Permalänk
Medlem

Fat till NTFS

Hur ändrar man så att en extern hårdisk som kör med fat kör med NTFS istället?

Permalänk
Medlem

CONVERT X: /FS:NTFS i kommandotolken, där x är din hårddisk.

Permalänk
Medlem

"Enter current volume label for drive"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av munkenj
"Enter current volume label for drive"?

Ange din hårddisks enhetsbeteckning är det C: D: E: osv.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Det stod "enter current volume label for driv I:" som är betäckningen och jag testa skriva I igen men det funka inte

Permalänk
Medlem

det går att högerklicka på hårddisken i den här datorn och välja formatera, bara välja NTFS eller FAT32

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumban
det går att högerklicka på hårddisken i den här datorn och välja formatera, bara välja NTFS eller FAT32

Skillnaden mellan ditt sätt och det andra sättet är att ditt sätt så måste man formatera. Det andra sättet så konverterar den till NTFS utan att man förlorar data. Hade trådskaparen velat formatera så hade han väl gjort det rakt av bara och valt NTFS!

Volume label betyder inte "C: eller D:" osv.. Det är vad hårddisken har fått för namn, kanske Bertil eller vad det nu är för namn på den?
Vad heter trådskaparens I: ?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Den heter tydligen "Elements" men det stod :
This drive is dirty and cannot be converted. You will need to clear the dirty bit on this drive by running CHKDSK /F or allowing AUTICHK to run on it the next time you reboot
The conversion faild

Det är en extern hårdisk om det gör nån skillnad!

Vad händer om jag gör som den säger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av munkenj
Den heter tydligen "Elements" men det stod :
This drive is dirty and cannot be converted. You will need to clear the dirty bit on this drive by running CHKDSK /F or allowing AUTICHK to run on it the next time you reboot
The conversion faild

Det är en extern hårdisk om det gör nån skillnad!

Vad händer om jag gör som den säger?

Den checkar hårddisken efter fel om du kör CHKDSK

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag måste låta CHKDSK köras när jag startar om datorn men min dator startar inte då hårdisken är inkopplad! Hur gör man då?

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av munkenj
Jag måste låta CHKDSK köras när jag startar om datorn men min dator startar inte då hårdisken är inkopplad! Hur gör man då? [/QUOTE

Du kan välja egenskaper för disken och välja scandisk i nån flik. Du kan köra scandisk vanligt i datorn så länge du inte använder disken under tiden (dvs inte skriver eller läser dokument från den). Normalt är det bara C: som är låst av operativsystemet så den måste sökas igenom innan datorn startar.