ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Jag får inget ljud när ja ska spela, varken i spelet eller i menyerna. När jag skulle starta spelet första gången så fick jag felmeddelande om att filen "X3DAudio1_5.dll" fattades. Googlade lite o kom fram till att jag skulle installera om directX vilket jag gjorde, men fick samma problem. Laddade då ner filen som fattades samt "D3DX9_40.dll" och då startar spelet och allt är frid o fröjd förutom att ljudet fattas. Tips?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det verkar dock som att demot lider av en del buggar som vi inte har i fullversionen. Eller så är det bara barnen på FZ som har börjat glömma hur man använder en PC

Skulle säga att det är det senare.

För de flesta är det bara att uppdatera DirectX vilket man lätt kan få reda på genom att kolla i första träffen på google när man söker på felet.

Kan också vara så att de har fått tag på en kopia som är korrupt.

Permalänk
Medlem

Fan grabbar!

Jag måste få be om hjälp med inställningarna för grafiken. Jag börjar starkt tro att de nått som e trasigt...

Min rigg är som följer.

C2Q9650 3,5ghz
XFX780Sli
Corsair Dominatro 8gigg
Radeon 4870//1gigg.

Jag får inte till grafiken. Det ser skit dåligt ut, och då menar jag dåligt!

Har provat flertalet olika upplösningar. Klockat grafikkort upp o ner...

Får 15960 i 3Dmark06. Vilket kan väl anses som normalt iaf....

Är det någon som skulle kunn ha en aning om vad det är som inte "lirar"... Jag har kört fast ordentligt...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Vad har du valt under 3D Resolution?

Permalänk
Medlem

Provat allt möjligt, vad är det du tänker på? har jag missat nått?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Provat allt möjligt, vad är det du tänker på? har jag missat nått?

Under upplösningen så finns det en inställning som heter 3D resolution där du ställer in i vilken upplösning spelet renderas i. Den ska helst vara på 100% eller mer.

Om du inte har uppdaterat spelet så heter inställningen Fillrate optimizer och ligger på på den vänstra sidan.

Permalänk
Medlem

Tänkte vi skulle ta och visa vad vi får för fps på benchmarken.

Om alla använder den här mallen så blir det lättare för andra.

CPU: Q6600 @ 3.2 Ghz
RAM: 4GB 800Mhz
GPU: 8800GTS 512Mb överklockat
Upplösning: 1440*900

3D Upplöningen (a.ka fillrate): 1440*900 (100%)

Grafik inställning: Very High
Sikt: 3000

FPS: 35

Permalänk
Medlem

Har inte äns sett att det fanns en benchmark... är det bara i demot?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag får inget ljud när ja ska spela, varken i spelet eller i menyerna. När jag skulle starta spelet första gången så fick jag felmeddelande om att filen "X3DAudio1_5.dll" fattades. Googlade lite o kom fram till att jag skulle installera om directX vilket jag gjorde, men fick samma problem. Laddade då ner filen som fattades samt "D3DX9_40.dll" och då startar spelet och allt är frid o fröjd förutom att ljudet fattas. Tips?

Installera senaste directx duh! ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har inte äns sett att det fanns en benchmark... är det bara i demot?

Tror det bara är demot. Men kolla under singelplayer scenarios eller missions. Det är där den finns i demot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har inte äns sett att det fanns en benchmark... är det bara i demot?

Jo det är bara i demot men det kanske går att lägga in i fullversionen?
Demot är också nyare än fullversionen och har stöd för AA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Fan grabbar!

Jag måste få be om hjälp med inställningarna för grafiken. Jag börjar starkt tro att de nått som e trasigt...

Min rigg är som följer.

C2Q9650 3,5ghz
XFX780Sli
Corsair Dominatro 8gigg
Radeon 4870//1gigg.

Jag får inte till grafiken. Det ser skit dåligt ut, och då menar jag dåligt!

Har provat flertalet olika upplösningar. Klockat grafikkort upp o ner...

Får 15960 i 3Dmark06. Vilket kan väl anses som normalt iaf....

Är det någon som skulle kunn ha en aning om vad det är som inte "lirar"... Jag har kört fast ordentligt...

Vad är det som ser dåligt ut? Ta ett screenshot med fraps om det är svårt att förklara.

Men om du inte har gjort det redan, så rekommenderas det att stänga av "Post process" i grafikinställningarna helt och hållet. Du blir då av med den grötiga effekten i bakgrunden och tjänar ett gäng fps Resten av inställningarna kan du maxa med det där systemet.

Edit: Woot AA i demot?! Ge mig!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har inte äns sett att det fanns en benchmark... är det bara i demot?

Installera senaste directx duh! ^^

Jag har problem att installera ALLA DirectX, Kommer bara upp "ett internt fel uppstod" jävla skit windows.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Tänkte vi skulle ta och visa vad vi får för fps på benchmarken.

Hur kör man benchmarken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jo det är bara i demot men det kanske går att lägga in i fullversionen?
Demot är också nyare än fullversionen och har stöd för AA.

Haha det är lite smått jävligt, tror ändå jag ska ta ner demot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Hur kör man benchmarken?

Antar att du har demot.

Under singelplayer eller det kanske heter scenarios så finns det ett mission som heter Benchmark. Run it och så får du dina fps i slutet av det.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man stänger av V-sync? Har stängt av det i CCC men fortfarande är det på?

Flyter ju inte så bra men det går att spela sen är det jätte känsligt med musen.

Får runt 35fps med allt maxat utan Postprocessing (stavning?)

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Antar att du har demot.

Under singelplayer eller det kanske heter scenarios så finns det ett mission som heter Benchmark. Run it och så får du dina fps i slutet av det.

Fulla spelet tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vad är det som ser dåligt ut? Ta ett screenshot med fraps om det är svårt att förklara.

Men om du inte har gjort det redan, så rekommenderas det att stänga av "Post process" i grafikinställningarna helt och hållet. Du blir då av med den grötiga effekten i bakgrunden och tjänar ett gäng fps Resten av inställningarna kan du maxa med det där systemet.

Edit: Woot AA i demot?! Ge mig!

Maxa är väl lite överdrivet kanske
Shadow detail på High presterar bättre(5-10fps) än Normal, Very High är ungefär lika prestanda som Normal, alltså väljer man High för bäst prestanda/grafik.
Terrain detail: normal eller high
Object detail: normal eller high
Texture detail, video memory och anistropic filtering: Very high om man har 1GB.
Visibility väljer man självklart inte på högsta, 2500m kanske är bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Nån som vet hur man stänger av V-sync? Har stängt av det i CCC men fortfarande är det på?

Flyter ju inte så bra men det går att spela sen är det jätte känsligt med musen.

Får runt 35fps med allt maxat utan Postprocessing (stavning?)

Du måste antagligen använda dig av ett tredjepartsprogram för att stänga av Vsync.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Fulla spelet tackar

Då får du nog skaffa dig demot och kopiera över ön samt benchmarkmissionet till din fullversion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Maxa är väl lite överdrivet kanske
Shadow detail på High presterar bättre(5-10fps) än Normal, Very High är ungefär lika prestanda som Normal, alltså väljer man High för bäst prestanda/grafik.
Terrain detail: normal eller high
Object detail: normal eller high
Texture detail, video memory och anistropic filtering: Very high om man har 1GB.
Visibility väljer man självklart inte på högsta, 2500m kanske är bra.

Det där om skuggorna hade jag ingen aning om faktiskt. Och ja, "visible distance" eller vad det nu heter glömde jag bort. Det är väl rekomenderat att hålla sig under 3000 iaf. Fast angående resten så spelar det ingen roll alls för mig iaf, som har ett aningen sämre system. Har alltid legat över 40fps så länge jag inte lirar kampanjen eller andra banor med massor av AI.

Nu sitter man här och försöker förstå sig på hur man fixar egna texturer till sina karaktärer. Det verkar dock ganska bökigt att implementera det i spelet. Än så länge har jag iaf lyckats hitta verktyg som packar upp alla filer, en nödvändig plugin för photoshop så man kan öppna paa-filer och ändra på dom, och rotat runt en det i textur-mapparna för att se vart allt ligger och hur det är uppdelat.

Vet någon om det finns några bra tutorialer att använda sig av för att få in det i spelet? Det funkar tydligen i princip som i ArmA 1, så man tycker att det borde finnas en stor wiki någonstans eller dylikt. Har googlat runt en del men hittar mest bara utspridd och utdaterad information. Annars får jag väl fråga på de officiella forumen så fort jag orkar bli medlem

Tanken är iaf att bara fixa ihop en m90-uniform och ändra lite på utrustningens utseende. Modellerna som används av USMC i spelet är tillräckligt lika för att det ska bli hyfsat likt vår egen utrustning med bara nya texturer Helst skulle jag vela skapa detta som en ny unik utrustning i spelet, istället för att bara byta ut de existerande texturerna på amerikanerna. Så kan man infoga det själv när man skapar uppdrag och dylikt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Tänkte vi skulle ta och visa vad vi får för fps på benchmarken.

