vilket antivirus till Vista x64?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jasså? Hur kommer det sig att datorn hos en tjejkompis som hade Symantec Antivirus Corp var überseg o hade en helvetes massa trojaner och spionprogram som Kaspersky lätt tog bort? Hennes dator blev även snabbare med Kaspersky. Hur förklarar du det då? "Hennes dator är för dålig" vill jag inte höra, för hon har en bra sådan.

Jag har aldrig fått in något viris eller trojan på min, han blockar direkt när man klickar på en fil som är infecterad..
men hon kanske porrsurfade för mycket..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Jag har aldrig fått in något viris eller trojan på min, han blockar direkt när man klickar på en fil som är infecterad..
men hon kanske porrsurfade för mycket..

Helt säker på att programmet blockerar alla hot? Tusen, miljoner, biljarder procent säker? Hon hatar porr. Hon vågar inte ens titta på våran slang pga det är "äckligt".

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Helt säker på att programmet blockerar alla hot? Tusen, miljoner, biljarder procent säker? Hon hatar porr. Hon vågar inte ens titta på våran slang pga det är "äckligt".

Det där sista kan misstolkas...

Jag tror att man bör kombinera Symantec Antivirus Corp med ett spionsökningsprogram, som Windows Defender, kanske (vet inte hur dåligt det är dock), eftersom Symantec enbart söker efter virus och trojaner. Min erfarenhet är att Symantec Antivirus hittar fler trojaner än vad NOD32 gör (har använt båda). NOD32 började krångla efter ett tag i Vista, det är därför jag håller mig till Symantec, annars funkar de nog ungefär lika bra.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Det där sista kan misstolkas...

Tolka det rätt om du tänker på k**en

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Jag tror att man bör kombinera Symantec Antivirus Corp med ett spionsökningsprogram, som Windows Defender, kanske (vet inte hur dåligt det är dock), eftersom Symantec enbart söker efter virus och trojaner. Min erfarenhet är att Symantec Antivirus hittar fler trojaner än vad NOD32 gör (har använt båda). NOD32 började krångla efter ett tag i Vista, det är därför jag håller mig till Symantec, annars funkar de nog ungefär lika bra.

Bra kombination. De passar varandras "rykten" (hittar inte ett bra ord atm) för hur såpass bra de är Jag har aldrig någonsin testat Symantec Antivirus Corp. Det är ju för bövelen Symantec, samma företag som har gjort Norton! Visst, de kan ju sin grej, men de bygger inte så värst stabila program. Till och med avast! är bättre typ.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

Testkör just nu Symantec Endpoint Protection och är nöjd hittintills.

Permalänk

Har en dator på jobbet med vista home premium 64 bit som jag kör panda på och det funkar skit bra.
Har en dator hemma med vista home premium 64bit och den kör jag AVG på för den kraschar ovilkorligt om man installerar panda på den. Kan även rapportera att det går att lira crysis warhead samtidigt som avg kör total systemgenomgång på den men de blir jäkligt segt då:P

Permalänk
Medlem

Ja, Panda är ett riktigt bra säkerhets-program.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Bra kombination. De passar varandras "rykten" (hittar inte ett bra ord atm) för hur såpass bra de är Jag har aldrig någonsin testat Symantec Antivirus Corp. Det är ju för bövelen Symantec, samma företag som har gjort Norton! Visst, de kan ju sin grej, men de bygger inte så värst stabila program. Till och med avast! är bättre typ.

Du kanske inte ska prata fullt så mycket om ett program du inte har testat. Hur som helst har Symantec Antivirus Corp funkat utmärkt för mig hittills.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Du kanske inte ska prata fullt så mycket om ett program du inte har testat. Hur som helst har Symantec Antivirus Corp funkat utmärkt för mig hittills.

