Den riktiga "vilken webbläsare använder du?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Firefox

Chrome gav mig problem.

vad för problem, jag har kört den nu typ sedan den släpptes ungefär. Hade lite strul i början när det var beta stadiet men annars fungerar utmärkt, mkt bättre än de andra tycker jag (och Ja, jag har testat dem)

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Jag testade Chrome, för några månader sedan.
Verkade bra först.

Men sedan upptäckte jag ett program som städigt contactade internet = google
Vi kallar dom annars 'trojaner'.
Heter google_update nånting.

Jag försökte utrota detta program, för jag slår ofta av Auto_update, när det går.
Men till slut gav jag upp - avinstallerade GoogleChrome + trojanen

google är värre än Microsoft numera ... när det gäller att utnyttja sin position för att tjäna pengar
Det var länge sen jag tyckte google var min vän:
Men nu mår jag illa av 1000-tals Google-Ads - syndications och skit!

Firefox och Mozilla .. är en mjuk sommarbris jämfört.
Fortfarande en ganska shysst kompanjon på webben.

Apple MAC Safari är dock den bättre Browsern .. även för Windows OS.
Tror också Apple är mer kundvänlig.
Det är deras chans att vara bra där Google/Windows har svagheter i goodwill hos användare.
Dom som använder MAC verkar gilla det. Mycket!

/halojoy - gillar Safari, men har inte kört MAC OS.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halojoy
...

Citat:

En trojansk häst eller trojan är ett datorprogram som utger sig för att vara till nytta eller nöje, men som orsakar skada när det lurat en användare att installera eller köra det. Det kan vara frågan om ett program skrivet för ändamålet eller en modifierad version av ett annat program.

( - http://sv.wikipedia.org/wiki/Trojansk_häst )

Hur passar det in på detta?

Du kanske inte har funderat på att det kollar efter uppdateringar och att du kanske hade i att det skulle skicka statistik m.m.?

Permalänk

ie 6

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

vissa folk har inget vettigt för sig...
...så vad gör de då?
- jo.. de kommer hit och klagar :s

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Eldräv p.g.a. NoScript.

Permalänk
Medlem

Firefox med fantastiska Adblock+.

Permalänk
Medlem

Opera, tycker den är väldigt enkel att använda, dessutom finns det mesta redan från starten. Wand och musgesterna gör det hela ännu trevligare

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever IE8 otroligt instabilt och korkat? Ska jag behöva trycka på en knapp för att kunna se "vissa" websidor? Nej tack.

Jag kör Firefox! Myser på med svarta knappar istället för gröna.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Kör med Firefox 3.5B4 och FireGestures 1.5b2 på W7 Build 7100.

Bara Betaversioner från plugin till operativ och det funkar klockrent !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Firefox med fantastiska Adblock+.

Samma här, det klart bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
vad för problem, jag har kört den nu typ sedan den släpptes ungefär. Hade lite strul i början när det var beta stadiet men annars fungerar utmärkt, mkt bättre än de andra tycker jag (och Ja, jag har testat dem)

När jag klickade på en URL eller hämtade en fil så "bröts"/ströps nätet, att pinga genom kommandotolken var det enda som gick - eller en omstart. När jag avinstallerade Chrome så gick dessa problem bort.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Firefox 3.0.10 (senaste när detta skrivs.) på Windows 7 RC1

med AdBlock+ och TabMixPlus. Mycket bekvämt surfande med tabbar precis som jag vill ha det.

Gav upp IE för Firefox när det började bli populärt precis runt när 1.0 kom ut, har aldrig längtat tillbaka, använder bara IE för en sak numera: En gång så fort jag installerat om Windows, för att gå in på getfirefox.com och tanka senaste Firefox så att jag kan fortsätta installera mina prylar

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Chrome! bytte till det häromdan från IE8 för det käkade upp allt mitt ram-minne nöjd som fan och så jävla mkt snabbare det går nu!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Samma här, det klart bästa.

haha jag med:)

Permalänk

Ännu en Firefox med Adblock här.

Chrome är bra (snabb!) men det är svårt att gå tillbaka till en browser utan plug-ins...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Fajerfox.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

firefox i och med addonen ;adbloc, ui lite och wanden.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

opera all the way

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amuthir
Visst är Opera bättre än firefox utan addons, men vem kör ff utan addons?

Själv kör jag Firefox med 32 addons.

32 addons?

Ditt firefox kan knappast vara "snabbt". När jag körde över 10stycken så blev det kaos i FF. Jag kör endast Download Statusbar, DownThemAll och SkipScreen.
AdBlock och NoScript funkar ej så bra för mig.

Har du tid att säga vilka 32 addons det är?

Permalänk
Medlem

Kör Mozilla Firefox 3.5, med ett dussin addons.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Kör Mozilla Firefox 3.5, med ett dussin addons.

Vilka?

Permalänk

IE 8, fungerar finfint.

Permalänk
Medlem

Varför är Adblock+ så bra? Har inte testat det själv men tycker att Operas inbyggda adblock funkar väldigt bra och undrar vad Adblock+ gör bättre.

Permalänk

IE6 (använder fortfarande Win2000)

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Har varit IE8-fantast tills två månader sen. IE8 låste sig ständigt och inget ville fungera. Kör nu med FireFox 3.5 med AdBlock Plus, HideMenubar och några andra plugins helt felfritt. Inte låst sig en enda gång.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare