Knivigt läge, min kusin behöver hjälp/tips

Permalänk

Knivigt läge, min kusin behöver hjälp/tips

-----Löst tråd kan tas bort-----

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Varför är det spänt? Just för att han är tillsammans med kompisens syster eller för sveket?
Jag hade inte brytt mig om min kompis dejtade min syster liksom, men jag vill inte ha någon kompis som går bakom ryggen på en sådär.

Hänger ju på kompisen om han vill förlåta eller inte, annars går väl både vänskapen och förhållandet i kras.

Permalänk

Ojoj, jag är rädd att det inte finns så mycket att göra i det här läget. Vi känner väl alla till The Man Code. Har du känt en snubbe i mer än 24 timmar må du under inga omständigheter strula med hans syster. Om du inte går hela vägen och gifter dig med henne. Det är nog hans enda chans.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

Det bästa du... erhm Din kursin rättare sagt kan göra är väl att försöka prata .. läget är spänt som fan. Jag personligen hade nog inte känt det spec bra om en polare var ihop med någon av mina systrar.

knivigt läge. inse och ta kommande smällar eller låta det rinna ut i sanden.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

He be fucked, man skola aldrig ligga med polares familj.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hahaha, You be fucked very hard

Sånt här är nåt som kan göra mig förbannad.. Skyll dig själv förfan.
Varför i helvete ens hålla på å fjanta runt?

Permalänk
Medlem

Kommunikation! Din kusin bör snacka med sin polare och förklara hur läget ligger till.. Det värsta som finns i sådana situationer är ju att vänta och inte göra någonting!

Permalänk

Bara säg som det är att ni har känslor för varandra..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Man öppnar munnen och låter ord komma ur den

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kan ju vara vad som helst, han kanske bara blev äcklad av det och därför blev det spänt, eller så är han avundsjuk för att han själv ville pilla lite där.

Permalänk

Ah, jag har erfarenheter här ska du veta.

Jag var tillsammans med min kompis syster i nästan 2 år.

Det funkade alldeles utmärkt, tycker man om varandra så är det liksom inte ens kompis rätt att stå i vägen för det, vem det än är man är kär i, han har helt enkelt inte med det att göra.

Det som är en dans är att kunna veta vem man ska träffa vid vilket tillfälle.

Kompisen vill garanterat inte ha med sin syster på sin fest och hon och din kusin bara sitter och hånglar i ett hörn, det funkar naturligt vis inte.

Men om hans syster och din kusin kommer överens om att "jag måste få festa/ träffa din bror utan att du är där och han måste veta att jag är samma kompis till honom fast att jag är tillsammans med hans syster" så är det liksom inga problem.

Självklart är det en dans när man som kille gärna skryter om vad man gjorde i går kväll liksom. Det är kanske inte så jävla roligt att höra att ens polare och syster gjorde dittan och dattan och experimenterade med olika saker i gårkväll...

Sen visst, man får känna av läget lite, är hennes bror en testosteronspumpad idiot som har en väldigt snabbt svingad knytnäve så får man väl se upp lite och ta det lite sakta. Men inte ens det ska få hålla isär två personer som tycker om varandra. Absolut inte.

Sunt förnuft är allt som behövs!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Musikälskare

Pretty much fucked som folk säger i tråden...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

För några år sen var jag tillsammans med en polares storasyster.
Han hade dock ingenting emot det utan tyckte bara det var skojj, då kunde vi åka tillsammans till skolan vilket han tyckte bara var bra

Men jag förstår inte varför en snälla-bullen-hjälp-mig-tråd görs?
Det hör väl till sunt förnuft att använda munnen och prata om saker och ting, eller så skiter man i alltihop och håller käften.

Permalänk
Avstängd

hehe bros before hoes. men alltså jag kan tänka mig om en av mina vänner skulle vara ihop med min syster. Jag skulle nog inte ha något imot det bara att dom inte skulle göra något framför mig. Typ vad gjorde du igår? ja jag satte på din syster;) hehe. men prata bara med honom. om han inte gillar de så får du överväga? är han är en bra vän som kan hålla hela livet? eller är en tjej du kanske har högst 3 år bättre? när du kan nog få ligga med hur många andra där ute.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Först ska "din kusin" och systern säga förlåt till brorsan för att de inte sa nåt direkt, sen ska systern fixa ihop brorsan med en av hennes kompisar så han slutar sura.

Min ett år yngre syster och jag delade med oss friskt av våra kompisar till varandra när vi var mellan sådär 5-20 år, det är ju väldigt smidigt att ha en massa snygga personer av det motsatta könet ramla in i ditt hem utan att du ens ber om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter som att din kusin både vill ha kakan och äta den.

Permalänk
Medlem

Låter som din kusin behöver en jäkla massa tur och kanske sånna där minnesraderar blixtar som dom använder i Men In Black filmerna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Låter som att din kusin både vill ha kakan och äta den.

Ja vad ska man annars ha kakan till? :/

I övrigt så tycker jag allt är ganska fjantigt. Det enda som borde vara jobbigt är att han inte sagt något till sin kompis. Men att de är ihop är väl bättre än att någon annan random snubbe sätter på henne. Nu känner han ju snubben och har mycket lättare att hålla koll så att han vet att han sköter sig. Så jäkla fjantigt!

Rör inte min syrra! Det ska nån annan som jag inte känner få göra!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Kan förstå att kompisen inte är glad för att förhållandet har varit hemligt. Däremot om han är arg för att hans syrra är ihop med sin kompis förstår jag inte. Om fallet skulle vara det att han endast är arg för på grund av förhållandet är han inte mycket till kompis.

Men för att lösa situationen är det bästa att göra som alla andra i tråden skriver; kommunikation.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Problemet med sådana förhållanden är när det tar slut med syrran och kompisen. Det är därför sådana förhållanden bör undvikas. Men att i detta läge avbryta förhållandet p.g.a. det är ju i princip nästan lika illa.

Permalänk
Medlem

http://www.rules4men.com/?id=37

"If you've known a guy for more than 24 hours, his sister is off limits forever unless you actually marry her. "

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Kan väl säga till honom att växa upp för fan.
Jävligt larvigt om han skulle vara lack eller något.

Har själv haft polare som stött på min syrra, är hennes och hans problem inte mitt. Fått till det med en polares syrra, bara ons, inga problem där heller.

Jävligt larvigt och mellanöster stil "Ey rör inte min syrra eller så kommer min släkt och kuttar dig"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Äeesch det behöver inte vara så jävligt.
Jag låg med en väns lillasyster ett tag, visst blev han inte jättelycklig över det kanske, men han sa i stort sett bara till mig att vara snäll mot henne för att hon betydde jättemycket för honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Äeesch det behöver inte vara så jävligt.
Jag låg med en väns lillasyster ett tag, visst blev han inte jättelycklig över det kanske, men han sa i stort sett bara till mig att vara snäll mot henne för att hon betydde jättemycket för honom

Haha... no shit! Och i sann swec-anda gick du förstås loss och lärde henne både det ena och det andra om hårdvara och mjukvara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Haha... no shit! Och i sann swec-anda gick du förstås loss och lärde henne både det ena och det andra om hårdvara och mjukvara?

Hahaha mjaa...
Som sagt, det behöver inte vara så farligt bara man sköter det snyggt.
Bara ge fan i att prata om vad man gör med henne (så som man annars brukar göra...), iaf så att han hör ;p och kladda inte överdrivet mycket så att han ser det heller.
Vanligt sunt förnuft.
Många föredrar nog egentligen att det är en av deras vänner som de känner och vet är en bra kille istället för någon random jävel som kan vara hur dum i huvudet som helst.

...Dock så säger jag inte att det är en bra idé att ligga med kompisars småsystrar ;p

Permalänk
Medlem

Re: Knivigt läge, min kusin behöver hjälp/tips

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-

Så här ligger det till, min kusin har varit ihop med sin kompis syster utan kompisens vetskap ett bra tag, det är inget konstigt med det eftersom att det bara är bara ett par månader mellan systern och kusinen (kusinen är född Februari 1992 och kompisens syster November 1991).

haha, "kusin", tror nog att du talar om dig själv, född i februari, 1992 är du också...

Permalänk

Äh, låt det rinna ut i sanden. Han kommer nog över det

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Så bra då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ändrar det jag ville säga... Good for you maan! Eller nått...

Visa signatur

LOL! Check this out! :)