Nej, vill inte testa det heller

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jasså? Hur kommer det sig att datorn hos en tjejkompis som hade Symantec Antivirus Corp var überseg o hade en helvetes massa trojaner och spionprogram som Kaspersky lätt tog bort? Hennes dator blev även snabbare med Kaspersky. Hur förklarar du det då? "Hennes dator är för dålig" vill jag inte höra, för hon har en bra sådan.

Har själv Symantec Antivirus Corp och det har inte segat ner ett skit så, så värst bra dator hade hon nog kanske inte, eller så var det SBS eller bara att den ville vara allmänt seg kanske, den hade kanske inte sovit på många dagar...

Nej men det är ju lite olika, på min dator segar det inte men på en del polares så kan det sega ner mer, det beror ju oxå lite på hur mkt bakgrunds Processer man har igång (Tror jag)

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Har själv Symantec Antivirus Corp och det har inte segat ner ett skit så, så värst bra dator hade hon nog kanske inte, eller så var det SBS eller bara att den ville vara allmänt seg kanske, den hade kanske inte sovit på många dagar...

Nej men det är ju lite olika, på min dator segar det inte men på en del polares så kan det sega ner mer, det beror ju oxå lite på hur mkt bakgrunds Processer man har igång (Tror jag)

Kommer inte ihåg vad för dator hon har, men hon har en dålig sådan. Du har rätt i att det är från dator till dator när det gäller hur ett program presterar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

NOD32

Funkar finfint på Vista 64-bit.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

AVG funkar också på vista 64 utan problem.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

NOD32 / ESET - Utan tvekan... Finns både som Antivirus & Internet Security ( med brandvägg )

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

kostar inte nod32? kollade riktigt snabt på deras hemsida och så ingen gratis version.

kör själv vista 64 och AVG. funkar bra. kör avg på 5 datorer "som jag har hand om", inga problem ännu åtminståne.

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Avstängd

Kör själv med AVG antivirus free edition.Kräver väldigt lite resurser av burken.

http://free.avg.com/

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Skulle föreslå Bitdefender, segar inte ner datorn och har fått bra betyg. samt Kaspersky är bra, vet dock inte hur det är med x64 men det går ju snabbt att ta reda på.

Permalänk
Avstängd

Helt klart avg free 8.0.Funkar bra i winxp 32bitars i vista 64bitars och givetvis utmärkt bra i windows 7 beta 64bitars som jag slängde in i veckan,och att det är gratis är ju ingen nackdel direkt.Nu säger jag detta för att jag har testat IRL i dom os jag skrev och det gick utmärkt hela tiden:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Tjena Sh1ft, kan bara säga att jag använder mig av nod32's antivirus och det funkar asbra, det finns att ladda ner till Vista x64 på www.esetnod32.se Dom har även en fullversions demo som du kan pröva i 30 dagar elr liknande, jag rekomenderar det!:)

Har för övrigt prövat ganska många virus skydd men inget har fungerat lika bra som eset nod32, dom flesta andra segar ner datorn eller skyddar mot sidor och dyl. som inte är farliga, väldigt drygt...

(fungerar även bra med windows 7 beta:))

Permalänk
Medlem

Tjenare, tänkte att jag kanske kunde låna tråden istället för att skapa en ny tråd.

Problemet jag har är att helt plötsligt så hänger sig min dator vid inloggningen, alltså efter man skriver in lösenord och kommer åt sitt konto. Jag har haft AVG 8.0 Free edition tidigare utan problem, dock när jag avinstallerar programmet med revo uninstaller så funkar datorn utan problem, har även testat avira och det hänger sig när jag går ut på internet. Någon som har en aning om vad som kan vara felet, datorn jag sitter på är i signaturen, kör också vista 64bitar

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jag kör på Norton Internet Security 2009. Jag hade Norton på min gamla XP-dator för några år sedan och jag måste säga att de har förbättrat sig något oerhört. Den här versionen slöar inte ned datorn alls.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Kör på NOD32, använder det själv på x64.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch