Permalänk
Medlem

Problem med mitt 4870X2

Jag ska försöka göra en lång historia kort.

I fredags monterade jag ett EK-vattenblock på mitt 4870x2. Efter Läckagetest så kopplade jag in datorn och skulle provköra. Den startade upp men jag fick ingen bild.

Jag testade att reseta Cmos och då startade den upp ca 10sek för att sedan dö igen. Till slut hjälpte det inte med att reseta cmos längre och skärmen förblev svart.
Höll på fredag natt och hela lördagen med att försöka få liv i datorn. Igår vid 23 tiden på kvällen startade fanskapet upp av någon konstig anledning

Idel temps:n var bra. Så jag skulle belasta kortet med lite Call of duty. kom inte längre än till "Call of duty" loggan så får jag Bluescreen.
Jag startar om datorn och testar ett annat spel och samma fenomen uppstår.
Om jag dunkar igång på en film ska kan jag få upp ett felmedelande "Grafikortsdrivrutin har slutat svara" eller något liknande.

Har tetat lite olika saker under dagen.
Har gjort följaden:

#Uppdaterat drivrutiner
#Formaterat om datorn
#Uppdaterat Bios
#Monterat om vattenblocket.

Det borde vara ett mjukvaru problem eftersom den tvärdör vid en viss belastning. Men eftersom problemet uppstod efter bytet av kylare så tror jag att det är ett hårdvaru problem endå.

Känns lite lustigt att den fungerade några sekunder efter att jag resetade cmos.

Jag är väldigt förvirrad just nu och vet inte hur jag ska lösa problemet.

Kom med förslag, på vad jag kan göra.

Tack på förhand och en fortsatt trevlig kväll !

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Re: Problem med mitt 4870X2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
#Uppdaterat drivrutiner
#Formaterat om datorn
#Uppdaterat Bios
#Monterat om vattenblocket.!
[/B]

Det har läckt ut vatten i din dator och du testar att uppdatera bios mm? Testa först med ett annat grafikkort i datorn, fungerar det är grafikkortet trasigt, fungerar det inte är något annat antagligen trasigt.

Permalänk
Medlem

Det har inte läckt något vatten?

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tycker det låter som om du möjligen har råkat skada något på kortet. Är ju tyvärr det som är troligast.

Jag hade en processor en gång i tiden som jag råkade krossa en smula i en hörnet efter ett fläktbyte, detta gjorde att processorn betedde sig ytterst märkligt och fungerade ibland men allt som oftast hängde sig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Tycker det låter som om du möjligen har råkat skada något på kortet. Är ju tyvärr det som är troligast.

Jag hade en processor en gång i tiden som jag råkade krossa en smula i en hörnet efter ett fläktbyte, detta gjorde att processorn betedde sig ytterst märkligt och fungerade ibland men allt som oftast hängde sig.

Känns inte så kul... Ska testa ett annat kort imorgon och se om det blir bra.
Men jag förstår inte varför datorn startade några sekunder efter att jag reseatde cmos.

Tack för din tid

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Sorry, kan inte läsa. Men antagligen har du haft sönder något.