Skrivbordet som blev ett vattenkylt chassi

Permalänk
Medlem

Rätt tråkig build... Vi har gott om moddare här som gjort mycket häftigare grejer, iaf enligt mig. Var är alla bilder som är mer eller mindre ett måste under en modd? Bara jag som tyckte att slang och kabeldragningen är riktigt dålig? Detta var lite i det torraste laget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
LOL, ser faktiskt inte en enda fördel jämfört med en vanlig låda... som man kan ställa under bordet, på bordet, ovanför bordet eller långt ifrån bordet om man så vill.

Vadå ingen fördel? sätt ditt en bunt fläktar på undersidan så lyfter skiten när man ska dammsuga samtidigt som den kyler spektaklet

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Jag är inte så imponerad.

Tänk när CS/WoW nörden dör och tar i med kung och fosterland med näven i bordet utan att tänka sig för.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte ser några riktiga bilder?

Permalänk

Nja inte så fint enligt mig..
Hade varit sjukt mycket finare om det var oljekylning med en genomskinlig olja istället för vattenkylning.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag är inte så imponerad.

Tänk när CS/WoW nörden dör och tar i med kung och fosterland med näven i bordet utan att tänka sig för.

Lycka till säger jag bara med å slå sönder det.

Har testat mitt glasbord med 12 mm glas. Ofrivilligt dock men väldigt nöjd med resultatet med tanke på att det höll:D
Å den där skivan är ju av plast så jag tror den håller bättre. Ser tjockare ut än 12 mm också.
Efter ett antal öl å behov av lite belysning hemma så skulle jag slå in en plugg i hålet. Tappade hammaren i bordet från ca:1 meters höjd.
Öl som vi vet kan göra att man testar saker omedvetet.

Permalänk
Medlem

I Sweclockers nyhet står det:

Citat:

Dessutom har de lyckats klämma in ett Geforce GTX 275

Hämtat från artikeln:

Citat:

8. We cooled our PaLit GeForce GTX 280 graphics card with Danger Den’s Tieton water block.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Old news.
Men asså har man ett sånt där när man drar hem en tjej från krogen så drar hon nog.

Heh, du behöver bara nämna ordet dator så har hon dragit...

Permalänk
Medlem

Finurlig lösning med grafikkortet där...

Permalänk

Varför ha en top of the line spelmaskin säm ändå bara har styrplatta?
För jag antar att de la dit den eftersom en musmatta inte skulle bli stilrent...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nej men så tråkiga
Trodde de hadde en stor tank i bordet sådär på 20L eller något först under datorn och sen bara en pump upp till datorn
Men märkte den lilla trippelradiatorn.
Har länge funderat på att bygga in min dator i skrivbordet med och då minsann kommer det bli en finurligare tank än det där!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Fördel? Tror du har missat hela poängen med detta skrivbord/dator min vän.

Är inte så impad faktiskt, tror man kan göra det mycket snyggare/häftigare än så där. Varför inte använda en plan skiva. Ser framför mig hur användaren får plocka upp saker från golvet hela tiden tack vare den sluttande skivan. Fast det så klart, är nog ämnat som utställningsobjekt det där.

Vart står det att det lutar? hur ser du att det lutar? det ser inte ut att luta så pennor rullar i golvet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Varför ha en top of the line spelmaskin säm ändå bara har styrplatta?
För jag antar att de la dit den eftersom en musmatta inte skulle bli stilrent...

design givetvis... bara koppla in usb mus o lägga en matta där, så kan du ju avnjuta en riktig spelkväll du måste ju ha skämtat med din kommentar väl? ^^

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Heh, du behöver bara nämna ordet dator så har hon dragit...

Då behöver hon inte följa med.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd

Fönster modd är så 1999.. blä

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fönster modd är så 1999.. blä

Nja snarare 05! 99 var det inte påtänkt med fönster!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Old news.
Men asså har man ett sånt där när man drar hem en tjej från krogen så drar hon nog.

Därför att hon kommer vilja gå hem och göra samma sak omedelbart =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Att ingen tänkt på detta innan

Det är inte första datorn som har byggts in i skrivbordet. Så ett för ett par år sen i en tidning. Fast den kostade 150.000SEK

Permalänk

Är det inte risk för alger i skrivbordet ?
Eller nej föresten, då skaffar man bara en alg ätande mal.

Problemet blir då att malen skiter i vattnet och förorenar, så då måste man skaffa lite växter som tar upp näringen
Det är nu änderna kommer in i bilden...
konstgjort ekosystem, typ *skratt*

Skit också jag har fått in fågelinfluensan viruset i mitt "dator-system" ...

Permalänk

Jag gillar när man ser hårdvaran, håller själv på att bygga ett eget "chassi"
men detta var väl inte så snyggt

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Att ingen tänkt på detta innan

Jo visst har folk tänkt på detta innan...
Vissa har inte tid, vissa är bra på att tänka men sämre på att förverkliga sina ideer, andra har inte råd.
Med lite teamwork går det mesta.

Permalänk
Medlem

vart kan man köpa bordet????

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Jag blir bländad av de blåa dioderna...

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Old news.
Men asså har man ett sånt där när man drar hem en tjej från krogen så drar hon nog.

Garanterat! Näää fyfan va jobbigt och ha de sådär i huvudtaget =/

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

kul pryl, men verkligen inget jag skulle vilja ha...

Permalänk
Medlem

Gillar ideén men lite väl lysande för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Old news.
Men asså har man ett sånt där när man drar hem en tjej från krogen så drar hon nog.

Ja det tror jag med.

Det hade varit mycket snyggare om man hade en mörkt tonad glasskiva, stänger man av belysningen så ser man inte att det är massa datordelar under. Sen kan man gömma kablar mycket lättare genom att bara inte belysa dom. Jag hade dock gjort en trä-underdel med två lager, så man kan dra kablarna under ena lagret, så man inte ser en enda kabel.
Kylningen är jag inte imponerad av i det här fallet heller, meningen med vattenkylning är att det ska vara tyst och ge bra prestanda. 7 fläktar är långt från tyst. 3st lågvarviga 120mmfläktar ska räcka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nja snarare 05! 99 var det inte påtänkt med fönster!

Åh fan, då var jag väldigt tidigt ute

Första datorn jag själv "byggde" gjorde jag en fönstermodd på innan jag skruva i resten av komponenterna och det var sommaren 1999, någonstans i slutet av 2000 ångrade jag mig att jag fullat ner min Addtronics 6*** series.. sen trösta jag mig genom att köpa en 7*** series som står bredvid mig än idag.
Lite lustigt att jag tog en "hem" dator genom jobbet och skruva ur allt från HP burken och satte i den här, dock moderkortet fick sparken, värdelöst MSI skit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nja snarare 05! 99 var det inte påtänkt med fönster!

Nja... Kommer ihåg att när jag blev medlem här på sidan, i mitten av 2003, så var det rätt stort med fönster i chassit. Fanns t.om "fönstermoddsprojekt" långt innan det här på forumet. Så nja... Fönstermodden blev "påtänkt" rätt långt innan 2005.

[EDIT] En sökning gav mig en tråd från 2002. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Rätt säker på att det fanns som diskussionsämne långt tidigare.

Permalänk

jag hade valt en mörk skiva(tonad skiva), och sen gjort så att man såg datorn komponenterna då dioderna var igång, och så att man kan slå av dom när man vill,

Någon som har lust att sponsra med pengar så bygger jag en finare rigg