Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto IV

Har precis installerat mitt GTA IV, och körde igång spelet.

Dock så är jag inte riktigt nöjd då allting verkar relativt seeeegt, men förstår dock inte varför?

Har rätt hyffsade specs med en dual core processor, 3gb ram, radeon 1300 osv

Detta borde ju duga tycker man, då jag har dom rekomenderade delarna.

Var kan problemet ligga?

Permalänk
Medlem

Spelet är enormt krävande. Segar på min dator också.. Alltså inget problem förutom spelmotorn...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Radeon 1300 är ju inte direkt ett spelkort om man säger så. Är nog där problemet ligger lite med.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet....

som sagt så finns det personer med mycket bättre datorer som har problem att köra spelet bra....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Mjo, men man borde ju inte tycka att det ska sega så mycket. Jag menar, det går att spela, men vafan?

Lägsta inställningar på både grafikkortet och spel. Det måste ju finnas en lösning?

Permalänk
Medlem

Installerat senaste patchen ?

Permalänk

tri/quadcore är nästan minimum för att få en "Smooth gaming experience"

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Installerat senaste patchen ?

Japps.. Trodde det skulle lösa problemet, men icke..

Permalänk
Testpilot

Eftersom det inte handlar om konsollversionen av spelet hör den inte hemma här.
*flyttad*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Finns redan stora GTA IV-trådar om exakt samma sak. Alla med dual core verkar sura.
Såg också en tråd tillägnad optimering av spelet. Kika i dessa.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG