Mitt Asus ATI 4850 har blivit varmt de senaste dagarna!

Permalänk
Avstängd

Mitt Asus ATI 4850 har blivit varmt de senaste dagarna!

Tjena tjena!

Har ett märkbart problem med mitt Asus HD4850 kort.

Nu de senaste 3 dagarna har kortet bara gått upp i grader. Förut låg det på runt 50-55 grader under spel(spelar bara Counter-strike 1.6 typ) och nu som sagt de senaste 3 dagarna så ligger jag på runt 65 grader när jag bara startar en film på datorn, ska spela eller liknande? Och de resulterar i FPS drop så in i helsike...

Har kollat så att fläkten funkar på graffet och det gör den och det hör man klart och tydligt också då den går på högvarv.

Varken graffet eller prollen är klockade och det har funkat utmärkt de dagarna innan detta började.

Någon som har en aning?

Mvh

Permalänk

Har du haft kortet ett tag eller?
Kanske mycket damm i fläkten...

Visa signatur

Min Huvud PC:I 7 2600K 3,4 Ghz, MSI GD-55 , HD 6970 2 Gb , 16 Gb Corsair DDR3 1600Mhz LP ,SSD Intel 320 120 Gb ,Samsung Sata 2 1*1Tb 1*500Gb , Samsung T350 27" , Xfi Titanium Pci-E , Logitech Z-2300 2.1 , Logitech G-15 v.1 , Logitech Mx 518 v2 , Corsair HX 750 W , Antec P280 ,Windows 7x64Ultimate.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cribbeola
Har du haft kortet ett tag eller?
Kanske mycket damm i fläkten...

Har haft kortet runt 2 månader max nu kanske.

Kollade efter damm för en stund sedan, men inte så noga. Får ta och kolla detta igen.

Permalänk
Medlem

Bara lite nyfiken men började det här ungefär efter att duah de installerat ATI:s 8.12 drivrutiner ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Bara lite nyfiken men började det här ungefär efter att duah de installerat ATI:s 8.12 drivrutiner ?

nop, började inte då =/

edit: Tilläggas kan nu göra, att jag inte hade ett dammkorn på graffefläkten. Prollen varé lite damm på, rensade det mesta , ligger nu på cirkus 58-60 grader efter att bara ha surfat.

Permalänk
Medlem

Ja dendär fläkten låg på mitt kort innan Acceleron. Mitt överhettades så att hela datorn crasha.

Ja rekomenderar dig att köra Ati-tools furmark stress test för att se vilka temperaturer du kommer upp i. Att MEMIO hamnar över 100C är inte normalt för dessa kort men händer ganska ofta har jag märkt och det är i dessa temperaturer kortet crashar.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeno88
Ja dendär fläkten låg på mitt kort innan Acceleron. Mitt överhettades så att hela datorn crasha.

Ja rekomenderar dig att köra Ati-tools furmark stress test för att se vilka temperaturer du kommer upp i. Att MEMIO hamnar över 100C är inte normalt för dessa kort men händer ganska ofta har jag märkt och det är i dessa temperaturer kortet crashar.

Hur länge ska man köra Furmark stress test? Taré slut ngn gång eller ska man stänga själv?