Misstänkt webbutik i hetluften

Permalänk
Melding Plague

Misstänkt webbutik i hetluften

Med Kameraexperten i färskt minne ringer varningsklockorna för en ny butik på nätet. Playzone.se annonserar om rekordbilliga varor, och många tror att det handlar om en ny bluff.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som fina erbjudande, dock inget jag skulle göra endå.

Permalänk
Medlem

BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT!!!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Inga problem att betala i förskott om man gör det med kort och vet att man har en ok försäkring via sitt VISA/Mastercard. De som inte fick pengar tillbaka (från banken) sist var väl de som förskottsbetalat utan att använda kortbetalning.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Nytt Playstation 3 för 2995:-? Rosa grisar kan flyga och gud finns, yeah right...

Permalänk
Medlem

Kul att man bor i Kalmar när sånt här kommer upp.
Svänger förbi där efter jobbet idag och lovar att återkomma ang. detta!

40% billiga spel kliar verkligen i fingrarna!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Tror jag fick ett kravbrev från kronofogden för några år sedan på något spel som jag inte beställt, kan ha vart någon med liknande namn med... Efter det så slutade jag köpa spel på nätet och handlar endast av stora kända namn vid näthandel.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Ny butik den förste april...Hmm

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

"Endast kortköpt pga systemfel" - Elle hur!!! De har skrivit det i sin egen "annons"-banner till och med. Som om det är sådant man skriver där. Geez...

Permalänk
Medlem

Köp det man vill ha med kort med bra försäkring. Det värsta som kan hända är att man räntefritt lånar ut pengarna i några månader. (Med dagens ränta är det ju ingen större förlust )

Citat:

50 Cent: Blood on the Sand
En lokal maffiaboss snor gaget för 50 Cent och då blir han jättearg.

HAHAHA. Bästa spelbeskrivningen, ever.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

hehe vågar man handla i en fysiska butiken ? (ej över nätet) (bor ju i Kalmar)
kanske det här är bluff eller så är det ett väldigt bra sätt att göra reklam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Kul att man bor i Kalmar när sånt här kommer upp.
Svänger förbi där efter jobbet idag och lovar att återkomma ang. detta!

40% billiga spel kliar verkligen i fingrarna!

Hade varit underbart

själv är man ju sugen på ett playstation 3

dock så undrar jag, som inte är speciellt inne i sånt här, att om jag beställer med ett visa E-kort, om jag då blir lurad, får man pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
hehe vågar man handla i en fysiska butiken ? (ej över nätet) (bor ju i Kalmar)
kanske det här är bluff eller så är det ett väldigt bra sätt att göra reklam.

Det är väl värt de? Tar max 10 minuter för mig att gå från jobbet..
Men de borde väl ha rean i butik också, och inte bara över internet?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Nytt Playstation 3 för 2995:-? Rosa grisar kan flyga och gud finns, yeah right...

Det låter dyrt, gav 2600 för min (ny) inkl skatt i new york i somras..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Mer värt att köpa typ via eBAy om man vill ha låga priser, den här butiken tänker jag då inte handla i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Det är väl värt de? Tar max 10 minuter för mig att gå från jobbet..
Men de borde väl ha rean i butik också, och inte bara över internet?

Återkom gärna med hur det ser ut i butiken, från andra källor är det ganska sparsmakat med allt och det ser ganska tomt ut.

Zomg.

Uppdatering: På onsdagseftermiddagen meddelar Boston att en förskottsbetalning för tv-apparater har kommit och att produkterna nu ska levereras till Playzone.

Från IDG.se's artikel då.

Permalänk
Medlem

Det jag också fann misstänkt är att de har "endast kortköp pga systemfel" i sin egen reklambanner på höger sida, ett systemfel som inte går att fixa?

Permalänk
Medlem

Hade jag varit inblandad i butiken själv hade jag försvarat mig dock. Typ tagit bilder på lagret där ett par pallar med PS3or står etc... men nada, förutom den där artikeln i en lokaltidningen där VDn hävdar att folk ska få det dom beställt, vilket ju låter bra såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
Det låter dyrt, gav 2600 för min (ny) inkl skatt i new york i somras..

Kan det ha berott på rekordlåg dollar måntro + lägre VAT ?

Permalänk
Medlem

Verkar mysko, jag skulle helt enkelt inte våga beställa därifrån när det kommit upp sånna här disskusioner.

EDIT: Men shit, vad dyra datorkomponenter dom ligger ute med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Hade jag varit inblandad i butiken själv hade jag försvarat mig dock. Typ tagit bilder på lagret där ett par pallar med PS3or står etc... men nada, förutom den där artikeln i en lokaltidningen där VDn hävdar att folk ska få det dom beställt, vilket ju låter bra såklart.

Citat:

Citat:

Skickar ni varorna från Kalmar?
- Nej, vi har vårt lager i Malmö.

URL:
w ww.barometern.se/nyheter/kalmar/playzone-de-kommer-att-fa-sina-grejer(1186451).gm

Edit:
Sorry, läste ditt inlägg lite för snabbt..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag såg i Teknik Metro idag att de hade annons även där också. Visst, det är misstänkt låga priser, men och andra sidan så kan man ju undra varför de lägger så mycket pengar på annonsering om de ska bluffa? I och för sig så mer kunder som luras desto mer pengar får dem, men annonsering och öppnade av ny butik är inte direkt gratis.

Permalänk

Det kan ju vara så att dom första kunderna får sina varor, sen genomför dom bluffen senare för att lura dom andra.

Permalänk
Inaktiv

Kanske köpt upp nåt konkurslager?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minwebb
Jag såg i Teknik Metro idag att de hade annons även där också. Visst, det är misstänkt låga priser, men och andra sidan så kan man ju undra varför de lägger så mycket pengar på annonsering om de ska bluffa? I och för sig så mer kunder som luras desto mer pengar får dem, men annonsering och öppnade av ny butik är inte direkt gratis.

Det är inte första gången bluffbutiker annonserar i vanlig media. I regel får man en faktura på annons i tidning. Så dom behöver inte betala något i samband med att själva annonsen kommer ut. Bara att beställa hundratalet annonser, vänta på att folk ska beställa och gå under jorden utan att varken skicka varor eller betala för annonser. Dessutom är det inte direkt dyrt att köpa ett webhotell och lägga upp en webbutik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kanske köpt upp nåt konkurslager?

Eller stöldgods.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

jaaha ni, vad ska man säga ? de e ju misstänkt billigt iaf.. jag skulle nog INTE beställa något därifrån

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk

otroligt lockande med PS3 för under 3k...men "systemfel" låter ju sååå fint ^^

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Såg denna länk på playzone:s site där en användare varnar också...

h ttp://www.gamingeye.se/news/news.aspx?Id=218109

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Såg denna länk på playzone:s site där en användare varnar också...

h ttp://www.gamingeye.se/news/news.aspx?Id=218109

Det var väl en Sweclockare som skrev varningen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass