Grafikkort, Widescreen, ATI X1050

Permalänk
Medlem

Grafikkort, Widescreen, ATI X1050

Tjena!

Fick en Samsung Syncmaster T220 (22" widescreen, 1680 x 1050) av min farsa för ett tag sedan. Jag har dock ett ATI Radeon X1050 i min burk och det verkar inte fungera så bra. På ATIs specifikationssida så har de en lista på olika upplösningar som funkar med X1050 och min skärms upplösning finns inte med där. Kör 1280 x 960 nu och det ser ju lite skumt ut och man vill ju ha ut det mesta av sin skärm!

Jag är självklart redo att köpa ett nytt kort, X1050n var inte direkt dyr så jag bryr mig inte så mycket. Men det hade varit skönt och slippa, så jag undrar först och främst om någon vet något sätt att jobba sig runt det här?

Jag inser att det inte ser så ljust ut, så jag tänkte börja titta på nytt kort. Tänkte ändå beställa nytt minne m.m. Så är det någon som har tips på ett Billigt grafikkort? Har inga krav som helst förutom ett lågt pris, stöd för min skärm och så ska det väl vara PCI-express då. Är inte så jävla insatt i det här, så lite tips på vägen hade varit jävligt bra.

Tack på för hand!

/Mange

EDIT: Jag är alltså Inte intresserad av att spela spel på min dator. Om nu inte det framgick alltså. Kollar mest film, bildbehandlar och spelar in musik. He he...

Permalänk
Avstängd

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=387721

Men det är mycket prisvärdare att köpa något för runt 1000:- men eftersom du ändå inte ska lira några spel så kanske det inte finns någon mening med ett bättre kort...