Permalänk
Medlem

Dansar du nykter?

Efter gårdagens krogbesök slog det mig hur olika mina vänner beter sig på dansgolvet. Vissa kan/vågar inte dansa innan de fått i sig en hel del alkohol, andra (främst jag själv) kan dansa nykter utan problem medan vissa inte vågar/vill dansa alls fastän de är hur fulla som helst.

Många har även den inställningen att de inte kan dansa om det inte finns brudar runt som de kan stöta på, medan tjejer verkar tänka tvärtom. När de dansar verkar många nästan undvika ställen där det finns män som uppenbart är intresserade. Men, ja... det här behöver jag nog inte prata mer om, eftersom jag antar att de allra flesta har sätt och upplevt det här själva.

Så varför tror ni att det är såhär? Varför kan många män inte dansa för att det är kul, såsom tjejer kan? Innötta könsroller eller bara dåligt självförtroende?

Edit: Alternativ 2 behöver kanske en liten förklaring. Finns kanske vissa som inte dansar fulla eftersom, ja... de ser ut som idioter då. De flesta kanske inte bryr sig, men vem vet...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag tycker det är tråkigt att dansa fram tills promillen kan räknas om i procent, då jävlar!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag tycker det är tråkigt att dansa fram tills promillen kan räknas om i procent, då jävlar!

Haha Ja, vid det laget är ju det mesta kul

Fast problemet för mig vid det läget är att allt går så fel. Vid varannat steg stiger man fel, man trampar folk på tårna, taktsinnet är åt helvete, råkar stöta i folk och allt ser för jävligt ut Jag tycker att det blir roligare och roligare så länge man har full koll, men sen går det utför.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag känner att en förklarande graf kan vara på sin plats.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag dansar alltid nykter. Ser ut som en idiot iallafall, men låter det inte komma ivägen för att dansa timmar i sträck. http://www.dansmagi.com/

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Jag kan dansa nykter, men det är så in i helvetes tråkigt att göra det.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Dansgolvet är bara till för de som inte har råd att stå i baren

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

På rejv föredrar jag och vara nykter oftast, men på vanliga fester och så dansar jag nog inte nykter

Permalänk
Medlem

Jag röstade på "dansar när jag druckit", även om det inte är helt sant. Är det bra musik kan jag säkert tänka mig att dansa utan alkohol i kroppen, är det dålig musik finns det ingen chans att jag dansar oavsett promillehalt.

Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit, som romarna sa, "ingen dansar nykter, såvida han inte är fullständigt galen".

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Det beror helt på.
Ibland kan jag totalvägra men ibland kan jag köra dansgolvet en hel kväll.
Men nej, jag dansar aldrig nykter av den väldigt enkla anledningen att jag aldrig är nykter när dans blir aktuellt.

Eller nåja, en och annan bugg är jag inte svår på iofs.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag känner att en förklarande graf kan vara på sin plats.

http://graphjam.files.wordpress.com/2009/02/song-chart-memes-...

Det där stämmer på mig med, om too much går mot oändligheten.

Nej, jag dansar aldrig nykter.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

För mig beror det på sällskapet, inte så glad för att dansa nykter med folk som kan dansa på riktigt

Permalänk
Medlem

Jag dansar för att få ut folk på dansgolvet.
Brukar funka då jag omger mig med så pass snälla människor så de skulle aldrig kunna tänka sig låta stackars mig göra bort mig ensam.
Ibland ingår OH, ibland inte.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag dansar inte, och vistas inte heller på platser där det dansas.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Jag har råd att stå i baren så varför stå på dansgolvet?

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

Jag varken dansar eller dricker. Sista gången jag dansade var sommaren '97 då en "kampsport" tjej drog upp mig på dansgolvet, jag hade väl fått stryk om jag hade gjort för mycket motstånd. (ja hon hade lätt spöat mig)
*edit* Ja jag hade druckit lite och så körde tvingade hon på mig tryckare. Hade jag varit nykter hade jag ju skrikit efter hjälp så att ordningsvakterna skulle ha hjälpt mig. hehe (kanske inte riktigt, men resten var helt sant)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Dans är trams. Vad är poängen? Flänga runt lite med armar och ben.. för att? Jag får ut mer av att stampa takten.

Super mig aldrig full, men inmundigar då och då selektivt utvala alkoholhaltiga drycker för att det är gott (vilket i princip bara innefattar jäger, cider och chokladlikör). Fylla har inga positiva effekter på mig, bara negativa.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte mycket för att festa men har dansat på dansgolv en gång, då var jag inte alkoholfri. Självförtroende är väl inte på topp.

Dock för nån timme sen så drog jag loss lite till Girls just wanna have fun bara på skoj sådär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingenandy
Jag har råd att stå i baren så varför stå på dansgolvet?

Vilken bar kostar det att stå i? Och om du menar att du bränner så mkt pengar så borde du ju bara bli plakatfull, och det är ju inget kul.

Personligen dansar jag inte nykter, för det är inge kul att dansa när man är nykter, men har man fått i sig lite alkohol blir det ju så mycket roligare.

Permalänk
Inaktiv

Rolig tråd=)

Kan väl dansa helt ok nykter men det ska vara en fälla har jag hört. Det stämmer nog i många fall även om jag träffade mitt ex. på ett dansgolv. Bättre att lära sig göra närmanden verbalt tror jag

Permalänk
Medlem

Jag prövade att dansa nykter en gång.
Allt stämde, det var mycket folk på dansgolvet, bra låt osv.
Efter en kort stund insåg jag hur att det inte var något för mig.
Kände mig dum och gick därifrån.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Jag studerade dansens art tills jag var 16, dvs jag stod och titta på alla mina kompisar som dansa. Men då skedde det vid 16års åldern på sommaren, jag åkte till spanien med mina kompisar. Efter en runda ute med alkohol så börja jag dansa. Jag kom på mig själv att jag kan dansa och faktiskt riktigt bra.

Så nu som 24år har jag dansat oftast varje gång jag är ute både nykter och onykter runt om i stockholm. Får ofta beröm av tjejer att jag dansar bra. Behöver ingen speciell låt att dansa till utan kan röra mig i takt till, House, RnB, Hip Hop, Dance Hall, Salsa osv.

Vill man, vågar man så kan man! Sen så tyvärr har inte alla taktkänsla men det är en annan femma.

Permalänk
Inaktiv

Jag kan dansa både nykter och onykter. jag är van att göra bort mig

Permalänk
Medlem

Ser ut som en idiot även om jag är nykter så jag gör det då också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode

Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit, som romarna sa, "ingen dansar nykter, såvida han inte är fullständigt galen".

"Fere" betyder nästan, så det är "Nästan ingen dansar nykter..."
(Var tvungen att vara grinig nu när du redan postat vad jag direkt tänkte på när jag såg tråden.)

Permalänk
Medlem

Jag är ingen tråkig nörd utan personlighet, så självklart dansar jag nykter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag är ingen tråkig nörd utan personlighet, så självklart dansar jag nykter.

Vad gör du på swec?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag är ingen tråkig nörd utan personlighet, så självklart dansar jag nykter.

Tror inte det finns många tråkiga nördar utan personlighet här, nördar å andra sidan finns det gott om. Känns det inte som ett onödigt utalande som inte tillför något till detta? Hade det inte räckt med "Jag dansar nyckter."?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Kan dansa nykter men då ska det vara bra musik. Med ökande alkoholhalt klarar man dock allt sämre låtar tills man står och skakar rumpa till någon Kicki Danielsson-klassiker...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag är ingen tråkig nörd utan personlighet, så självklart dansar jag nykter.

Så att inte dansa nykter är ekvivalent med att inte ha någon personlighet? Lol på det.