Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Satt precis och tänkte på det, hur ser era lägenheter ut en vanlig vardag så att säga? Såhär?
Det är ju riktigt fint osv, men vem orkar hålla den standarden?
Inte jag iaf, visst vill jag ha rent, men så rent hela tiden måste vara svårt.

Ni som laddat upp bilder på era cleana och rena lyor, hur ofta städar ni?

Det går ju lite i vågor det där, jag har satt fast att torsdagar har jag städdag. Visst har man slirat någon torsdag men det är inte hela världen. Sätter man som mål att torsdag då städar jag då blir det till en vana och enklare att hålla.

Sen om man försöker lära sig att plocka upp efter sig direkt utan att samla på hög så har man "städat" hela tiden utan att lägga alltför mycket tid på det.

Så oftast har jag välstädat hemma, har ju bara knappa 50kvm. Det borde man kunna hålla efter

Permalänk
Medlem

Postade för tre-fyra månader sen i tråden men nu är vardagsrummet i princip klart. Kök, toalett samt sovrum är inte fullt lika upphetsande men bilder kommer på det med..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

KniFF: Ser riktigt trevligt ut! Vad har du för skrivbord btw? Dimensionerna på det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

Hehe, kom precis från minhembio.com där jag hade kollat på ditt galleri. Tänkte "va fan, bytte jag inte sida nyss"

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
KniFF: Ser riktigt trevligt ut! Vad har du för skrivbord btw? Dimensionerna på det?

120x60 är själva bordet, sen har jag ett skåp bakom som huserar datorn och lite annat men där skärmarna står på, typ.

Stormload : Haha

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

KniFF: Var köpte du skrivbordet? Jag letar själv efter ett skrivbord, max 120x60!

Jag försöker komma på lite alternativa lösningar här, datorhörnan måste flyttas till en annan plats, kanske i köket eller mellan sängen och soffan. Tanken är att en vacker dag få upp projektor + duk här, och då kommer mitt skrivbord, oavsett storlek, vara i vägen om det står kvar där det står idag.

Till alla kreativa: Titta gärna på mina bilder och kom med förslag på hur jag ska lösa detta! Länk finns i min signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
[*bilder*

Postade för tre-fyra månader sen i tråden men nu är vardagsrummet i princip klart. Kök, toalett samt sovrum är inte fullt lika upphetsande men bilder kommer på det med..

sett ditt galleri på minhembio och säger bara fan så snyggt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
KniFF: Var köpte du skrivbordet? Jag letar själv efter ett skrivbord, max 120x60!

Jag försöker komma på lite alternativa lösningar här, datorhörnan måste flyttas till en annan plats, kanske i köket eller mellan sängen och soffan. Tanken är att en vacker dag få upp projektor + duk här, och då kommer mitt skrivbord, oavsett storlek, vara i vägen om det står kvar där det står idag.

Till alla kreativa: Titta gärna på mina bilder och kom med förslag på hur jag ska lösa detta! Länk finns i min signatur.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60117016

Och Vika Curry som ben! Skitenkelt men framförallt billigt

Xion_drifter : Tackar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Om du kör allt i samma färg etc så blir det inte snyggt. Det är inte design att ha allt i exakt samma färg och träslag etc. Det är ungefär som att ha samma mönster på slipsen som man har till näsduken. Det ska vara komplement inte exakt samma.

Det har jag inte sagt heller och samtidigt är det inte snyggt att ha nåt som skär sig med resten av inredningen, om man ska ta ditt exempel är det ingen vidare snyggt och ha en brun slips och en hello-kitty-näsduk.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Det har jag inte sagt heller och samtidigt är det inte snyggt att ha nåt som skär sig med resten av inredningen, om man ska ta ditt exempel är det ingen vidare snyggt och ha en brun slips och en hello-kitty-näsduk.

Ett ekbord är ungefär som en vit näsduk, kanske inte alltid det roligaste men funkar med allt

Permalänk

tänkte faktiskt slänga upp lite bilder när jag har flyttat in i min stora 1:a på 53kvm,ska bara packa upp och få iordning på allt först:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60117016

Och Vika Curry som ben! Skitenkelt men framförallt billigt

Känns det stabilt eller börjar bordet gunga när du skriver på tangentbordet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Känns det stabilt eller börjar bordet gunga när du skriver på tangentbordet?

Nej jag tycker det är stabilt Har t om dubbla tassar under fötterna men det är ändå robust!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
KniFF: Var köpte du skrivbordet? Jag letar själv efter ett skrivbord, max 120x60!

Jag försöker komma på lite alternativa lösningar här, datorhörnan måste flyttas till en annan plats, kanske i köket eller mellan sängen och soffan. Tanken är att en vacker dag få upp projektor + duk här, och då kommer mitt skrivbord, oavsett storlek, vara i vägen om det står kvar där det står idag.

Till alla kreativa: Titta gärna på mina bilder och kom med förslag på hur jag ska lösa detta! Länk finns i min signatur.

Ska du ha en projektor så kan nog inte skrivbordet stå där det står nu nej Det bästa alternativet är väl att ha skrivbordet mellan sängen och soffan, och flytta dvd-hyllorna till bredvid dörr-ingången, typ. Får du större bild på väggen så vill du nämligen bredda högtalarna också för att få en matchande ljudbild, annars blir det bara konstigt

Håller med KniFF angående Ikeas lösa ben och en bordskiva av eget önskemål. Då får du de rätta måtten du vill ha, och ett betydligt mindre otympligt skrivbord än de som finns att köpa färdiga.

Fixade själv också ett eget skrivbord av ett set lösa ben och en tv-möbel förra sommaren, då jag inte kunde hitta något som inte var för djupt. Blev helt klockrent resultat med ett mått på 150x55 Skärmarna sitter på väggen, så jag behöver inte mycket mer plats på skrivbordet än för tangentbord och mus.

Bor man i en etta och vill ha hemmabio så gäller det att tänka platt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ska du ha en projektor så kan nog inte skrivbordet stå där det står nu nej Det bästa alternativet är väl att ha skrivbordet mellan sängen och soffan, och flytta dvd-hyllorna till bredvid dörr-ingången, typ. Får du större bild på väggen så vill du nämligen bredda högtalarna också för att få en matchande ljudbild, annars blir det bara konstigt

Håller med KniFF angående Ikeas lösa ben och en bordskiva av eget önskemål. Då får du de rätta måtten du vill ha, och ett betydligt mindre otympligt skrivbord än de som finns att köpa färdiga.

Fixade själv också ett eget skrivbord av ett set lösa ben och en tv-möbel förra sommaren, då jag inte kunde hitta något som inte var för djupt. Blev helt klockrent resultat med ett mått på 150x55 Skärmarna sitter på väggen, så jag behöver inte mycket mer plats på skrivbordet än för tangentbord och mus.

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/pc1.jpg

Bor man i en etta och vill ha hemmabio så gäller det att tänka platt

Oh, najs att ha skärmarna på väggen. Hur har du fäst dem? Vore fiffigt att ha när man snart ska flytta till studentlägenhet ^^.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ska du ha en projektor så kan nog inte skrivbordet stå där det står nu nej Det bästa alternativet är väl att ha skrivbordet mellan sängen och soffan, och flytta dvd-hyllorna till bredvid dörr-ingången, typ. Får du större bild på väggen så vill du nämligen bredda högtalarna också för att få en matchande ljudbild, annars blir det bara konstigt

Håller med KniFF angående Ikeas lösa ben och en bordskiva av eget önskemål. Då får du de rätta måtten du vill ha, och ett betydligt mindre otympligt skrivbord än de som finns att köpa färdiga.

