Spelmöss: budget mot lyx

Permalänk

Thundercat rip-of och Razer inteface på programvaran(fast bättre)...

Sluta dissa LoverBoy, gå och troll'a på 4chan istället.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Har kikat runt lite efter andra recensioner på Kone idag och det verkar faktiskt bara som att det är swec som inte gillar den. Vore kul om någon kan gräva fram en dålig recension.

Väldigt nära att inhandla en Kone nu, eller om man ska önska sig i julklapp kanske

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

go budget!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Avstängd

men kom igen nu alla roccatfanboys/hatare, käfta.
det har inte varit en riktig diskussion innan åtminstånde 5 varningar delats ut

Permalänk

Jag beställde precis den billiga musen från inet, 145kr. Det är ju gratis frakt om man går inte på https://www.inet.se/kampanj/kampanj/kampanj
Riktigt bra köp!

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk

jag gillade testet, men jag tycker att ett mellan-alternativ borde ha funnits med, eller i alla fall en klassiker.

I min värld så är det bara ett märke som gäller när det kommer till möss, och det är Logitech, efter att jag blev biten av Mx518 - grym mus. Jag skulle gärna vilja se ett test på den mus jag har nu (Logitech G5 Ver. 2) för att få lite perspektiv till dom andra mössen. Givetvis är ju mycket av form och liknande en smaksak, men som någon nämnde tidigare så vore det ganska tomt utan sådana inslag i testet

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoverBoy
......massa text...........
Han vann nästan alltid över mig a CS och nu har jag införskaffat mig en Roccat Kone som jag verkligen längtat efter!
Har kört några rundor och "O.M.G" Vilken precision!!!!
Jag blev helt tagen över hur bra den faktiskt är! Jag börja faktiskt klå han istället nu! Tycker faktiskt att jag spelar bättre nu. Men kanske bara självkänslan som har ökat. Inte vet jag men det går mycket bättre nu än innan!
............massa text............

Alltid efter att ha köpt en ny mus spelar jag ovanligt bra i cs, vad det beror på vet jag inte. Det är ngt psykiskt antagligen.
Så det betyder inte att musen är bra.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
jag gillade testet, men jag tycker att ett mellan-alternativ borde ha funnits med, eller i alla fall en klassiker.

I min värld så är det bara ett märke som gäller när det kommer till möss, och det är Logitech, efter att jag blev biten av Mx518 - grym mus. Jag skulle gärna vilja se ett test på den mus jag har nu (Logitech G5 Ver. 2) för att få lite perspektiv till dom andra mössen. Givetvis är ju mycket av form och liknande en smaksak, men som någon nämnde tidigare så vore det ganska tomt utan sådana inslag i testet

Jag skulle också gärna se en G5:a i test. Jag kommer att få en sådan i julklapp, jag är inte helt säker om det är den bästa för pengarna men så vitt jag har hört så lär den väl vara ganska prisvärd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Jag skulle också gärna se en G5:a i test. Jag kommer att få en sådan i julklapp, jag är inte helt säker om det är den bästa för pengarna men så vitt jag har hört så lär den väl vara ganska prisvärd?

G5:an är väl "sladdvarianten" av G7:an va? Jag hade en G7:a och den var riktigt bra.

Klart det är skillnad på mus och mus - Annars vore det mindre otrohet xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stw78
Hmm guld är mer ädel metall vilket leder väldigt bra.. jo visst.. men när det gäller digitala signaler så funkar det inte på samma sätt som analoga som användes förr då kanske är bättre med guld pläterade kontakter..

Hmm de finns visserligen kassa kablar o sånt oxo men de flesta är ok när det gäller kontakter mm..

När man snackar om Guld pläterade kontakter är det mer än försäljningsknep än bättre kvalle ..=)

Motiveringen är inte så mkt "Bättre ledning" som "Mindre oxidation" Oxidationen ger sämre ledning, i slutänden även för digitala signaler, fast jag antar att det då kommer att te sig som om maskinen dött?

Permalänk

Har också testat ett x antal olika musar (razer,logitech,osv). Och har själv nu Roccat kone sedan en tid tillbaka.

Och helt klart tycker jag logitech har sämst musar. Min åsikt.

Tycker om razer starkt, fast just nu gillar jag mest roccat.

För mig funkar den bäst i snabba dragningar och rakar linjer (ps).
Och så pass mycket som man spelar så är det en fröjd.
Ergonomin är oerhört skön för min hand.

Men alla kan inte gilla samma sak.
Smaken är som baken.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Gamingmöss är inget utom hypad fjortisstatus.

Permalänk
Medlem

Gillar in kommentar Dill, men det kan vara ganska bra med en bra spelmus om man spelar t.ex. FPS spel osv där man behöver reagera snabbt och vända sig om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgar
Motiveringen är inte så mkt "Bättre ledning" som "Mindre oxidation" Oxidationen ger sämre ledning, i slutänden även för digitala signaler, fast jag antar att det då kommer att te sig som om maskinen dött?

