Permalänk
Medlem

300gb=37GB??

Hej, jag har en Hårddisk hemma, närmare bestämt en Maxtor Diamondmax 10 IDE på 300GB, jag har aldrig tidigare haft några problem då den har suttit i ett externt hdd-chassie, men nu efter att ha satt den i en dator och formaterat disken säger diskhanteraren att det bara finns 37GB att tillgå på disken, vad har hänt med resten av utrymmet? J

Någon som vet hur jag kan få tillbaka de 260GB som saknas?

//Lantz

Permalänk
Medlem

Samma dator?
Kollat bygling?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Samma dator?
Kollat bygling?

Den har varit kopplad med USB till flera olika datorer under tiden jag har haft den i chassiet, jag har även formaterat den tidigare utan några direkta förluster.

Hur menar du att bygligen skall påverka detta? Jag har inte rört den alls, den sitter så som den satt när jag fick den.

//Lantz

Permalänk
Medlem

Vilken storlek rapporeras i bios resp diskhanteraren?
Förmodligen får du radera befintlig partitioner och skapa ny.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Säkert en partions miss eller en säckerhets partion brukar ibland finnas det på externa diskar. bara formatera och partionera upp till 'full disk'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag tror även jag att det är byglingen. Kolla på etiketten så får du se hur den ska vara byglad

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Det visade sig att det var byglingen som var felaktig, tog för givet att jag inte behövde göra något med disken innan jag satte den i datorn.

Bygligen satt på ett läge som hette "limited", nu fungerar den som den skall. Tack!

//Lantz