Permalänk
Medlem

Ny Skärm för WoW spel :)

Tjena alla sweclockare. Tänkte höra vad ni anser om denna skärm för World of Warcraft spelande och lite film tittande.. http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Anledningen att jag använder Elgiganten är för de har 12 månader räntefritt vilket öppnar dörrar för mig nu innan jul då plånboken svälter som bomben.. Ska även tjacka ny dator och tänkte i samband med detta då köpa ny skärm också. Jag vill ha 24tum och denna va det de hade. Den har 5ms osv men är inte alls insatt i skärmar eller datorer för den delen heller.

Mycket mycket tacksam för svar då jag ska köpa dator+ ev skärm på torsdag

tack

/pilati

EDIT: har för nuvarande en 22tum viewsonic med 2ms skärm som jag är nöjd med men roligt med nytt såklart. Kanske är dumt då denna skärm faktiskt funkar?

Permalänk

Hmm, jag hade nog lagt till 200kr för att få en brilliant skärm från Samsung Men om du måste ha din garanti, köp den skärmen du länka, säkert inget fel med den xD
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=382782

Permalänk
Medlem

Men är skillnaden mellan 22 tum och 24 tum stor? och 5ms och 2ms?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilati
Men är skillnaden mellan 22 tum och 24 tum stor? och 5ms och 2ms?

Om du kör WoW lär du inte märka skillnaden i 5 och 2 ms men lirar du andra spel som CSe det ju alltid en fördel, men du sa att du ser mkt på film, 24 tums skärm från Samsung <3, skitgrym bilkvalite och ljusstyrka.

Permalänk
Medlem

okej. Skillnaden i storlek då mellan 22 och 24? är det bara 2 cm2? Lite eller väldigt nybörjare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilati
okej. Skillnaden i storlek då mellan 22 och 24? är det bara 2 cm2? Lite eller väldigt nybörjare

Skillnaden på 22 och 24 tum e mer än 2cm, 1 tum e väll 1,5 eller 2 cm så ca 4 cm störr på diagonalen blir ganska stor skillnad.

Permalänk
Medlem

okej. Tack för dina snabba svar East. Mycket uppskattande.

såg även att den jag länkade och den du länkade har ungefär samma specs? ljusstyrka mm.. Så blir nog en från elgiganten isf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilati
okej. Tack för dina snabba svar East. Mycket uppskattande.

såg även att den jag länkade och den du länkade har ungefär samma specs? ljusstyrka mm.. Så blir nog en från elgiganten isf

Mm, men kontrastskillnaden va stor, men ja tror du blir nöjd med den från elgiganten, den är också bra.

Permalänk
Medlem

herregud det skiljde ju 18000 Det missade jag totalt. Nej då sparar jag pengar istället och köper den som du sa Tack igen för allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilati
herregud det skiljde ju 18000 Det missade jag totalt. Nej då sparar jag pengar istället och köper den som du sa Tack igen för allt.

Gör så, du kommer inte ångra dig

Permalänk
Medlem

1 tum = 2.54 cm.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

24" är grymt mycket större.

Permalänk
Medlem

roligt att folk går på det där med dynamisk kontrast fortfarande.. värre blähäteknik finns inte enligt mig, stänger av det på tv-apparater direkt, samt absolut monitorer.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Re: Ny Skärm för WoW spel :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilati

EDIT: har för nuvarande en 22tum viewsonic med 2ms skärm som jag är nöjd med men roligt med nytt såklart. Kanske är dumt då denna skärm faktiskt funkar?

Ja, nu har du väl antagligen redan slagit till men jag ser det som att du går från en halvdan 22-tummare till en halvdan 24-tummare. Du får lite högre upplösning och måste lägga ut 3000kr för det. Räntefritt, tillkommer det inte avi- och uppläggningsavgifter?

Mer eller mindre värdelöst köp såvida du inte säljer din 22-tummare för ett hyfsat pris.
Spara pengarna så kan du köpa något ordentligt om ett år istället.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Just WoW är lite märkligt i 1920 x 1200 som jag kör i - ikonerna blir större (tar mer plats på skärmen) än i 1600 x 1050. Widescreen är dock att föredra i alla sammanhang. Hade jag haft möjlighet hade jag köpt en med 2560 x 1600 - kanske lite för stort/dyrt men om man tänker att man slipper köpa TV så känns det ju bättre. Kan tänka mig at WoW blir lite otympligt men snyggt borde det bli. Känner du att du har råd så undvik TN-skärm (vilket är det vanligaste formatet). Att TN-skärmar är snabbre kan man strunta i - vill man ha en snabb skärm ska man köra CRT som just inte har någon fördröjning alls jämfört med det försumbara skillnaderna mellan olika TFT skärmar.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||