Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk
Medlem

tja.det pinsammaste är väll när jag råkade döda 10pers på en omgång i BF Bad Company.
Man blir så upphetsad!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Runescape

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blooh
Tack för tipset!!! Jag har också en runescape gubbe, med massa party hats o skit till ett värde på ungefär 3,4 miljarder
Har inte kört på han på flera år men... ska nog sälja den nu! ^^

Tjänade du några pengar på det sen eller?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

En gång när jag spelade TES: Oblivion med en kompis så var jag ganska skadad och från ingenstans dyker det upp en råtta men jag trodde det var en varg så jag ryker till och skriker: "Ahhh! En varg". Lite pinsamt.

Annars kan jag inte komma på något annat pinsamt så här på rak arm men ett par missade saves och saves precis innan man blir skjuten i huvudet har väl hänt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd

Halo: står i en mörk tunnel på banan Danger Canyon, ser en spelare komma, slår till han med vapnet och märker att det var min lagkamrat

BF2: kraschat en helikopter som var fullsatt...

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Det händer en del pinsamma grejer i LFS ibland när man kör online på någon server. Till exempel när jag kom in på en rallycrosserver en gång, och alla andra körde framhjulsdrivet och jag tänkte jag skulle sätta dit dom med en bakhjulsdriven sladdare för jag såg att dom körde ungefär lika bra tider som jag. Laddar på alldeles för mycket i första kurvan och vänder mig själv, sånt händer ibland.

Eller när man ligger tvåa på sista varvet i ett race, bromsar alldeles för sent i sista kurvan och smackar rakt in i häcken på killen som leder. Då kan man bli lite röd om kinderna, och oftast blir han som ledde racet skitförbannad.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Jag har alltid älskat Final Fantasy. Har varvat 7,8 och 9 an 100%. Förra året så åkte föräldrarna till semester. Så jag köpte 10 an och ville varva den också.Jag spelade lätt 5-6 varje dag.Spelade på broshans ps2. När de kom från semestern raderade broshan hela memory korten. jag va nära grina. blev så jävla sur. allt som jag gjorde gick in i papperskorgen:D Jag la ner spelet. den ligger bredvid mig men jag orkar inte börja om igen.haha

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Canson
Jag har alltid älskat Final Fantasy. Har varvat 7,8 och 9 an 100%. Förra året så åkte föräldrarna till semester. Så jag köpte 10 an och ville varva den också.Jag spelade lätt 5-6 varje dag.Spelade på broshans ps2. När de kom från semestern raderade broshan hela memory korten. jag va nära grina. blev så jävla sur. allt som jag gjorde gick in i papperskorgen:D Jag la ner spelet. den ligger bredvid mig men jag orkar inte börja om igen.haha

Vet inte, jag kanske har fel.. Men fungerar inte memory i ps2 som en USB- minne, eller vilken annan "hårddisk" som helst?? För att isåfall skulle man kunna ta tillbaka kastade filler men problemet är väl att man inte kan ansluta minnes kort till dator....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Vet inte, jag kanske har fel.. Men fungerar inte memory i ps2 som en USB- minne, eller vilken annan "hårddisk" som helst?? För att isåfall skulle man kunna ta tillbaka kastade filler men problemet är väl att man inte kan ansluta minnes kort till dator....

går tyvärr inte:(

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

När jag trodde att Cancel uttalades "Kannkell"
edit: var väl kanske inte så mkt med spel att göra men ändå ^^.
Men de finns en hel del, kan ta en i alla fall. Jag var helt i trans en gång när jag lirade Bioshock och är helt spänd för att jag är så rädd. så klart lirar man med ett headset så man hör ju inte vad som händer i omgivningen. Utan min vetskap så står min flickvän bakom mig o skrämmer mig utav fan, jag hoppar till o bokstavligt talat lägger jag av den värsta fisen någonsin och en vibration sprider sig i stolen o jag skäms som en liten hund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hmm, detta var väl iofs inte så pinsamt för mig, men när jag pluggade på högskolan så hade vi en egen datorsal, som ju genast måste användas till vettigare saker än studier. Sagt och gjort, jag upptäckte att det fanns en hårddisk på en av högskolans servrar som inte var skrivskyddad, så jag lägger upp Doom2, Command&Conquer och Heretic på den och säger till klasskompisarna att installera spelen därifrån. Det blev glatt lanande flera kvällar i rad tills plötsligt allas konton utan mitt är spärrade.
Det visade sig att admin har upptäckt filerna och kollat upp vilka som har laddat ned dem och spärrat dertas konton. Samtliga fick gå till admin och be om ursäkt och lova att inte spela igen för att få sina konton aktiverade.
Alla utom jag av någon anledning (jag hade iofs aldrig laddat ned, bara laddat upp), de var skitsura på mig.

Annars är det väl mest en polare som är lite pinsam, han läser aldrig manualer eller text på skärmen när han spelar. Han lirade t.ex genom hela Jedi Knight 2, höll på med spelet i veckor innan han kom igenom. När jag frågar vilka Force-krafter som var hans favoriter, så ser han nollställd ut och frågar "Force-krafter?"
Han hade lirat igenom spelet med enbart light saber och bössorna, vette fan hur han lyckades.

Själv tog man rekordet på längsta avstängningen från datorerna i gymnasiet när jag såg till att enbart jag hade access till min hemma-katalog, och att adminen fick access denied ;P (självklart kan han gå runt detta, var kul iaf ) dock hade jag tur att det visade sig att ALLA i min klass hade tankat ner massa skit, så alla var avstängda och programmeringsläraren fick flipp på sys.adm när ingen elev kunde jobba, så jag slapp avstängningen iaf

Annars hade jag varit utan i 15 veckor ^^

Din polare låter förövrigt som en jag känner, snubben kan sitta och spela rollspel och klicka förbi all text och inte läsa någonting, seriöst snubben kan sitta och spela turbaserade roll-spel och inte följa storyn överhuvudtaget.. vilken lirare

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

i går kväll körde lite Insurgency mod online och kom då förbi en gränd där det står en kompis som tror att jag är fiende så han skjuter ett skott som träffar jag blev skit skraj och vänder mig om och pepprar ner kompisen. och sen hör man på radion "WTF why did u do that?" så det va lite pinsamt men han får skylla sig själv.

en annan gång när jag körde Insurgency så skulle jag smyga över till fiende basen så kröp runder runt 10 min och sen tänkte jag..."Vafan var e bas helvetet" sen kröp jag lite till och kom fram vid min egna bas som jag trodde va fiendens så kastade några nades och tk'ade 3 st

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

LoCK: Han körde en quicksave precis innan han dog så varje gång han laddade om sparningen så dog han lika snabbt igen. Har hänt mig också och det är verkligen drygt när det händer. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Sötast

Jo quicksave precis innan man dör
Hände senast i stalker:soc

Permalänk

Ahh, precis. Quicksave innan man dör, hände i half life flera gånger!

Andra är att man kommer in på en CODUO server och börjar skjuta sina egna eftersom att man har hjärnsläpp.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag spelade bf1942 för ett par år sen, när det var nytt. Modig som jag kände mig beslutade jag mig för att ta ett sånt där stort plan, som man kan ladda halva laget fullt med.

Med mina 10 lagkamrater i bakluckan lyfte planet och vi begav oss mot fiendebasen. När vi var framme och jag skulle släppa min payload, tryckte jag fel hoppade ur cockpitten. Problemet var att jag landade i baksätet med mina lagkamrater, som sedan handlöst störtade ner i marken.

Jag lämnade servern och kom aldrig tillbaka.

Självklart har man gjort tabbar som att dra massa mobs i wow, men sådana pinsamheter är inte lika roligt att berätta om.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

tja,,, själv har man gått berserk på ett par tangentbord när man lirade cs och det inte gick som jag ville:P

Lite onödigt och pinsamt:P

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Pinsammaste? Det var nog på ett lan, i en turnering i CSS hade jag som är en ganska helt random spelare med i sämsta laget kommit till finalen mot alla odds. I sista rundan när det är den avgörande rundan råkar jag skjuta headshot på min teammate med scout för att sedan hamna i ett underläge och bli krossade... det var lite pinsamt när man orsakade en förlust av ett sådan stort misstag.

I ArmA så har det hänt att man som pilot råkat trycka fel knapp och ejectat mitt i luften så att helikoptern/plaet crashar med ens polare. Eller en gång när de bad om backup på en viss position och jag klickade fel igen och skickade en ICBM (stor jävla bomb) istället för ammo.

Permalänk
Avstängd

jag har gjort många tabbar i mina dar, men igår så gick jag på ett lan där 9 personer satt,7 st spelade warhammer online, en person satt och raidade i sunwell, jag ska hitta en nätverkskabel i all röra runt hubben, så hittar jag en som inte är använd, så drar jag lite i den, 3 sekunder efter hör jag hur hela lanet skriker, råkade stänga av strömmen på hubben:P det var ganska pinsamt då dom som satt och spelade warhammer fick en väntetid på typ 1 timma för att komma in på spelet igen:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Hmm, det jag fick mest skit för måste ha vart back in the days då BWL var the shit i WoW. Hade haft en riktigt bra (och lång) progressraid, firsttryat en massa bossar och var (äntligen) på Nefarian. Saken var bara det att jag hade jobbat övertid hela veckan och var helt utslagen så efter ett par whipes fick vi till ett verkligt bra försök, allt klickade förutom det lilla missödet att jag som MT somnade då bossen var på 10% och givetvis whipade vi..

Man vaknar rätt fort då 39 hysteriskt arga raidmembers skriker på en för allt vad halsen håller i venten.

Aja, vi tog honom iaf tryet efter, så folk förlät mej rätt fort

Permalänk

Under den tiden man raidat i WoW och kanske varit lite småtrött eller uttråkad och resulterat I att hela 40 manna raidet wipat (tror det har hänt någon enstaka gång).

Riktigt pinsam tystnad i ventrilon/teamspeaken då : p

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Avstängd

jag blevv förbannad som fan på buckey and o'hare till NES när ja va liten, ja börja slå med dosan i backen o skrika sen kom morsan som aldrig hade kört innan o hjälpte mig med den bossen jag inte kunde klara

ja spela knightonline o fick accountet hackat också =/ lite synd när ja kunde sälja sakerna för 2500Usd

det finns endel spel där man quick savar o loadar med f7 f5 o va det nu är och dom har man tryckt fel på ett antal gånger

Permalänk
Medlem

Det pinsamamste jag gjort är att döda fel person i Swat4 flera ggr om, och det var online. Inte direkt vad de flesta Swecare tyckte om just då

Det var så att jag började spela Swat4 demot när den kom ut och jag valde att vara i SWAT teamet och skulle ha fri en gisslan som någon spelade i det andra laget. Medans de andra laget skulle ta ut gisslan och komma upp till taket för att sedan avrätta denna, om jag nu minns rätt.
Så man var i en ett större office med flera rum och våningar så var det alltid en dörr i början där alla i det andra laget kommer ut, medans SWAT väntar på andra sidan. Jag som var då van vid CS och friendly fire vid off så jag skjöt ju mot allt som rörde sig.
Det jag gjorde va att skjuta mot den som kom ut från dörren först, brukar ju vara alla andra förutom gisslan, men inte de 5-6 ggr som de spelade. Det var gisslan som kom ut och det gjorde inte någon speciellt glad när jag sköt han till döds Fick helt enkelt lämna servern och joina en annan vid ett annat nick och lära mig att inte skjuta på något innan man kollat vem det är. Tog ett bra tag innan man vande sig

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jag har använt world builder ett antal gånger i civilization-serien. Även sparat/laddat när strider inte går som jag vill.

Permalänk
Medlem

kompisen spelade super mario bros 1 till nes och i sin upphetsning som nybörjare (första gången vi spelade NES överhuvudtaget) så röck han till med spelkontrollen varje gång mario hoppade, men mig, min syster och hans bror i bakgrunden som hejdae på så röck han så pass hårt i kontrollen att han drog ur sladden ur NES enheten och den åkte i golvet. Hans farsa blev förbannad och vi fick inte spela mera den kvällen :), kul såhär i efterhand

Permalänk
Medlem

Jag lirade Cod 4 för ett par veckor sdean. kom av misstag in på speltypen "Saboutage" och precis i början råkade jag skjuta en i mitt lag så han dog. Tänkte wtf?! Har aldrig kört med tk förut på cod 4. Jag sade snabbt "sry" och spelade vidare. I slutet av rundan var jag och en annan kvar i mitt lag mot typ 5 st. Jag smyger runt en hörna och utav reflex skjuter jag min lagkamrat när jag ser honom runt hörnan. Detta är på samma runda Så jag lämna illa kvickt och sorterade ut Team killing på server filtren. Bara tanken att säkert hälften i mitt lag hade Killcam på mig haha.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

1. Spelat igenom FF8 fram till sista borgen UTAN att ha drawat en enda boss på vägen.

2. Efter några fighter med edna (misslyckade sådana) lvlade jag I BORGEN upp till lvl 99 (lr där runt när alla gubbar fick 9999 HP utan GFs) för att fortfarande bli tokägd.

Avinstallerade spelet >_>.

Permalänk
Avstängd

Hum, det måste ha varit några år sedan när jag spelade Ultima Online. Körde en TeamSpeak- server och vi var nog alla inloggade vid tillfället. Tjejen får för sig att vi ska ha sex och då blir det så. Grejen är att jag glömmer logga ut från TeamSpeak så allt och alla hör vad vi håller på med

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hum, det måste ha varit några år sedan när jag spelade Ultima Online. Körde en TeamSpeak- server och vi var nog alla inloggade vid tillfället. Tjejen får för sig att vi ska ha sex och då blir det så. Grejen är att jag glömmer logga ut från TeamSpeak så allt och alla hör vad vi håller på med

Haha Klockren, den har man gjort själv ett par gånger, innan man lärde sig vad Push to talk va

men det är ju själv klart en riktig Klassiker

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Detta borde väll räknas (Det står ju i ett spel ) Jag kissade i Zelda kassetten när jag väldigt liten i hopp om att få ett gult vattenfall i början.

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH........ Har inte garvat så mycket på ett par år fy fan va kul xD seriöst jag har läst många idiot-trådar men detta var fan det värsta ursäkta svordomar men detta är så kul så det går inte att beskriva med ord egentligen

Permalänk
Medlem

kanske inte så pinsamt men: skickade av misstag användarnamn och lösenord till någon random snubbe som /w
som tur var så var han ärlig och sa bara att jag skulle vara försiktig i fortsättningen:D

men det var bara ett 10-dagarsaccount som jag aktiverade för att ta mig till gm island utan att bli bannad och så skulle jag skicka det till en polare för att han skulle få se att jag hade kommit dit:P