Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Du kommer få svårt att hänga med i storyn, Köp de tidigare spelen dom är värda de:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Du kommer få svårt att hänga med i storyn, Köp de tidigare spelen dom är värda de:)

ok =/

njaa orkar inte sitta å spela gamla spel ^^ - sen kan inte mitt ps3 spela ps2 spel =/

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
ok =/

njaa orkar inte sitta å spela gamla spel ^^ - sen kan inte mitt ps3 spela ps2 spel =/

finns flera guider till storyn på nätet bl.a. Gametrailers som även använder video, det är det MINSTA man kan kräva om du inte kört igenom de äldre spelen, men jag skulle rekommendera dig att spela igenom åtminstonde Metal Gear Solid (Playstation, se till att köra NTSC versionen då PAL är handikappat), Metal Gear Solid 2 (PS2) och Metal Gear Solid 3: Subsistance (då den har en vettig kamera).

Permalänk
Medlem

Square Enix confirms Star Ocean PS3
http://n4g.com/events_tgs2008/News-212617.aspx

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

nu har jag MGS 4 och Resistans: Fall of man

Ska nog spara MGS 4 lite å kolla in Storyn lite, har hört att Storyn bygger hela spelet. så verkar inte så lönt att lira det atm.

men Fall of man ska jag nog dra igång ikväll

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
finns flera guider till storyn på nätet bl.a. Gametrailers som även använder video, det är det MINSTA man kan kräva om du inte kört igenom de äldre spelen, men jag skulle rekommendera dig att spela igenom åtminstonde Metal Gear Solid (Playstation, se till att köra NTSC versionen då PAL är handikappat), Metal Gear Solid 2 (PS2) och Metal Gear Solid 3: Subsistance (då den har en vettig kamera).

Vad är det för skillnad mellan PAL och NTSC-versionerna av Metal Gear Solid?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Vad är det för skillnad mellan PAL och NTSC-versionerna av Metal Gear Solid?

Pal versionen renderas i 50 fps men spelet är "designat" för 60, vilket gör att alla animationer och rörelser är långsammare och det märks, speciellt nu när jag gjort dig medveten om detta.

*detta gäller oxå FFVII, FFVIII & FFIX föresten, skäms på er som spelade pal-versionen

Permalänk
Medlem

går det att köpa något av de tidigare MGS spelen på PSN? (1,2,3?)

- finns det någon guide (Film) på internet som man kan kolla för att jag ska hänga med i Storyn (i 4an)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
går det att köpa något av de tidigare MGS spelen på PSN? (1,2,3?)

- finns det någon guide (Film) på internet som man kan kolla för att jag ska hänga med i Storyn (i 4an)

1:an ryktas komma nån gång. 2:an o 3:an lär inte komma föränn mjukvaruemulering av PS2 spel kommer, Om de kommet dvs.

Storyn bör finnas på wikipedia och du kan ju ta en helkväll och läsa igenom den:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
1:an ryktas komma nån gång. 2:an o 3:an lär inte komma föränn mjukvaruemulering av PS2 spel kommer, Om de kommet dvs.

Storyn bör finnas på wikipedia och du kan ju ta en helkväll och läsa igenom den:)

ok

Exakt, därför vill jag ha en Video =D

hmmm nä usch fy vä att de gör ett spel där man måste spela 3 andra spel för att förstå
och 2av spelen går inte att spela på ps3 pgr av att de är ps2.... =/

Aki||es - ska vi lira lite Cod 4 online? (Dock är mitt BlueTooth Headset försvunet =( - men skoj ändå

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
går det att köpa något av de tidigare MGS spelen på PSN? (1,2,3?)

- finns det någon guide (Film) på internet som man kan kolla för att jag ska hänga med i Storyn (i 4an)

http://www.gametrailers.com/game/6748.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
ok

Exakt, därför vill jag ha en Video =D

hmmm nä usch fy vä att de gör ett spel där man måste spela 3 andra spel för att förstå
och 2av spelen går inte att spela på ps3 pgr av att de är ps2.... =/

Aki||es - ska vi lira lite Cod 4 online? (Dock är mitt BlueTooth Headset försvunet =( - men skoj ändå

På PSN ska det finnas någon "MGS Database" som man kan ladda ner gratis. Där står det mesta om alla spelen, även 4:an, men det som berör 4:an låses inte upp innan man kommit dit i spelet.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
http://www.gametrailers.com/game/6748.html

tack innehåller det alls jag behöver veta?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
tack innehåller det alls jag behöver veta?

Är det inte bara att börja kolla på dom och avgöra själv?

Har börjat titta nu lite eftersom jag är i samma sits som dig och jag tycker det verkar väldigt detaljerat.

Tack Pazu för länken!

Permalänk
Medlem

jag har ju länge varit inne på att skaffa en
Seagate Momentus 7200.3 ST9320421ASG 16MB 320GB

men jag har nu funderat lite på ifall det är inte är lika bra att skaffa en 500gb ist.
Någon som känner till en modell som är/har:
(2,5")
7200 RPM +
16mb Cash +
500gb +

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Jag vet inte riktigt om det är okej här, men är det någon annan som upplever att någons röst i NHL 09 helt plötsligt kan börja lagga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
tack innehåller det alls jag behöver veta?

Alla cutscenes från spelen finns här.
http://www.mgstruefans.aimbum.net/cutsceneindex.html

Det finns även en torrent med alla cutscenes och alla codec konversationer om du söker på google efter metal gear solid cutscenes.
Problemet med detta är att du inte kommer orka kolla på dom, det är verkligen flera timmar cutscenes och konversationer och det är inte kul att titta på ifall man inte får göra gameplay delarna mellan.
Det bästa är helt enkelt att snabbt spela igenom dom gamla delarna om man har möjlighet till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
jag har ju länge varit inne på att skaffa en
Seagate Momentus 7200.3 ST9320421ASG 16MB 320GB

men jag har nu funderat lite på ifall det är inte är lika bra att skaffa en 500gb ist.
Någon som känner till en modell som är/har:
(2,5")
7200 RPM +
16mb Cash +
500gb +

Det är max 500 gb på 2,5"
De rekommenderar att köra på 5400rpm för att högre skapar för mycket värme.

Jag skulle hellre köpt en sån här, du använder väl inte så mkt utrymme ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336007

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Det är max 500 gb på 2,5"
De rekommenderar att köra på 5400rpm för att högre skapar för mycket värme.

Jag skulle hellre köpt en sån här, du använder väl inte så mkt utrymme ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336007

hmm nä minst 320

tror du det blir för varm? finns ju ganska många som kör 7200Rpm å inte har några problem....

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
hmm nä minst 320

tror du det blir för varm? finns ju ganska många som kör 7200Rpm å inte har några problem....

Det blir lite varmare och gör knappt någon skillnad hastighetsmässigt.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag köpte ju en 7200 rpm på 320GB. Har ju nämt det tidigare.
Det märks att det är en skillnad på hastigheterna men det är ju upp till var & en att fundera över om det är värt det.

Något varmare blir då inte min PS3 då fläkten snurrar på precis som vanligt.

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Jag köpte ju en 7200 rpm på 320GB. Har ju nämt det tidigare.
Det märks att det är en skillnad på hastigheterna men det är ju upp till var & en att fundera över om det är värt det.

Något varmare blir då inte min PS3 då fläkten snurrar på precis som vanligt.

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Jag tycker bara den är långsam när man installerar saker. Men det är bara att dra å hämta något att dricka eller byta kanal på tvn när man installerar

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Jag köpte ju en 7200 rpm på 320GB. Har ju nämt det tidigare.
Det märks att det är en skillnad på hastigheterna men det är ju upp till var & en att fundera över om det är värt det.

Något varmare blir då inte min PS3 då fläkten snurrar på precis som vanligt.

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

mm kanske borde slå till på den hdd jag frst tänkte (sådan du har) så jag vet att den fungerar fin fint

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

10/10 av gamereactor, lbp är på framsidan.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
10/10 av gamereactor, lbp är på framsidan.

jag tycker dock inte riktigt om dom..

då de satt betyg på Halo 3 - så framstod de för mig i alla fall som halo-fans, gav Halo 10p på grafiken, då andra spel med bättre grafik fick sämre P.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Förbokade det från videogamesplus förra veckan men gjorde av med lite för mycket pengar i helgen så fick avboka igen Vart beställde du ifrån? Det verkar som att alla svenska butiker har fått ett nytt releasedatum i November eller nåt sånt.

Har du fått nått spel än? Mitt ska tydligen vara på uppåt i Sverige sen fredag, så det borde ligga i lådan inom en timme. Skulle tydligen vara en US-version men jag bryr mig inte.

Jag har just fått igång 5.1 ljudet i högtalarna också så det blir till att spela på hög volym ett bra tag framöver, tur att jag är ledig i veckan.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det skall komma lite mer PS3 bundles i november, bla med LBP, Motorstorm 2 och Resistance 2. Jag skall nog ta och köpa LBP bundle för spelet ser så enormt underhållande ut och det är nyskapande, mycket sugen på att testa det.

Ni kan hitta de nya bundlenpaketen här: http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=29&genre=1940

EDIT: Har PS3 stöd för trådlöst internet, eller måste man köpa något dyrt tillbehör för att kunna använda trådlöst internet? Eller man kan bara använda ether-kabel för att koppla internet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Det skall komma lite mer PS3 bundles i november, bla med LBP, Motorstorm 2 och Resistance 2. Jag skall nog ta och köpa LBP bundle för spelet ser så enormt underhållande ut och det är nyskapande, mycket sugen på att testa det.

Ni kan hitta de nya bundlenpaketen här: http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=29&genre=1940

EDIT: Har PS3 stöd för trådlöst internet, eller måste man köpa något dyrt tillbehör för att kunna använda trådlöst internet? Eller man kan bara använda ether-kabel för att koppla internet ?

PS3 har inbyggt trådlöst internet

Visa signatur

Rock On!