Hittar ej mina diskar - W7

Permalänk
Medlem

Hittar ej mina diskar - W7

Hej,

Lånade en utbrännd DVD av Windows 7 RC 7201 x64 av en polare som installerat utan problem på en dator med Chipset för DD3 och Intel i7 CPU, minns en vad chipset heter, kan de va ICH9?

Hur som helst, min dator bootar upp på skivan med SATA emulering satt på AHCI och installationen hittar ej mina diskar.

Dator spec:

ASUS Maximus Formula X38 Chipset
HDD 2x Seagate Barracuda 500gb

Inget konstigt eller hur? Tycker inte jag heller så ja testar o sätta SATA emulering till IDE-Compatible och är övertygad om att det nu ska fungera..

..samma sak, hittar inte mina j*vla diskar.

SÅ, jag drar ner Intel Matrix Storage Manager med drivare för AHCI samt drivare från ASUS för mitt (lite speciella) chipset X38 (men som W7 borde klara!!), installerar dessa två drivers under installationen via mitt USB minne..

samma sak, hittar inte skiten....Vista funkar klockrent utan externa drivers för AHCI eller Chipset med SATA satt på AHCI.

Någon som har något förslag?

Disk som ska va C: sitter i SATA0 för övrigt.

Cheers

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte heller min Seagate Barracuda 500GB. De bara hände så nästa gång jag satte på datorn. Däremot hittar den min DVD läsare på SATA 6 porten. Har bytt sladdar till hårddisken, men fungerar ej. Nån som vet något annat jag kan göra eller är hårddisken paj?