Ljud/musik hackar till vid minimering/öppning av fönster

Permalänk
Medlem

Ljud/musik hackar till vid minimering/öppning av fönster

Som titeln säger. När jag spelar upp ljud i valfritt program (winamp, traktor, vlc) och samtidigt antingen öppnar ett fönster i till exempel utforskaren(eller minimerar/maximerar) så hackar ljudet till. Mycket irriterande när man håller på att spela in en mix, lägger till en ny låt och därav får göra om hela inspelningen.

Någon som vet vart felet kan ligga?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Nyaste drivrutiner till det moderkort? nForce 6.86 heter de som är de senaste till din burk, sedan kan du ju kolla dina graffedrivisar också
Dessutom kan du ju ta bort lite animeringar i windowsmiljön

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Nyaste drivrutiner till det moderkort? nForce 6.86 heter de som är de senaste till din burk, sedan kan du ju kolla dina graffedrivisar också
Dessutom kan du ju ta bort lite animeringar i windowsmiljön

Kollar på nvidias hemsida och hittar bara version 15.23. Eller kollar jag på fel ställe?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det verkar vara de allra senaste 15.23, så ta hem och installera, välj UK versionen för då får du den internationella med svenska också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Installerade nya chipsetdrivisarna. Vilket faktiskt förbättrade lite, nu hackar inte uppspelnigen av ljud vid minimering/maximering endast bildsekvenser(exempelvis videouppspelning, ljudkurvor i traktor). Hacket finns dock fortfarande kvar när man navigerar sig runt i utforskaren(t.ex. vid öppning av mappar).

Edit: Blir även nåt fel när jag installerar dom nya chipsetdrivrutinerna. Efter att dom är installerade och om jag startar om, så får jag bluescreen runt 1 sekund efter att laddningsskärmen för windows kommer fram. Har testat att följa anvisningarna i driver cleaner för installering men detta har inte hjälpt.

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera sensate drivrutinerna för chipset? Ifall du inte gjort det - testa med det!

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sloX
Har du testat att installera sensate drivrutinerna för chipset? Ifall du inte gjort det - testa med det!

Har du läst tråden? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)