Köpa ny telefon, har du tips?

Permalänk
Medlem

Köpa ny telefon, har du tips?

Har haft min SE W700i i typ 3-4 år och det är dags att låta syrran ärva den ^^
Söker nu efter en "vanlig"(ej vrid,luck,touch etc-design) mobil som:
- inte har en massa jobbiga buggar (stänger av sej och dyl.)
+ har bra samtalsljud
+ "ficklampa"
+ bra batteritid
+ gedigen design, vill inte ha en joystick som glappar eller knappar som slutar fungera!
+ flera nummer under en kontakt!!
+ ändra ringsignal/meddelandesignal till mp3

Jag har min mobil till samtal/sms, musik när man är ute och går, ficklampan tex vid strömavbrott/trånga utrymmen.
Kamera använder jag väldigt sällan och är inget jag prioriterar.
Tillverkare spelar ingen roll, men har använt SE länge nu och antar att jag prioriterar dom.

Mkt tacksam för tips och råd! (obs! är inte ute efter någon iPhone eller liknande megadyr lur! Inte över 3.500:-)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

mitt tips är htc touch hd, har den nu och den funkar klockrent.
vissa klagar på batteritid men stänger man av wifi/bluetooth när man inte använder det så är det som vilken annan telefon som helst.

enda naktdelen är att den inte är så underbar på fyllen då det är lite jävligt att skriva in telefonnummret till fyllechaffisen.
sen är du iofs inte ute efter en "megadyr" lur men måste ändå rekommendera.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kollat in SE w595 eller Nokia 5310. Är dock inte säker på om båda har lampa.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill ha en problemfri telefon - köp inte en SE... Dom verkar mer eller mindre vara byggda för att hålla i ungefär 1 år, högst.

Permalänk

Skulle rekomendera iPhone, helt klart. Min är heeelt fantastisk och det finns apps som uppfyller dina krav på "ficklampa"

Permalänk

Håll dig borta från nokia och SE så har du en tel som uppfyller dina krav galant.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

förstår inte när ni säger (håll borta från nokia och SE ) simens samsung och lg är minst lika skit i kvaliten

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

HTC mobilerna skulle jag starkt rekommendera !

Visa signatur

Älskar datorer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Om du vill ha en problemfri telefon - köp inte en SE... Dom verkar mer eller mindre vara byggda för att hålla i ungefär 1 år, högst.

Har bara haft problem med de Nokia/Siemens telefoner som jag haft. SE har fungerat i ur och skur. Sitter just nu med en P1i, och den är betydligt bättre byggkvalitet på än jämförbara Nokia (N95)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxxen#28
Håll dig borta från nokia och SE så har du en tel som uppfyller dina krav galant.

Läs ovan. Sen verkar det som att många problem med Nokia är byggmässiga (hårdvara) medan det för SE är mjukvaran som är problematisk. Vilket som är lättare att lösa får ju bedömas individuellt.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Jag har en LG kc910 Renoir och den är skit bra! 8Mpixlar, fotolampa w-lan m.m.
Har dock lite dålig batteritid:( Jag skulle nog köpa en SE xperia dom är super de e bara priset som e lite högt:/

Alltså, jag rekommenderar en SE xperia:)

Permalänk
Avstängd

Har en W595i och den är rätt okej, har lite saker jag ogillar med den. Jag är mer en Samsungperson.

Den eller "uppgraderingen":
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=18637

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

SE W902 går ju att hitta för strax under 3000:- Minneskort på 8GB medföljer Så den skulle jag rekomendera

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Har fått ett par råd som jag tyckt om, annars har det bara varit tal om bashing av tillverkare..
Jag är helt ointresserad av om du inte tycker om Nokia eller SE, jag är ute efter råd av folk som har haft en mobil som de tycker var en bra produkt.

Vill bara ha en enkel mobil (egentligen en helt ny W700i då den har fungerat i stort sett felfritt för mej under alla år, men den går nog inte att hitta längre ) som spelar mp3, har lampa och som inte stänger av sej/lägger på mitt i konversationer.. Om den är ny/gammal spelar ingen roll då jag inte vill ha touch/vrid/luck-telefon..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

W595 och W715 är slide, kolla dem.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Många här verkar bara rekommendera sin egen telefon UTAN att ta hänsyn till vad trådskaparen efterfrågar! Skärpning.

Någon rekommenderar en Htc:
Priset överstiger det han är villig att lägga ut.
Htc:s modeller har ej någon ficklampa
Samtalsljudet på en Wm brukar om inte alltid vara burkigt.
Sen vill han inte ha en massa buggar vilket Wm-enheter kan råka ut för.

Någon rekommenderar en Iphone.
obs! är inte ute efter någon iPhone står det i startinlägget. LÄS?
Iphone har inte heller någon ficklampa
Priset överstiger även här!

Det får räcka för denna gången.

W715 (som har varit uppe tidigare.)
Nokia N78
Annars finns prisjakt till hjälp. Går att söka inom somliga områden.

Mvh
E

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag skulle också rekommendera en Sony Ericsson W715. Kostar runt 3200 kr. Läs lite recensioner så kommer du nog gilla den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Många här verkar bara rekommendera sin egen telefon UTAN att ta hänsyn till vad trådskaparen efterfrågar! Skärpning.

Någon rekommenderar en Htc:
Priset överstiger det han är villig att lägga ut.
Htc:s modeller har ej någon ficklampa
Samtalsljudet på en Wm brukar om inte alltid vara burkigt.
Sen vill han inte ha en massa buggar vilket Wm-enheter kan råka ut för.

Någon rekommenderar en Iphone.
obs! är inte ute efter någon iPhone står det i startinlägget. LÄS?
Iphone har inte heller någon ficklampa
Priset överstiger även här!

Det får räcka för denna gången.

W715 (som har varit uppe tidigare.)
Nokia N78
Annars finns prisjakt till hjälp. Går att söka inom somliga områden.

Mvh
E

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Jag skulle också rekommendera en Sony Ericsson W715. Kostar runt 3200 kr. Läs lite recensioner så kommer du nog gilla den.

Tack för era svar! Ska ta mej en titt på w715 och Nokia N78.
Respekt till NoNamesWayne, bra att det finns dem som faktiskt läser startinläggen och försöker hjälpa till

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

nice med ny telefon.
När du ska ha så många olika funktioner på telefonen så kan det vara bra och jämföra flera istället för att kolla igenom en och en. Jämförde de mobiler jag var intresserade av på http://www.phonehouse.se/ och sedan tog jag den som hade bra pris med de funktioner jag ville ha!

Permalänk
Medlem

Hehe, stod ut med min gamla lur till senaste årsskiftet, då blev den en C901.
Är än så länge nöjd, men jag drägglar efter HTC Incredible S!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori