Permalänk
Medlem

ep45-ds3p och e5200

jag får skit dåliga poäng i alla benchmark program jag har provat och jag tycker att den inte funkar som den ska när man spelar också.

jag har provat att klocka den men när man startar om den så börjar den bara tjuta och ja kollade upp va som va fel då och de skulle va nått med strömmen men har provat flera olika voltage på cpun men de blir samma sak ändå. och jag har provat att stänga av allt i bioset som ska sänka mhz och strömen på cpun men när jag stänger av intel EIST (speedstep) då blir datorn seg som satan.

är det nån som har samma delar som jag lr vet vad som är fel?

min dator är
intel e5200
gigabyte ep45-ds3p
2+1gb minne
gigabyte radeon 4870 512mb
200+300gb hdd

Permalänk
Medlem

har du uppgraderat bioset. Tror du behöver har minst f7 för att prollen ska stödjas. Annars prova att stänga av alla auto inställningar i bios som till minne och pcie(ska vara 100). Minnenas timing och volt ska även vara det de är specade för, kan ligga för lågt ibland.

Permalänk
Medlem

har det senaste bioset f8 men jag märkte ingen skilland än när jag hade den gammla tro de va f4an.
har provat att ta bort allt som står på auto men funkar ändå inte.

Permalänk
Medlem

ta bort en minnessticka och prova och se om det går. Kolla drivisar till all hårdvara är installerad eller om det finns några konflikter i drivisarna. Det låter lite som om du inte anslutit alla kablar eller om det är något som iinte sitter som det ska. Ta ut allt och sätt ihop det igen. Det är bara att prova. Lycka till med felsökningen. Det är då man lär sig, och vissa på det här forumet tycker att det är det bästa som finns:). Jag tillhör inte dem utan gillar när det funkar "out of the box", men eftersom vi pratar pc så är verkligheten en annan.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem

ok jag ska prova att göra det, hoppas att de funkar

du jag har ett skit nätagg ha tänkt att byta men de ha aldrig blivit av

ja tro den heter
huntkey 500w

Permalänk
Medlem

Har du kopplat strömmen till grafikkortet???

Permalänk
Medlem

jo de har jag. tro mer på att de är nått me cpun lr minnena som spökar.

nu har jag lyckats klocka men de är en grej som spökar
när jag kör i 240*12.5 så cpun går i 3000mhz med orginal volt och minnena i 980 då kan ja köra så i en halvtimme sen få jag blåskärm och då provar jag att sänka minnena till 780 men då starta ba datorn om helatiden. va ska ja göra
provade att öka volten på cpun men blev samma sak.