Fixade själv också ett eget skrivbord av ett set lösa ben och en tv-möbel förra sommaren, då jag inte kunde hitta något som inte var för djupt. Blev helt klockrent resultat med ett mått på 150x55 Skärmarna sitter på väggen, så jag behöver inte mycket mer plats på skrivbordet än för tangentbord och mus.

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/pc1.jpg

Bor man i en etta och vill ha hemmabio så gäller det att tänka platt

Har säkert kommenterat din lya förut, men du har fått till det jättebra!

Men ang. val av datorplats, du tror inte att det kommer se trångt och övermöblerat ut om jag ställer (det nya) skrivbordet mellan soffan och sängen?
Alternativet är ju att flytta ut den lilla datorhörnan till köket där det finns gott om plats. Har inte riktigt kommit underfund med vad som blir bäst faktiskt... :/

När jag väl bestämt mig är det dock inget snack om att både datorskärmen och tvn skall upp på väggen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jävlar sonicen vad nice lya!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla gärna in min lägenhet

http://www.minhembio.com/MORD/247336/

Och kom gärna med lite inredningstips och kommentarer

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Kolla gärna in min lägenhet

http://www.minhembio.com/MORD/247336/

Och kom gärna med lite inredningstips och kommentarer

Vafan har du för sängben på 5e bilden ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vafan har du för sängben på 5e bilden ?

2 verktygslådor, läkarboken och en kartong

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
2 verktygslådor, läkarboken och en kartong

Najs

Kan slänga upp bilder på hur jag "for now" iaf bor i mitt rum även om det inte är mycket alls.

Edit:

kass "översikt" av mitt rum:

Datordelen:

Hyllorna:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Najs

Kan slänga upp bilder på hur jag "for now" iaf bor i mitt rum även om det inte är mycket alls.

BRB

Det får duga tills jag hittar en passande mutter så jag kan sätta på benet

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Det får duga tills jag hittar en passande mutter så jag kan sätta på benet

Absolut!, allt funkar

Så därdå, mitt rum är uppladdat, undrar ni nåt fråga på

Permalänk
Medlem

Här bor jag, eller iaf en del.
delar en trea med två andra, jag har "sovrummet" i lägenheten.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ni orkar att bo tillsammans med folk som?

Jag har iofs inte provat det själv men jag tycker det är helt underbart att ha egen crib!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jag har också mitt shack på Minhembio

http://img511.imageshack.us/img511/8554/dsc00638cp5.jpg

Var har du köpt soffbordet? Hur mycket gav du för det? är du nöjd med det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag förstår inte hur ni orkar att bo tillsammans med folk som?

Jag har iofs inte provat det själv men jag tycker det är helt underbart att ha egen crib!

Med folk som? (Som vad?) haha

De är faktiskt rätt soft, så länge man bor med rätt folk.

Men klart jag inte skulle tacka nej till en egen lägenhet, men bor så förbannat billigt. 2000 kr och jag bor rätt så centralt, och har ju näststörsta rummet i lägenheten

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Med folk som? (Som vad?) haha

De är faktiskt rätt soft, så länge man bor med rätt folk.

Men klart jag inte skulle tacka nej till en egen lägenhet, men bor så förbannat billigt. 2000 kr och jag bor rätt så centralt, och har ju näststörsta rummet i lägenheten

haha, man säger ju det.

Hur kan ni bo med folk som?
Helt onödigt ord "som". Men är precis samma sak som att säga "Hur kan ni bo med folk?"

Jag vet inte ifall jag skulle palla att bo med polare. Inte länge iallafall. Men någon gång kanske man blir tvungen. Allt handlar ju trots allt om vad man har råd med.

Egentligen skulle man kanske ha bott med någon istället för att bo själv..
Huvudsaken är ju att man själv trivs

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
haha, man säger ju det.

Hur kan ni bo med folk som?
Helt onödigt ord "som". Men är precis samma sak som att säga "Hur kan ni bo med folk?"

Hahaha det var det konstigaste ja läst på länge är det nått dialektalt eller ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!