Permalänk
Medlem

Eizo S2431 vs Dell 2709W

Hej,

jag sitter på en Eizo S2431 idag, men har möjlighet att byta mot en ny Dell 2709W.

Eizo'n är en bra skärm, ingen tvekan om det. Men då jag inte är någon grafiker med behov av RGB-kalibrerad skärm etc funderar jag på om det kan vara värt byta till sig 2" större och stiligare skärm? Dell'en har ju också fått väldigt bra i test, och nyare revisioner tycks väl minskat inputlag'en som varit den stora nackdelen med skärmen, som jag har förstått det.

Min skärmtid går huvudsak till diverse Windowsgrejer, och några timmars spelande varje vecka.

Vad säger ni som har erfarenheter av dessa skärmar?
Hur skulle ni ha gjort?

Tacksam för svar!
mvh

Permalänk
Medlem

ha kvar eizon och köp en till monitor at ha bredvid... eizon är en jättefin monitor du skall ta vara på köp en till 24' och ha brevid eller kanske en mindre 19' eller ngt, så får du extra utrymme, två skärmar är ju alltid trevligt.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen erfarenhet av dessa skärmar, men köpte nyligen en HP LP2475W. Eizo S2431 har vad jag läst fått väldigt bra omdömen så jag skulle personligen inte byta bort den mot en Dell. Såvida det inte är någonting som du är missnöjd med den?

Permalänk

Dell's 27" har ganska allvarligt input lagg vad jag har hört, märkbart i spel enligt många.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Dell's 27" har ganska allvarligt input lagg vad jag har hört, märkbart i spel enligt många.

Trådskaparen skriver själv :
och nyare revisioner tycks väl minskat inputlag'en som varit den stora nackdelen med skärmen, som jag har förstått det.

Visa signatur

««« »»»