Battlestar Galactica-final =)

Permalänk

Battlestar Galactica-final =)

Ikväll visas en 2-timmars-final av Battlestar Galactica. Ska bli kul att se hur det avslutas.

Permalänk

vilken kanal för oss oinsatta? tycker jag sett filmen och serien av samma avsnitt hela tiden dock.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

SciFi Channel

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat kolla på programmet och undrar om detta är sista-sista eller om det bara är säsongsavslutning?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Har precis börjat kolla på programmet och undrar om detta är sista-sista eller om det bara är säsongsavslutning?

Det är sista-sista.

Permalänk
Medlem

Har inte sett det förra avsnittet så får se det först innan jag ser sista. Tycker inte det känns upplagt för avslut. Hoppas att det blir ett ordentligt slut och inte något tjafs

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Satan va dålig denna säsong varit, fantasihistorierna förstör ju allt. Halva sista avsnittet kunde ju förkortas med hälften och kunde varit en härlig action/känslo-laddad finish.... men icke

Permalänk
Medlem

Helt nöjd med slutet. Synd att en av de bästa serierna nu är slut, fast skönt att det fick riktigt slut.

Permalänk
Medlem

Blir att kolla sista avsnitten ikväll. Fick napp på serien för en månad sen. Kollat igenom alla säsonger utom de sista avsnitten

Permalänk

Riktigt bra slut på en bra serie , jag som alltid föreställt mig att det hela utspelade sig i en mycket avlägsen framtid hehe

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Riktigt bra slut på en bra serie , jag som alltid föreställt mig att det hela utspelade sig i en mycket avlägsen framtid hehe

själv trodde jag att de skulle komma fram jorden i nutid som i gamla serien. fast det skulle väl iofs krävt en fortsättning på serien

Permalänk
Medlem

Haha shit alltså. Vilken fantastisk tvserie detta har varit. Ett rent nöjje att följa. Blir att skaffa boxen sen!

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Inte ett öga torrt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt bra slut. Känns så konstigt att den är slut nu.
Jag kommer väl att gråta mig till sömns inatt..

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om slutet...

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Grym serie och helt otroligt bra slut på den.. lite synd dock att vissa här ska spoila för andra som inte sett det!

Permalänk
Medlem

Inget vidare slut. Det är uppenbart att strejken påverkade denna serie mycket hårt, har läst att hälften(?) av seriens skribenter försvann då. Hela, eller åtminstone andra hälften av den fjärde säsongen, har känts väldigt lösryckt och improviserad på plats utan någon som helst sammanhängande plan. Det var väldigt mycket som inte blev förklarat i finalen, och det som blev förklarat blev förklarat på en mycket simpel och tunn(och dålig!) nivå.

Säsong 1, 2 och 3 var dock mycket bra och gör enligt mig Battlestar Galactica till tidernas bästa scifi-serie, trots det snöpliga slutet.

Permalänk

Jag gillade slutet. Kunde ju varit mycket sämre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Grym serie och helt otroligt bra slut på den.. lite synd dock att vissa här ska spoila för andra som inte sett det!

Om man inte inser att en tråd som diskuterar ett specifikt avsnitt kan innehålla spoilers så får man nog skylla sig själv

Nåja, spoilers ahead;

Har väl lite blandade känslor då avsnittet i sig var riktigt bra, men att det samtidigt avslutade serien på lite trist sätt.

Det var väl inte särskilt oväntat att det skulle ske, men jag hoppades ändå att slippa "God did it".

Bland det "starkaste" tycker jag var operahusscenen. Jag ryste till när man såg bilden på the final five stå där uppe. Likaså var de sista scenerna med robotar också lite "kuslig".

Undrar om "Head Baltar" och "Head Six" egentligen är Gud, eller om de bara var änglar som Baltar trodde. Antagligen måste de väl helt enkelt vara änglar av den anledningen att annars kunde de ju själva ersatt den riktiga Baltar och Six istället för att "mentalt puffa på" de båda sidorna som det nu gjordes.

En grej jag inte riktigt fick grepp på var Hera. Förklarades det egentligen varför hon visste sången som Starbucks far spelade och som visade sig vara en ledtråd till Nya Jordens koordinater? Jag måste nog ha missat någon essentiell ledtråd här

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Om man inte inser att en tråd som diskuterar ett specifikt avsnitt kan innehålla spoilers så får man nog skylla sig själv

Nåja, spoilers ahead;

Har väl lite blandade känslor då avsnittet i sig var riktigt bra, men att det samtidigt avslutade serien på lite trist sätt.

Det var väl inte särskilt oväntat att det skulle ske, men jag hoppades ändå att slippa "God did it".

Bland det "starkaste" tycker jag var operahusscenen. Jag ryste till när man såg bilden på the final five stå där uppe. Likaså var de sista scenerna med robotar också lite "kuslig".

Undrar om "Head Baltar" och "Head Six" egentligen är Gud, eller om de bara var änglar som Baltar trodde. Antagligen måste de väl helt enkelt vara änglar av den anledningen att annars kunde de ju själva ersatt den riktiga Baltar och Six istället för att "mentalt puffa på" de båda sidorna som det nu gjordes.

En grej jag inte riktigt fick grepp på var Hera. Förklarades det egentligen varför hon visste sången som Starbucks far spelade och som visade sig vara en ledtråd till Nya Jordens koordinater? Jag måste nog ha missat någon essentiell ledtråd här

Dold text

Tycker man då kan använda sig av spoiler funktionen som inte är allt för tidskrävande eller? Som du nu iofs gjorde

Permalänk
Medlem

Ett värdigt slut på en bra serie.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Slutade kolla på serien, var bra i början men vart för mycket drama, glad att det är slut nu ialafall..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Slutade kolla på serien, var bra i början men vart för mycket drama, glad att det är slut nu ialafall..

New Caprica-perioden var rätt hemsk, men det blev betydligt bättre mot slutet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
New Caprica-perioden var rätt hemsk, men det blev betydligt bättre mot slutet.

Vilken säsong var det? kanske ska ta och se sista säsongen bara för att säga att jag sett allt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Vilken säsong var det? kanske ska ta och se sista säsongen bara för att säga att jag sett allt.

Bra fråga, slutet av säsong två och alldeles för mycket av säsong tre tror jag.