Jo men det säljer ju mer att ha en annons som säger "Guld pläterade kontakter" en tråkigt mus med vanlig tex.. samma sak gäller ju kablar i allmänhet.. typ som sälj i elgiganten osv.. Men tja om man känner för betala 200 spänn mer för "guld pläterade" kontakter så fine gör de .. ikke jag.. eftersom under den pläterade kontakter är desamma som en vanlig kontakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dill_91
Gamingmöss är inget utom hypad fjortisstatus.

Haha. Inte lätt när man inte har råd med bra grejer och blir tvungen att försöka dra ner det i skiten istället

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Har just införskaffat en Ace MLUC100 men får inte igång drivrutinerna till Windows XP x64 (64bit). Sidoscrollen funkar inte än, så riktigt störande!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stw78
Jo men det säljer ju mer att ha en annons som säger "Guld pläterade kontakter" en tråkigt mus med vanlig tex.. samma sak gäller ju kablar i allmänhet.. typ som sälj i elgiganten osv.. Men tja om man känner för betala 200 spänn mer för "guld pläterade" kontakter så fine gör de .. ikke jag.. eftersom under den pläterade kontakter är desamma som en vanlig kontakt.

Koppar är vanligast för ledningar, även om silver är den bästa ledaren. Guld är bra för ytkontakt mellan två olika kontakter, därav användningen av guldplettering.

För övrigt så är väl testet lite intressant. Skulle inte köpa någon utav de testade mössen(någon skrev musarna...), utan min G5 is still going strong, typ...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Beställde faktiskt ace musen kvällen innan detta test kom upp. Hämta ut den idag och prova den nu när jag kom hem efter jobbet.

Tagit mig 2min att se att jag aldrig mer kan ha denna mus, iaf inte utan att firmware/drivrutiner uppdateras. Som det är nu hänger den inte med alls vid lite snabbare rörelse som man ofta gör i fps spel. Gick in på www.ace-case.com (adress från förpackningen) för att se om det fanns några nya drivar, men det fanns inte ens "standard" drivrutinerna att ladda ner. Mycket dåligt måste jag säga. Visst hade inte förväntat mig mycket av denna tack vare den billiga peningen, men tyckte ändå det var värt att chansa. Gillar annars att musen är ganska hög, dock tycker jag den blir för smal.

Har provat riktigt många möss under några år och som det är nu så får nog min logitech G9 hänga med ett tag till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
Du jag får bara rysningar från förra årets DHW av dedär ;p

Var lite meningen

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

här är ett annat test.
de jämför den med mx revolution men skriver inte att den är mycket billigare...

http://www.rbmods.com/Articles/Ace/Mluc100/1.php

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

jag klämde lite på en roccat kone och den kändes rätt skön

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Jag skulle också gärna se en G5:a i test. Jag kommer att få en sådan i julklapp, jag är inte helt säker om det är den bästa för pengarna men så vitt jag har hört så lär den väl vara ganska prisvärd?

jag har testat en del möss och G5 är den överlägset bästa i mina ögon. Den liknar MX518, men har en hel del överlägsna specifikationer. Du kommer bli nöjd

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Inaktiv

Klämde på en roccat kone och den kändes inte bra :/

Diamondback har jag gju haft och gillar formen på den så. De är ju rätt olika

Permalänk

Jag har nyligen köpt en Roccat Kone för mina surt fördärvade pengar.
Den är väldigt bra (jämfört med min förra, en LX7:a), men inte prisvärd!

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om en annan väldigt bra recension av möss som mest inriktar sig på spelare av FPS-spel : http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1265679&page=1

Permalänk
Medlem

Besviken på Roccats mus Trodde den skulle vara en riktig bomb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Haha. Inte lätt när man inte har råd med bra grejer och blir tvungen att försöka dra ner det i skiten istället

Hahhaha japp! så äre sörru ;D har dock fixat en Ace nu du! bra skit !

Permalänk

Har haft min Ace nu i 30min typ... loving it <3

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Har använd min KONE i två månader nu och har så gott som inga klagomål alls.
Efter att läst deras FAQ och avaktiverat "pekarprecisionen" i Windows så fungerar den jättebra. Ljuset var lite krångligt att stänga av, men vad tusan

Tror att om man gillar passformen eller inte på denna mus är väldigt individuellt, om du är en sån som lägger handen på och har fingrarna utanför kanten så är detta inte musen för dig, men om du, som jag, sitter och vilar handen mot musmattan samtidigt så borde du åtminstone prova den.

Ett annat + är att tummknapparna sitter bekvämt och är riktigt bekväma att trycka på, till och med bekvämare än G9-knapparna!

Nåväl, det får vara slutet på mitt första sweclockersinlägg

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem

Hämtade min Ace på posten förut, men får inte igång det medföljande installprogrammet. Någon som har liknande problem?

Visa signatur

ooo|:::::::::::::>