Diskaktivitet i Vista?

Permalänk
Glömsk

Diskaktivitet i Vista?

Har precis installerat Vista 64 SP2 på en ny burk. Hur fixar jag så att operativsystemet inte är på hårddisken hela tiden?

Jag har:

Stängt av Windows Search / indexering
Stängt av Superfetch
Stängt av Readyboost
Stängt av Readyboot http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=197511
Stängt av system restore
Stängt av Windows defender
Stängt av shadow volume copy (eller vad det heter)
Stängt av automatisk defragmentering

Jag har inga antivirus/antimalware-program eller liknande som körs i bakgrunden.

Trots det har burken tillräcklig diskaktivitet att hddled blinkar konstant, ungefär en gång per sekund. "Resource monitor" är inte mycket till hjälp dessvärre. Enda intressanta är NTFS metafilerna ($Logfile och $MFT), men jag antar att skrivningarna dit bara är symptom pga något annat problem.

Har inga liknande problem i Linux, då idlar hårddisken ordentligt. Så det här är något Vistaspecifikt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Så du är säker på att du har höger klickat på varje hårddisk / Egenskaper och tagit bort krysset ur indexeringen?

Permalänk
Glömsk

Japp, det också.

Bör tillägga att diskaktiviteten är väldigt låg, men tillräckligt för att störa.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Så du är säker på att du har höger klickat på varje hårddisk / Egenskaper och tagit bort krysset ur indexeringen?

Det påverkar inte den indexeringen... då den gamla indexeringstjänsten ändå är avaktiverad som standard.

Det är "Windows Search" som ska avaktiveras ifall man vill få bort indexeringen. Men har man inte mycket filer i sin "användarmapp" så påverkar det inget speciellt.