Permalänk
Avstängd

Alkoholtips ["bögdricka"]

Kom med alkoholtips!

Editerade tråden, kom med alla förslag och diskutera vad som är godast. Behövs en officiell tråd om alkohol.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Känns som du slängt in två trådar i en -.-
Nåväl jag dricker helst cola eller vatten. Alt. inget med alkohol.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Känns som du slängt in två trådar i en -.-
Nåväl jag dricker helst cola eller vatten. Alt. inget med alkohol.

Brukar inte vara mycket här heller. Ett fåtal gånger om året och det närmar sig en.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Re: Alkoholtips ["bögdricka"]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Hej, skulle behöva lite tips på dricka. Den starka fronten är upptäckt, men har dålig koll på ciderfronten. Det ska ju helst inte smaka bara socker, Smirnoff Ice går ju alltid ner - men tänkte variera lite. Är inte intresserad av viner eller öl, kom med förslag!

Bacardi Breezer?

Jag håller mig enbart till drinkar + öl annars...

Permalänk
Medlem

Svårt att säga åt dig vad du ska dricka, smaken är ju som baken. Dra till systemet och plocka ned lite av det som ser gott ut, sen är det ju bara att provsmaka på festen.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det finns lite dyrare cider som smakar mustigt och syrligt istället för 100 % socker. Inte alla gillar det, men prova köpa t.ex. Strongbow eller Westons.

Permalänk

Riktiga män dricker öl!

Permalänk
Medlem

Err inte så vettiga alternativ... Vem dricker ren vodka och gin. De spritsorterna används ju nästan enbart i diverse drinkar. Om jag skulle dricka något av de där alternativen rent blir det öl. Men helst dricker jag nog en fin drink eller vatten.

Om du ska prova nåt kan du ju alltid prova dessa drinkar:

Mojito
Caipirinha
Scarlet O'Hara
Long Island Iced Tea
Cuba Libre (inte speciellt god enligt mig)
Gin & Tonic (ingen favorit, fungerar väl dock)
Vodka Tranbär (Cape Cod)
Tequila Sunrise

Finns väldigt många bra annars på systembolagets hemsida... Bara börja bearbeta sig genom, kan dock vara rätt dyrt

Permalänk
Medlem

På apoteket Röda Näsan (läs: Systembolaget) finns en cider som heter Strongbow.

Smakar något av en blandning mellan öl och cider - kanske inte låter så gott, men satan i gatan vad god den är! Inte sådär äckligt sötsliskig som i stort sett alla cidrar är.

Den ska jag köpa fler gånger.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Dricker mest öl men vin går dock också ned.
På groggsidan blir det nästan uteslutande Gin & Tonic - en grogg som smakar gott och inte bara socker.

Har du provat dig på Veteöl, det är rätt sött och snällt. Annars iskalla ljusa lager är ju också bra om man vill lära sig att dricka öl.
När du väl har lärt dig så öppnar sig världen av goda öl, allt ifrån belgiska trapistöl till tjeckiska lageröl med mycket smak.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
allt ifrån belgiska trapistöl till tjeckiska lageröl med mycket smak.

Fan vad jag blev sugen på en god och kall öl nu. Damn you Ryden why??!!!

Permalänk
Medlem

Öl smakar beskt piss.. och finns inget äckligare dagen efter än massa suröl som stinker.. fy faen.. Manligt pff.. Omanligt att dricka öl bara för att man tror man är manlig

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Cider, alkoläsk och Gin Longdrink när man får tag på dem går alltid ner. Carlsberg är också helt okej sålänge den är kall.

Ryden: Vet du någon schysst veteöl på systembolaget som du kan rekommendera?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Appletini! Det var jag och en polare som fick den införd på drinklistan på kårpuben här hehe :P.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Lite mörkare öl är mumma

Cider osv drack jag när jag var yngre, tyckte om det då, men har ändrat mig, ska testa strongbow dock om jag hittar det i stan.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ryden: Vet du någon schysst veteöl på systembolaget som du kan rekommendera?

Så många sorter har de inte; köp en av varje.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Så många sorter har de inte; köp en av varje.

Låter smart. Då kör vi på det.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

investera i en vodka så har du en bra bas, sen är de bara sätta ingång prova olika drinkar.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

öl / cider helst dock cider gött o dricka mest som sällskaps dricka... öl blir det väl på fest lite billigare än cider...

Permalänk
Medlem

De som säger att öl är manligt är oftast de som tycker det är äckligt också.

Ontopic: Enda jag tycker är gott av alkoläsk är nog Bacardi breezer och smirnoff så har inte direkt något nytt att tillföra.

Permalänk

Snackar vi fylla så gillar jag sprit i alla dess former.
Snackar vi njutning så är det öl för min del.
Cider och dylikt blask mår jag bara illa av.

Bjussar på ett groggrecept jag hittade på en kväll när det var lite ont om saker att blanda med, gott blev det iaf!

Du tar ett dricksglas modell större till att börja med.
Du fyller det till hälften med Tequila, 45% av det som är kvar häller du i isté med citron / lime-smak, resterande 5% kör du i lite koncentrerad apelsin-juice.

Sedan så är du good to go!
Efter ett par sådana så är man redo att partaja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Cider, alkoläsk och Gin Longdrink när man får tag på dem går alltid ner. Carlsberg är också helt okej sålänge den är kall.

Ryden: Vet du någon schysst veteöl på systembolaget som du kan rekommendera?

Inte jätteinsatt i veteöl men:
Hoegaarden Witbier är faktiskt helt okej, söt och också lite syrlig.
Kronenbourg är även den helt okej!

Visa signatur
Permalänk

Ta fyra snabba shots absinth och sedan kan man i princip dricka allt. Annars finns ju den goda groggen gin och julmust, borde funka lika bra med påskmust.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

En god cider är "Rekorderlig Cider", skogsbär 4.5%. Smakar riktigt gott!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd

Kan inte mycket om öl, men Kilkenny är riktigt mumsig.

Permalänk
Medlem

Captain Morgan + Cola är aldrig fel. Inte cider men ska man dricka gott så är det ju smak och inte spritmodell som är det viktiga

Annars skulle jag rekommendera Cube. Lite beskare, surare. Inte lika söt som Smirnoff Ice men jag tycker den smakar bättre. Den håller sig också, så man tröttnar inte efter 2 flaskor.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Captain Morgan + Cola är aldrig fel. Inte cider men ska man dricka gott så är det ju smak och inte spritmodell som är det viktiga

Annars skulle jag rekommendera Cube. Lite beskare, surare. Inte lika söt som Smirnoff Ice men jag tycker den smakar bättre. Den håller sig också, så man tröttnar inte efter 2 flaskor.

Titta här har vi en man med smak! Det går nog åt en flaska CM i veckan för mig, så satans god

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Captain Morgan + Cola är aldrig fel. Inte cider men ska man dricka gott så är det ju smak och inte spritmodell som är det viktiga

Annars skulle jag rekommendera Cube. Lite beskare, surare. Inte lika söt som Smirnoff Ice men jag tycker den smakar bättre. Den håller sig också, så man tröttnar inte efter 2 flaskor.

IMO ska man köra cuba libre så är mörk baccardi bättre för det.

Annars har jag på senare tid blivit väldigt förtjust i tullamore dew, farsan försöker hälla i mig bowmore men jag är nog inte där riktigt än.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Angående drinkar är white russian ganska najs. Personligen dricker jag mest öl, gärna mörk.

Permalänk
Medlem

Just nu förtiden dricker jag bara vin, på så sätt får jag en perfekt "sällskapsfylla" och slipper bakfyllan.. Kan rekommendera en fyllig sydafrikansk Shiraz vid namn Kumkani!

Annars är det öl som gäller, Esterilla är grymt god, samma sak gäller Red Stripe eller varför inte en guinness?

När det kommer till drinkar så dricker jag inte så mycket av det utan det blir då några av mina tre favoriter:
Rom & Cola
Gin & Tonic
Bourbon on the rocks

Lite mer "snälla" drinkar brukar jag oftast blanda till om folk kommer på besök och vill bli "överraskade", då oftast en "rumrunner" som jag modifierat lite själv.. Smakar hallonbåtar rakt igenom.

Visa signatur