Permalänk
Medlem

Att jämföra priser med vad man får betala hos Telia eller hos andra är knappast betydelsefullt. Jag tänker köpa en iPhone olåst eftersom jag vill slippa Telia, inte för att de säljer den för pris X.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Att jämföra priser med vad man får betala hos Telia eller hos andra är knappast betydelsefullt. Jag tänker köpa en iPhone olåst eftersom jag vill slippa Telia, inte för att de säljer den för pris X.

kan du komma med en bra motiveringa varför man ska köpa något för 7000 istället för 3000 vill jag gärna höra den?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
kan du komma med en bra motiveringa varför man ska köpa något för 7000 istället för 3000 vill jag gärna höra den?

Jag köper ingen iPhone genom Telia för att jag vill undvika Telia.
Jag har haft Tele2/Comviq i flera år och har en mobilräkning på ca 75 kr/månad. När jag hade Telia låg den på över 1000kr. Dom funkar inte mig för helt enkelt. Dom har värdelösa erbjudanden. Att köpa iPhone med Telia och inte ha ett fast pris är som att skjuta sig själv i foten, i slutändan kommer man ha fått betala så sjukt mycket mer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Jag köper ingen iPhone genom Telia för att jag vill undvika Telia.
Jag har haft Tele2/Comviq i flera år och har en mobilräkning på ca 75 kr/månad. När jag hade Telia låg den på över 1000kr. Dom funkar inte mig för helt enkelt. Dom har värdelösa erbjudanden. Att köpa iPhone med Telia och inte ha ett fast pris är som att skjuta sig själv i foten, i slutändan kommer man ha fått betala så sjukt mycket mer.

det var inte min fråga, varför köpa en dyrare när det finns billigare..
det är vad tråden går ut på! att hitta en iphone så billigt som möjligt utomlands.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
det var inte min fråga, varför köpa en dyrare när det finns billigare..
det är vad tråden går ut på! att hitta en iphone så billigt som möjligt utomlands.

Ok, nu ser jag vad du är ute efter. Läste om mitt första inlägg.
Jag formulerade mig klantigt i just den här tråden.. jag syftade inte på priserna utomlands, jag syftade på att folk jämförde Telias priser med andra svenska abbonnemang. Mitt fel, jag läste två, tre trådar om iPhone samtidigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Ok, nu ser jag vad du är ute efter. Läste om mitt första inlägg.
Jag formulerade mig klantigt i just den här tråden.. jag syftade inte på priserna utomlands, jag syftade på att folk jämförde Telias priser med andra svenska abbonnemang. Mitt fel, jag läste två, tre trådar om iPhone samtidigt.

No harm done

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Jag köper ingen iPhone genom Telia för att jag vill undvika Telia.
Jag har haft Tele2/Comviq i flera år och har en mobilräkning på ca 75 kr/månad. När jag hade Telia låg den på över 1000kr. Dom funkar inte mig för helt enkelt. Dom har värdelösa erbjudanden. Att köpa iPhone med Telia och inte ha ett fast pris är som att skjuta sig själv i foten, i slutändan kommer man ha fått betala så sjukt mycket mer.

Ja jag ringer billigare med telia. Låg på 300 kr med comviq, ibland 400, ligger för närvarande på 200 kr med mitt telia och jag har ringt massor. Telia är ju inte direkt dyrare än andra, alla har ju i princip samma priser? Sen om du ligger på över 1000 kr med telia är det väl för du är dum nog att inte välja fast pris för 600 kr?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja jag ringer billigare med telia. Låg på 300 kr med comviq, ibland 400, ligger för närvarande på 200 kr med mitt telia och jag har ringt massor. Telia är ju inte direkt dyrare än andra, alla har ju i princip samma priser? Sen om du ligger på över 1000 kr med telia är det väl för du är dum nog att inte välja fast pris för 600 kr?

Jag tänker inte argumentera för varför jag inte ska välja Telia mer vs andra operatörer men jag kan säga att den största orsaken till att jag inte vill röra nånting med Telia längre är för att jag har två gånger fått räkningspåminnelser av dom som jag redan betalat. Den första gången var räkningen på 3500kr(modemtiden och jag spelade everquest1). Efter 6 år dimper det ner en helt vanlig påminnelse om att jag inte betalat räkningen. Jag ringer upp dom och frågar vafan dom sysslar med. För det första hade jag redan betalat räkningen, för det andra kommer det en påminnelse 6 ÅR senare. Hon i telefonen tyckte det lät skumt men sa att jag hade inget val än att betala.
För 2 år sen hände en likadan sak med Telia.

Jag tänker inte ha NÅT med dom att göra igen. Sånt stort företag ska fan inte lura människor på det sättet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Vänta ett tag så löser det sig. Alla apple fanboys måste få sina iPhones först!

Idag går det att beställa från Italien. Har några kontakter som vill shippa över några hit för vidare försäljning.

Permalänk
Medlem

Tjena gubbar!

Tänkte höra hur det är med O2s Pay & Go. Är detta ett abonnemang? Eller är priset på £391.45 det pris man betalar för en olåst iPhone?
Har släkt nere i Manchester, skulle vara sjukt najs om man kunde få en 16 giggare för 4497 spänn!

http://www.o2.co.uk/iphone/paygo

Permalänk
Medlem

den säljs väll bara olåst i frankrike, italien och hongkong. säger väll en hel del om vad den där är, det vill säga låst.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
den säljs väll bara olåst i frankrike, italien och hongkong. säger väll en hel del om vad den där är, det vill säga låst.

har du pris uppgifter från frankrike och italien?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

inte på rak arm, men vill minnas att den ligger på runt 7-8000 kr i frankrike o runt 5800 i italien, vet inte riktigt vilket modell det då handlar om.

men ska ju komma en upplåsningsmetod till nyår, dock inte på de aldra senaste tillverkade.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive