Permalänk
Medlem

bekväm datorstol?

ja här finns väl en del gamers, vad kan ni rekommedera för stol som är skön att sitta många timmar i?

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk

Ikeas stol Markus, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100

Den är underbar :), har köpt två för att de är så goa :). Det är riktigt gött med en stol med nackstöd vid längre tid vid datorn. Sedan blir det lite luft vid ryggen så att man inte svettas på tex LAN.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

pröva dig runt, i nästan alla butiker får man provsitta stolarna, hitta någon som du tycker att du sitter asskönt i, man känner rätt fort om man kan spendera timmar eller bara minuter i en stol

Permalänk
Avstängd

gör som jag har. skaffa ett vardagsrums bord och en http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50078464 . sen har du tangentbordet i knät och har typ fötterna på sängen. riktigt bekvämt ^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Permalänk

kinnarps.se

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Ikeas stol Markus, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100

Den är underbar :), har köpt två för att de är så goa :). Det är riktigt gött med en stol med nackstöd vid längre tid vid datorn. Sedan blir det lite luft vid ryggen så att man inte svettas på tex LAN.

Kan inte annat än att hålla med. Det brukar vara ett väldigt tjat om Allak i den hör typen av trådar men jag förstår verkligen inte vad som är så bra med den.
Finns inget bättre än att sätta på en film på 24tummaren och sen luta sig tillbaks i stolen och njuta. Utan nackstöd blir man lätt spännd i nacken. Vi har rätt trevliga stolar i datorslarna i skolan men man blir rätt trött efter en dag i dem då man inte kan slappna av i dem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Ikeas stol Markus, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100

Den är underbar :), har köpt två för att de är så goa :). Det är riktigt gött med en stol med nackstöd vid längre tid vid datorn. Sedan blir det lite luft vid ryggen så att man inte svettas på tex LAN.

Håller helt med. Dock tar det en liten stund att vänja sig om man inte brukar sitta helt "rakt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
kinnarps.se

Enda rätta

Köp en kinnarps, håller så fan mycket längre än en ikea-skit-stol plus att kinnarps är skönare.

Edit: stava

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Enda rätta

Köpe n kinnarps håller så fan mycket länge än en ikea skit plus att de är skönare.

Jo men de kostar ju därefter också.

Visa signatur

Asus ATX VIA PT890Pro | Kingston 512MB DDR2 PC2-3200 400MHz | Intel Celeron 430 1.8GHz | Thermalright - Ultra-120 eXtreme x2 | Tagan TG1100W | Samsung Diskettstation (Floppy) | Intel 32GB X25-E Extreme (SSD) | Seagate 1,5TB (för skolarbeten och pappas jobb)| Albatron GeForce 7200GS 256MB | Club 3D ATI Radeon HD 4870X2 2GB (PhysX) | Lian Li PC-P80 | Noctua 120mm x2. Köpt med hjälp av min kompis som sa att det var bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlakhar
Jo men de kostar ju därefter också.

Jo visst men det är väl investerade pengar som din rygg kommar tacka dig för

Annars kan du göra som jag gjorde, jag hittade en bättre begagnad stol för mindre än halva priset. har haft min i 3 år snart riktigt skön fortfarande, men efter tusentals timmar som jag suttit på den så börjar dynan bli något slitet.

Jag har själv avverkat många ikea och jysk stolar, de är sköna i början men sedan börjar de bli riktigt obekväma det är som bäddsoffor, de är sköna i början för att sedan känna fjädringarna i ryggen och man börjar vakna helt stel i nacken.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag sitter i en vanlig fotölj och har gjort det sen -04 ungefär, hur skönt som hellst när man glor film eller spelar, okej blir varmt som fan om röven när man spelar men det är det värt.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

ah ok tack för tips, ska nog åka o kolla imorn, har en fin kinnarps nu men den har inget nackstöd eller armstöd, så den blir seg i längden...

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Medlem

Jag har denna, Ben från Mio och den är grymt skön. Har haft div. jysk/ikea "budget" stolar förut och den är av mycket bättre kvalité än de var/är.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

http://jysk.se/120/122/3620001/a/catalog - Mark från Jysk. Köpte den när den kostade 1250 kr och det var väl investerade kronor. Känslan är mer fotölj än kontorsstol, men riktigt bekväm. Kan dock inte uttala mig om hållbarheten än, har bara haft den i en månad.

Annars skulle jag säga begagnad kinnarps, det är riktigt bra stolar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Jag har denna, Ben från Mio och den är grymt skön. Har haft div. jysk/ikea "budget" stolar förut och den är av mycket bättre kvalité än de var/är.

Instämmer, grym komfort för lååånga stunder.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Köpte precis en Mark från jysk, efter att min gamingstol med högtalare och allting började luta som fasiken, vilket resulterade i väldiga smärtor. Denna stol är oerhört shön, kan dock inte uttala mig om kvalitén. Men än så länge känns den väldigt robust och bra!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Kinnarps Synchrone 8000 med nackstöd och technogel armstöd, helt underbar stol! Man får dock inte vara för trött, vääldigt skönt att luta huvudet tillbaks och slumra till
http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Finns nog inget bättre än Aeron!
Kan vara svåra att få tag i men titta runt på ebay etc. En polare fick tag i en stol för 3500kr helt ny, nyprisset brukar annars ligga på runt 6-8kkr.
Stolen passar absolut alla kroppar och är gjord att inte belasta någon del av kroppen av att sitta timvis framför ett skrivbord.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Köp en lätt begagnad Kinnarps, RH, Håg eller liknande kvalitetsstol. Går att hitta för runt 1500:- på blocket och hos firmor som säljer begagnade kontorsmöbler.

Du kan också testa att be släkt och vänner att hålla koll på sina arbetsplatser om de ska avyttra några stolar.

Garanterat bättre kvalitet på dessa stolar än de som är tillverkade för privatmarknaden. Det är alltid värt att satsa pengar på ergonomin - ryggar är inte gratis.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

har en Walter från Gerdmans

Chefsstol i svart skinn med fasta armstöd. Kromat fotkryss. Levereras med hjul för hårda golv.

Mycket nöjd med denna! har haft den i kanske 5år och den är fortfarande jätteskön, sitter även på ett fårskinn det är skönt det, värmer på vintern och svalkar på sommaren!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör med en VERNER från IKEA, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888

Absolut prisvärd; jag kan inte klaga på någonting. Den är fullt kapabel till att hålla dig på plats en hel helg fullspeckad av hardcore gaming!

Visa signatur

I love to lol!!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en kinnarps ifrån ta-till-vara för en 300 kr för typ 5 år sen, sitter lika skönt än idag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Köpte precis en Mark från jysk, efter att min gamingstol med högtalare och allting började luta som fasiken, vilket resulterade i väldiga smärtor. Denna stol är oerhört shön, kan dock inte uttala mig om kvalitén. Men än så länge känns den väldigt robust och bra!

Citerar mig själv nu, eftersom jag har haft den här datorstolen ett bra tag nu (snart ett halvår). Fortfarande lika bekväm och skön som sist jag skrev! Ingenting har falerat änsålänge!

Köp om ni har råd och om ni vill ha en stol med bra kvalité!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sate
Jag kör med en VERNER från IKEA, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888

Absolut prisvärd; jag kan inte klaga på någonting. Den är fullt kapabel till att hålla dig på plats en hel helg fullspeckad av hardcore gaming!

Absolut bästa datorstolen någonsin för pengarna, jag har den lite mindre modellen iomed min klea uppbyggnad

Permalänk
Medlem

Köpte också en Mark på jysk för ett tag sen, kvalitén är skit, armstöden håller inte ihop oavsett hur hårt man skruvar fast dom, sittdynan har spruckigt i främre sömmen!

KÖP INTE!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Absolut bästa datorstolen någonsin för pengarna, jag har den lite mindre modellen iomed min klea uppbyggnad

Usch nej, har ont i ryggen av den mindre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Finns nog inget bättre än Aeron!
Kan vara svåra att få tag i men titta runt på ebay etc. En polare fick tag i en stol för 3500kr helt ny, nyprisset brukar annars ligga på runt 6-8kkr.
Stolen passar absolut alla kroppar och är gjord att inte belasta någon del av kroppen av att sitta timvis framför ett skrivbord.

http://www.creativereview.co.uk/crblog/wp-content/uploads/200...

Någon som vet var man kan provsitta Aeron stolarna (storlek A, B och C med PostureFit alt. Lumbar support) här i Sverige, helst i Göteborg? Är riktigt intresserad av att köpa en. Dessutom vilket är bäst PostureFit eller Lumbar support?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MARKUS från IKEA, haft den ett tag nu och är mycket nöjd. Den är grym för ryggen. Enda nackdelen är att min börjat knaka lite men det finns en guide på nätet hur man åtgärdar det

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

äger en stol från Jysk ser ganska så identisk ut med Ikeas Markus

har haft den i typ 4 år eller nått sånt sitter bra i den dock har jag fått smörja den ett par ggr då den börjat gnissla men löstes smidigt med ett par droppar matolja på välriktade ställen samt att dynan nu mer är lite nersutten men fortfarande helskön över lag

Edit:

http://www.jysk.se/120/122/3620004/a/catalog

hette visst magnus

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows