HTC Hero.. vågar man som gammal Diamond ägare?..

Permalänk
Medlem

HTC Hero.. vågar man som gammal Diamond ägare?..

Tjenare!
Har en HTC Diamond som jag är så jäkla trött på. Har buggat och varit seg sedan dag ett. Har uppdaterat osv men aldrig blivit nöjd.
Att skriva på den med fingrar utan pennan känns omöjligt och går segt osv och jag är allmänt trött på kameran. Sen är skärmen så sliten att den ser hemsk ut.

Undrar nu.. Tänkte gå över till Iphone 3G men såg HTC Hero.. jävlar att dom ska göra så snygga mobilen =P

Frågan lyder: Vågar man chansa på ännu en HTC mobil när man faktiskt varit missnöjd med den första sedan dag ett?
Känns som man behöver råd.. Iphone verkar skysst men att kunna styra lite över vilka proggs. man använder i telefonen lockar nästan mer.

Mvh Cyn

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Jag kan bara slå ett slag för Iphone 3GS, då den är väldigt uppdaterad från Iphone 3G. Den är snabbare, och har löst många problem som 3G hade... Bl.a. GPS-problemet, som lösts med en kompass så att man faktiskt ser vilket håll man är på väg på istället för, som innan, bara veta var man är.

Vad gäller HTC har jag ingen åsikt. Men som sagt, Iphone gör nästan ingen besviken

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Iphone 3Gs ser fin ut, men heeeeeelvetes dyr!!

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Sant som bara den. Men det är å andra sidan inte en telefon, ringfunktionen är bara en biprodukt... Men HTC Hero kan inte heller vara något för en vanlig dödlig konsument ?

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Du kan inte direkt jämföra en Adroid-lur med en Windows Mobile-lur när det kommer till användarvänligheten.
Android som system är helt anpassat för fingerstyrning och är betydligt mycket snabbare än Windows Mobile.

Lika bra att tillägga:
Sense-interfacet som HTC har utrustat Hero med har fått lite blandade mottagande - Allt från laggigt till helt OK.
Så försök att testa luren innan du köper.

Med risk för menlösa kommentarer även här så postar jag ett par, i mina ögon, intressanta jämförelser mellan iPhone 3Gs och HTC Hero.
http://www.youtube.com/watch?v=G5F0Ruzwos8
http://www.youtube.com/watch?v=5xMUEhFBJ8g

Permalänk
Medlem

Och i reportaget nämns "I've felt quite a bit more lag in the HTC than in the 3Gs, and I would not recommend the HTC for everyday use"...

Där får jag klarhet i valet, efter bara 2.20 Kanske ändrade hans citat lite, men det var i princip det han sa.

EDIT: "they're working on optimization" nämnde han också, kanske värt att vänta någon vecka ?

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Yesper: Det ska dock gå att stänga av deras interface, och då flyter det antagligen lika fint som vanilla-Android. Alltså helt lagfritt (enligt min erfarenhet).

Jag skulle ha tagit HTC Hero, just med tanke på operativsystemets frihet, och med tanke på att jag inte ser något negativt med den. iPhone är också fin, men jag skulle nog känna mig lite instängd. Trots det så funderar jag på en iPhone, Android är för dyrt för mig än så länge.

Permalänk

1. iPhone 3GS
2. HTC Hero

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att kolla på de Hero-recensioner som finns ute och själv bestämma sig för om den passar en eller inte.

http://www.swedroid.se/htc-hero-mytdodare/

Själv så har jag en Hero på ingående.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Mitt tips är att kolla på de Hero-recensioner som finns ute och själv bestämma sig för om den passar en eller inte.

http://www.swedroid.se/htc-hero-mytdodare/

Själv så har jag en Hero på ingående.

Fast recensenten här är lite fel person för at testa HTC Hero, eller någon telefon över huvudtaget. Killen märker ju inte ens att telefonen hackar. Har man inte tillräckligt med kunskaper eller "öga" nog skall man låta bli att recensera anser jag.

EDIT:
Ber om ursäkt. Jag såg inte att det vara amatör recensioner.

EDIT 2:
Eller?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

HTC Hero är enligt de reviews jag läst bland de sämsta telefoner som kommit ut från HTC på många år. Detta då den är segare än vad både diamond och HTC touch HD är.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

HTC Magic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
... Killen märker ju inte ens att telefonen hackar. Har man inte tillräckligt med kunskaper eller "öga" nog skall man låta bli att recensera anser jag.

Haha, vem har sagt att det är så förbaskat markant så att man måste lägga märke till det och om man nu inte gör det så är man opåläst. Lägg ner det här struntsnacket.
Och sen att du som nybliven iPhone 3GS-ägare talar för den och emot dess motståndare, är väntat och förvånar mig inte nämnvärt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
HTC Hero är enligt de reviews jag läst bland de sämsta telefoner som kommit ut från HTC på många år. Detta då den är segare än vad både diamond och HTC touch HD är.

/Homer_S1

Ja, det måste ha funnits väldigt mycket sanning i dom recensionerna i sådana fall. Märkligt nog är att jag ENBART hört det motsatta, dvs enbart god kritik i sin helhet.
Men visst, det ska tydligen kunna rycka lite lätt t.ex. om man har många widgets uppe samtidigt som man bläddrar förbi dem i snabb takt.

Visa signatur
Permalänk

Mycket svammel i tråden. Finns ju Hero's och testa. Varför inte göra det och bilda sig en uppfattning själv?. Seg... lol. snabbare än allt utom Iphone 3gs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
HTC Hero är enligt de reviews jag läst bland de sämsta telefoner som kommit ut från HTC på många år. Detta då den är segare än vad både diamond och HTC touch HD är.

/Homer_S1

Källa? Många reviews säger att det e den bästa android telefonen. Betyder alltså att HTC Magic eller Dream är den sämsta telefonen från HTC. Ditt påstående hänger lixom inte med...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Inaktiv

Iphone suger fett jämfört med HTC android mobiler.
Bara det att de måste tweekas innan de kan vad en HTC kan från början...
apps finns och det är freeware oftast Inget Apple som bestämmer... Vad mer begär ni?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
Iphone suger fett jämfört med HTC android mobiler.
Bara det att de måste tweekas innan de kan vad en HTC kan från början...
apps finns och det är freeware oftast Inget Apple som bestämmer... Vad mer begär ni?

Som med windows xp/vista etc. En sann SweC tweakar mobilen till the point of no return

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Märke själv av lagg direkt i en video från engadget, där han flera gånger bara genom att flicka på skärmen till nästa homescreen visade upp lagg i telefonen. Dock inte så konstigt då Qualcomm-cpun är väldigt föråldrad, och aldrig kommer tillåta speciellt många bra och häftiga program på andriod iaf. Sen förstår jag inte dessa fula meningslösa widgets, men det måste vara att jag är gammalmodig och vill ha saker på helskärm och inte som pyttesmå knappar och spakar.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Fast recensenten här är lite fel person för at testa HTC Hero, eller någon telefon över huvudtaget. Killen märker ju inte ens att telefonen hackar. Har man inte tillräckligt med kunskaper eller "öga" nog skall man låta bli att recensera anser jag.

EDIT:
Ber om ursäkt. Jag såg inte att det vara amatör recensioner.

EDIT 2:
Eller?

Ehh va? Först och främst är det jag som skrivit ovanstående recension som du pratar om och var i hela friden kan du se en video där jag inte ser att telefonen laggar? Det är ju inte en film någonstans.

Du måste skoja eller så är du riktigt vilsen. Amatör recension? Visst kalla det vad du vill, läser du rubriken så är det främst en kort text där jag lyfter fram det som är bra samt skriver lite kort om de negativa sidor som tidigare diskuterats och som jag anser felaktiga.

Som ägare av båda telefonerna så kan jag faktiskt säga ett och annat anser jag. Båda är bra men hero är nog strået vassare även om Iphonen flyter aningens bättre i enstaka fall.

Permalänk
Inaktiv

Kan inte iPhone bara köra ett program åt gången?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattendroppe
Kan inte iPhone bara köra ett program åt gången?

Jo det kan den, visst den stödjer multitasking till viss del ibland men långt ifrån alltid. Väldigt modernt om jag får säga det själv, ska nog luska fram min gamla 3310 om min Iphone går sönder. Skönt när det inte blir sådan omställning mellan varje telefonbyte anser jag;)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
[...]ska nog luska fram mig gamla 3310 om min Iphone går sönder. Skönt när det inte blir sådan omställning mellan varje telefonbyte anser jag;)

Om en iPhone-ägare yppar det citatet vet jag ju vilken som skulle vara det klara alternativet för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Haha, vem har sagt att det är så förbaskat markant så att man måste lägga märke till det och om man nu inte gör det så är man opåläst. Lägg ner det här struntsnacket.
Och sen att du som nybliven iPhone 3GS-ägare talar för den och emot dess motståndare, är väntat och förvånar mig inte nämnvärt...

Jag var på HTC Hero före 3GS. Jag var först mer intresserad av Hero'n men väntade på 3GS och 3GS är ju betydligt snabbare. Men jag vet om att Hero'n kan jobba med väldigt många program samtidigt vilket iphone inte kan, plus till HTC men även vid singel program anser jag att Heron är tyvärr störande seg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Ehh va? Först och främst är det jag som skrivit ovanstående recension som du pratar om och var i hela friden kan du se en video där jag inte ser att telefonen laggar? Det är ju inte en film någonstans.

Du måste skoja eller så är du riktigt vilsen. Amatör recension? Visst kalla det vad du vill, läser du rubriken så är det främst en kort text där jag lyfter fram det som är bra samt skriver lite kort om de negativa sidor som tidigare diskuterats och som jag anser felaktiga.

Som ägare av båda telefonerna så kan jag faktiskt säga ett och annat anser jag. Båda är bra men hero är nog strået vassare även om Iphonen flyter aningens bättre i enstaka fall.

Okey.

Well, du skriver att den inte hackar och då tror ju jag att du skriver det du menar. Och jag skrev "Och killen märker ju inte ens att den hackar". Video har jag inte skrivit om? Du skrev det själv i din recension.

Japp, har också suttit med båda telefonerna men uppenbarligen så ser du inte det jag ser, eller det många ser. Att heron inte är speciellt snabb. Det syns tydligt i andras recensioner av videos samt IRL. Men det är väl individuellt.

Däremot är Hero'n en roligare telefon, absolut. Men idag anser i alla fall jag, recensioner överlag att den inte är mogen för tillfället.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Iphone 3GS den bästa mainstream luren för alla,

HTC Hero den bästa luren för en nörd.

Och att den är seg är bara svammel, visst har du en massa apps igång samtidigt så blir den naturligtvis slö, något du aldrig kan uppleva med en iphone då du bara kan köra en app åt gången

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jag var på HTC Hero före 3GS. Jag var först mer intresserad av Hero'n men väntade på 3GS och 3GS är ju betydligt snabbare. Men jag vet om att Hero'n kan jobba med väldigt många program samtidigt vilket iphone inte kan, plus till HTC men även vid singel program anser jag att Heron är tyvärr störande seg.

Okey.

Well, du skriver att den inte hackar och då tror ju jag att du skriver det du menar. Och jag skrev "Och killen märker ju inte ens att den hackar". Video har jag inte skrivit om? Du skrev det själv i din recension.

Japp, har också suttit med båda telefonerna men uppenbarligen så ser du inte det jag ser, eller det många ser. Att heron inte är speciellt snabb. Det syns tydligt i andras recensioner av videos samt IRL. Men det är väl individuellt.

Däremot är Hero'n en roligare telefon, absolut. Men idag anser i alla fall jag, recensioner överlag att den inte är mogen för tillfället.

Ja men om min telefon inte hackar så gör den väl inte det? Jag har ju till och med poängterat att jag stängt av diverse applikationer som ligger och uppdateras i bakgrunden. Att den du prövade hackade är mycket möjligt men min gör det då inte, visst en gång på 100 kanske men det gör min iphone (och alla andra mobiler med men nu jämförs ju Iphone ständigt med Hero) med.

Permalänk
Medlem

Va nyss och hämtade ut en Hero Brown, jäkligt snygg och kunde inte motstå. Finns på Telia butiken i Uppsala för 5800kr

Har lekt lite med den och den är absolut inte seg! Fungerar kanonfint
Nu ska jag bara hitta lite godis till den ^^
Tack alla!

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Ja men om min telefon inte hackar så gör den väl inte det? Jag har ju till och med poängterat att jag stängt av diverse applikationer som ligger och uppdateras i bakgrunden. Att den du prövade hackade är mycket möjligt men min gör det då inte, visst en gång på 100 kanske men det gör min iphone (och alla andra mobiler med men nu jämförs ju Iphone ständigt med Hero) med.

Eller så är det bara så att du inte märker det?

Finns de som inte märker att spel vid 20fps hackar medans många tycker det är uselt att spela med. Nu menar jag inte på att du är "20 fps killen" utan snarare att du kanske inte märker problemet? Well, bra för dig, en positiv sak för dig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Eller så är det bara så att du inte märker det?

Finns de som inte märker att spel vid 20fps hackar medans många tycker det är uselt att spela med. Nu menar jag inte på att du är "20 fps killen" utan snarare att du kanske inte märker problemet? Well, bra för dig, en positiv sak för dig.

Visst att den inte är världens snabbaste kan jag hålla med om, med att den hackar så överdrivet mycket som alla (inte sagt att du säger det) stämmer inte. Tror mycket på mjukvaran kan förfinas så med lite finlir blir nog Hero rätt snabb:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Visst att den inte är världens snabbaste kan jag hålla med om, med att den hackar så överdrivet mycket som alla (inte sagt att du säger det) stämmer inte. Tror mycket på mjukvaran kan förfinas så med lite finlir blir nog Hero rätt snabb:)

Tack där kom det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Tack där kom det.

Din jäv***, någon måste tagit sig in på mitt konto och skrivit det där;)
Jaja hur som helst seg är den inte den flyter fint men visst snabbare kunde den varit men den stödjer iaf multitasking. För Apple fantasterna så kan ni läsa mer om det här Multitasking

Ja det är sant, den klarar flera saker samtidigt!