Permalänk
Medlem

Foto-runda i Göteborg

Då foto är en relativt ny hobby så vore det trevligt att ha lite sällskap av likasinnade när man ska ut på fotorundor här i stan, tycker det blir lite tråkigt att springa runt själv med sin kamera

Har kanske redan varit trådar uppe om detta tidigare, ber om ursäkt för att jag sökt för dåligt isf

Hur har vi det med Göteborgare här på forumet som delar detta fotointresse?

Mvh,
Fredrik

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog gärna hänga på, är alldeles för dålig att ta mig ut själv
Kanske går att kombinera med en öl eller en bit mat på valfritt ställe därefter också?

Nåja, skriv upp mig, beroende på hur det är med jobb såklart

Permalänk
Medlem

Låter som en god idé

Japp jag jobbar om dagarna så det är ju främst helger som man har tid att ge sig ut, speciellt nu då det är mörkt när man kommer hem från jobbet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phoz
Låter som en god idé

Japp jag jobbar om dagarna så det är ju främst helger som man har tid att ge sig ut, speciellt nu då det är mörkt när man kommer hem från jobbet..

Samma här, jobbar dock var tredje helg men det skall ju inte vara så svårt att övervinna

Får man ihop ett gäng så tror jag det kan bli riktigt trevligt, dela med sig av tips och idéer, samt få en anledning att ta sig ut med kameran. Grym idé du kommit med

Permalänk
Medlem

Fotomässan är ju snart här i stan dessutom, kanske vore nåt att dra ihop ett litet gäng till 20-22 Februari om jag inte minns fel. Fotomässa -> Öl + mat kanske vore nåt

Permalänk
Medlem

jag är oxå på! kan inte nu till helgen, men man kan ju ta kvällsfoton oxå!

Visa signatur

Workstation Balder: Antec P182; MSI K9A2 Platinum V2; AMD Phenom 9850 Black Edition; HIS Radeon HD 4850 512MB; 650W Corsair; Western Digital Raptor 150GB SATA; 2x Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB; 2x Acer TFT 22" P223W
Server Oden: Bygglogg

Permalänk
Medlem

Att det är mörkt behöver ju inte vara ett hinder? Annars får ni skaffa stativ.

Jag hänger gärna på i den mån det är möjligt. Jobbar ofta tidigare mornar eller sena kvällar och jobbar varannan helg. Annars hänger jag gärna på.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni kommer skrämma slag på stan där ni raglar omkring på eran krog...errr foto runda.

Bor i Göteborg jag med men jag är mer en naturnisse.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Haha, kan ju bli intressant foto-runda om man börjar på krogen och _sen_ går ut och fotar

Jag har inget emot naturen, har dock inte utforskat så mycket utanför centrala Göteborg under de 2½ åren jag bott här dock.

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ha små tävlingar där man tävlar om de bästa naturbilderna på specifika ställen som t ex Liseberg, slottsskogen...Femman huset...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Finns ju heller inget som hindrar att man ger sig iväg till där det finns lite mer natur heller. Botaniska, skatås, någon av öarna eller...

Permalänk
Medlem

Jag är på... har vi någon som tar kommandot i detta och arangerar ett datum plats o kontakt person?

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Jag kan försöka styra upp nåt, dock inte denna veckan. Ska bort i helgen så det får bli nästa vecka!

Ett förslag vore ju att dra ihop ett gäng till Fotomässan som är om 2 veckor. T ex mässa och sen dra o käka/ta nån öl nånstans Eller så är nån annan välkommen att ta kommando då jag är lite seg med det ibland

Permalänk
Medlem

Jag kan nog fixa ihop något om det önskas
Men första tanken va väl att vi skulle träffas för att ta foto på underbara göteborg?

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

hade ju vart trevligt o gått ut o fotat lite, är ganska ny på foto med så.

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Medlem

Jag hade ochså varit intresserad av att hängt med ut, har två digital kameror dock ingen större expert på vad alla funktioner i mina kameror står för och verkligen ger för resultat i manuellt som automatiskt läge.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Medlem

Det verkar som att det är en del som är sugna på en lite träff mellan oss amatörfotografer, självklart är alla välkomna.

OM vi skall strukturera upp det hela så tänkte jag att ni som skulle vilja komma kan skicka ett mail till mig,
Skriv gärna med vilka tider ni kan medverka

jag hoppas att alla kommer att kunna medverka

Email: niclas@niclasnet.com

[edit]Märk mailet: "Foto-runda i Göteborg", skriv även med ert nick på sweclockers[/edit]

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Bra att nån tar tag i det Mailar nu

Permalänk
Medlem

Då har vi än så länge 5 personer + mig som har anmält intresse.

Jag har mina ögon på nästa helg 21:e eller 22:e.
Om vädret tillåter så har vi detta som preliminär helg.

Tid omkring 10-11 kanske, några förslag?

Mail skickas även ut till er som anmält er.

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

BellAtoR: Toppen!

Fotomässan är ju den helgen dessutom, så om några är sugen på den också så skulle vi kunna ta mässan en dag och fotorundan en annan möjligtvis.

Om det finns intresse att gå på den också dvs.

http://www.fotomässan.se/fotomassan/main.nsf/1/40?open

// Fredrik

Permalänk
Medlem

Phoz: låter perfekt!

Om vi börjar med våran foto-runda på lördagen och så tar vi en tripp till mässan på söndagen...

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Låter som en bra plan, mässan kan vi ju snacka om när vi ses på Lördagen isåfall!

Permalänk
Medlem

Nu önskar man att man bodde i Göteborg och var fotointresserad ^^
Kul att ni styr upp sånt här! Hoppas det blir kul, och bäst för er att det kommer upp en samlings-tråd med alla fina bilder.

Permalänk
Medlem

b3nnart: låter som en bra idé

Vi får slänga upp ett litet galleri

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BellAtoR
b3nnart: låter som en bra idé

Vi får slänga upp ett litet galleri

_Stort_ galleri!

Permalänk
Medlem

b3nnart.

va du kräver

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte just den helgen, har ni några andra datum på gång?

Visa signatur

Workstation Balder: Antec P182; MSI K9A2 Platinum V2; AMD Phenom 9850 Black Edition; HIS Radeon HD 4850 512MB; 650W Corsair; Western Digital Raptor 150GB SATA; 2x Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB; 2x Acer TFT 22" P223W
Server Oden: Bygglogg

Permalänk
Medlem

Funderar på att själv bege mig ut nu i eftermiddag på en kort runda, är ju riktigt gött väder!

Permalänk
Medlem

jag är på! när drar vi?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phoz
BellAtoR: Toppen!

Fotomässan är ju den helgen dessutom, så om några är sugen på den också så skulle vi kunna ta mässan en dag och fotorundan en annan möjligtvis.

Om det finns intresse att gå på den också dvs.

http://www.fotomässan.se/fotomassan/main.nsf/1/40?open

// Fredrik

Till fotomässan har jag inga problem att komma, så ska vi allihop ses vid fotomässan och jobba på att ses därinne, och fota, tjôta och kanske öla sen?

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr