System – och Nätverkstekniker, förkunskapsprov!

Permalänk
Avstängd

System – och Nätverkstekniker, förkunskapsprov!

Hejsan, fick mail från Nackademins KY utbildning idag om att jag kommer bli kallad till ett förkunskapsprov till System – och Nätverkstekniker.

Har ni några tips, funderingar och erfarenheter om vilka frågor som kan tänkas komma på provet?

Utbildningen:
http://www.nackademin.se/ky/utbildningar/system-och-natverkst...

Så är jag grymt tacksam.

/Seka

Permalänk
Medlem

Jag har gått en cisco networking academy-kurs så jag gissar på att det kommer lite frågor om switchar, routrar, kablar och så. Jag har svårt att tänka mig att det är jättesvåra frågor eftersom man söker ju till programmet för att lära sig, lite paradoxalt att kolla vad man kan innan utbildningen : P men det är vad jag anser

Jag har sökt till något liknande, datanätteknik , 2årig utbildning. Vettefan hur jag ska fixa med bostad och så dock eftersom jag måste flytta huur långt som helst

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Mo0rbid : visst låter det lite skumt att man ska göra ett inträdesprov...men på den KY utbildniong jag gick för nätverkstekniker så var det ett antal i klassen som inte hade mera förkunskaper om datorer än "ECDL-kökortet".

Min morsa har det körkortet, hon kan lagom kolla lite mail...

Seka : har du någonsånär förkunskaper så borde det inte vara några problem.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?