Om alla använder den här mallen så blir det lättare för andra.

CPU: Q6600 @ 3.2 Ghz
RAM: 4GB 800Mhz
GPU: 8800GTS 512Mb överklockat
Upplösning: 1440*900

3D Upplöningen (a.ka fillrate): 1440*900 (100%)

Grafik inställning: Very High
Sikt: 3000

FPS: 35

Vi har liknande specs förutom CPU:n och jag får 20fps med dom inställningarna i benchmarken. Nu är inte min GPU klockat heller men det ger max ett par fps. Nån sa tidigare att det är CPU krävande, det måste vara dagens understatement isf!

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det där om skuggorna hade jag ingen aning om faktiskt. Och ja, "visible distance" eller vad det nu heter glömde jag bort. Det är väl rekomenderat att hålla sig under 3000 iaf. Fast angående resten så spelar det ingen roll alls för mig iaf, som har ett aningen sämre system. Har alltid legat över 40fps så länge jag inte lirar kampanjen eller andra banor med massor av AI.

Jag skrev några tips angående prestandan igår (eller nått) till dig men du kanske missade det

Finns på sidan 33.

Permalänk
Medlem

96 % på demot, får se hur bra jag lyckas köra spelet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm, när jag kör benchmarken så får jag högre fps när jag använder AF och Postprocessing. Mycket märkligt..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

får 30 fps i benchen med min q6600 i 333 * 7 alltså 2,33 ghz. spelet äter ca 700 mb videominne. shit! alla options på very high, ingen aa, 1680x1050 och en distance på 2,5km. är ganska säker på att det är cpu'n som flaskar iaf, det är helt klart spelbart ändå.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

http://www.pcgameshardware.com/aid,687620/ArmA-2-tested-Bench...
Alltså det här testet stämmer ju inte för mig för fem öre. Jag har A64 x2 5000+, HD4870 1GB. Jag tror jag har högre medel än det testet men längre min. Sedan har jag även buggen som gör att spelet låser sig på 1 fps med konstiga texturer. Har dock hittat att folk har samma problem på BIS forum.
Om jag ändå behöver köpa ny processor, måste jag då köpa en I7 för att spelet skall köra normalt? Verkar så i det testet iaf.

Ni som har ATI kort, installera ATI tray tools istället för CCC, det gav mig en fps boost på 15 fps vid hangarfartyget i menyn. Och då hade jag allt som gick i CCC på application controlled.

Ni som vill ha svenska grejer kolla med grabbarna på den här sidan:
http://anrop.se/news.php
Dom fixade svenska grejer till Arma1, sen får ni tycka vad ni vill om det. Finns dock guider där då nån frågade hur man fixade modellerna eller nått sånt.
Dom kör även en massa MP.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
får 30 fps i benchen med min q6600 i 333 * 7 alltså 2,33 ghz. spelet äter ca 700 mb videominne. shit! alla options på very high, ingen aa, 1680x1050 och en distance på 2,5km. är ganska säker på att det är cpu'n som flaskar iaf, det är helt klart spelbart ändå.

En Q6600 har 2.4Ghz som originalklock. Varför kör du den lägre än vad den igentligen ska köras i?????

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker att spelet rent ut sagt suger? Det är dåligt optimerat, det är laggigt, har ca 40fps på medel (4870, E8400 3.6ghz). Man kan ju inte ens ändra mussensen (förutom x/y), men då blir allt helt fuckat. Spelkänslan finns ju inte där heller. Nej tack gudskelov att det finns demon i världen!

Permalänk

AI har alltid dragit mkt processorkraft. Ta N2003 t.ex. med 42 ai bilar på banan var det rätt krävande o säskilt när man kunde se dem

ArmaII använder bara en kärna för ai och en för resten, alltså bara två ?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
En Q6600 har 2.4Ghz som originalklock. Varför kör du den lägre än vad den igentligen ska köras i?????

Förutom egentligen har du helt rätt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken