, beror som sagt helt på). Gillade killen som skröt över att han hade lyft 1-3$k i månaden på sin poker och att han därmed minsann visste att turen inte alls hade något som helst med skiten att göra. Roliga små midstakesbarn...

Sug kuk (äldre samt välbärgade män).

Ge välbärgade äldre damer en trevlig runda i sängen.

Ja, man ska inte underskatta sin kropp som guldbyxa!

Mmm lyxprostituerad bög kanske vore något....^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

langa saffran till pensionärer

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Vad är definitionen av rik?

Jag tycker att jag är rik. Jag kan köpa vad jag vill, inom rimliga gränser förstås.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Re: bli rik snabbt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
hey har setat å funderat å tänkt, Finns det nått sätt att bli rik på snabbt?

Aktier är det nått att bli bra på och tjäna pengar snabbt på?

tacksam för tips, men tror sj att det inte finns na snabbt sätt att bli rik på utanen bred utbildning =/

Nigeriabrev är en säker väg till rikedom. Oftast kan man bli erbjuden 10-40 % av ett miljardbelopp mot att bara betala vissa administrativa kostnader på några tusen. Vilken idiot som helst inser att det är en mycket profitabel affär.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Att lura människor är ett sätt att bli snabbt rik. Om man ser till att hålla det inom den legala gråzonen (som väldigt mycket pseudovetenskap är) så är det dessutom ganska så riskfritt.

Nackdelen är såklart att det definitivt är moraliskt fel. Det kan ge ganska så snabba pengar, bara man spelar korten rätt. Årligen så finns det tusentals personer som låtsas hitta på en uppfinning, får finansiärer, bokar stora events och försvinner precis innan allt är kört. Det kräver dock en del kunskap och en del hårt arbete. Att starta en sekt är ju ett fint exempel på hur man kan skaffa sig hyfsade pengar ganska så snabbt, men det är extremt svårt och kräver väldigt speciella färdigheter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Bli Hallick på silja line
Kan du dessutom smuggla i tjänsteflickorna..

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Lotterier är ju alltid snabba pengar...svårigheten är ju att vinna

Permalänk
Medlem

Jag är rik och bedriver gratis och säker bli-rik-verksamhet.
Såhär går det till:

Jag och mitt företag har ett dotterbolag som ligger offshore och har kontakter med några större aktörer i Monaco bland annat. Vi har mycket vinstdrivande affärer som ger en avkastning på ca. 34% årligen. Vi erbjuder våra investerare garanterad årlig ränta på 25% mot en bindningstid på sju (7) år. Minimibelopp: 3,000,000.00 SEK, alt. $300,000.00.
Du kontaktar mig, jag ger dig ett anonymt kontonr. som du skickar pengarna till. Anledningen till anonymiteten är att inte staten ska stjäla dina pengar.
Vi positionerar pengarna hos våra kontakter.
Vi kontaktar dig 6 år och 10 månader och förbereder transaktion tillbaka till dig.
Du har tjänat ca. 11 miljoner, skattefritt 100% lagligt förutsatt att ditt konto ligger i samma land som vår aktör (Kan vara Monaco, men vi tar information om hur du öppnar konto i rätt land när vi kontaktar dig igen).

Anledningen till att vi inte kan hålla kontakt under dessa sju år är för att metoden vi använder för att föra ut pengar ur landet inte är 100% laglig, men transaktionen till dig är det.

Vad säger du? Detta är ett erbjudande som enbart ni i denna tråd har tillgång till. 100% säker, 100% lagligt. Du blir rik, vi blir rikare! Garanterat!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Jag är rik och bedriver gratis och säker bli-rik-verksamhet.
Såhär går det till:

Jag och mitt företag har ett dotterbolag som ligger offshore och har kontakter med några större aktörer i Monaco bland annat. Vi har mycket vinstdrivande affärer som ger en avkastning på ca. 34% årligen. Vi erbjuder våra investerare garanterad årlig ränta på 25% mot en bindningstid på sju (7) år. Minimibelopp: 3,000,000.00 SEK, alt. $300,000.00.
Du kontaktar mig, jag ger dig ett anonymt kontonr. som du skickar pengarna till. Anledningen till anonymiteten är att inte staten ska stjäla dina pengar.
Vi positionerar pengarna hos våra kontakter.
Vi kontaktar dig 6 år och 10 månader och förbereder transaktion tillbaka till dig.
Du har tjänat ca. 11 miljoner, skattefritt 100% lagligt förutsatt att ditt konto ligger i samma land som vår aktör (Kan vara Monaco, men vi tar information om hur du öppnar konto i rätt land när vi kontaktar dig igen).

Anledningen till att vi inte kan hålla kontakt under dessa sju år är för att metoden vi använder för att föra ut pengar ur landet inte är 100% laglig, men transaktionen till dig är det.

Vad säger du? Detta är ett erbjudande som enbart ni i denna tråd har tillgång till. 100% säker, 100% lagligt. Du blir rik, vi blir rikare! Garanterat!

Hm, för att ha råd att satsa 3mille måste man vara tät redan

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
*mycket snack*

Hade du varit så rik hade du inte köpt en HP 530 "budgetlaptop".

Gör man det man älskar att göra och är bra på det så blir man också rik.

Visa signatur