Permalänk
Medlem

Digitalkamera som filmar bra.

Hej!
Jag funderar nu på att införskaffa en ny digitalkamera. Jag vill helst inte betala mer än ca 1800kr. Det viktigaste med den är att videokvaliteten är bra. Jag vet att ja inte får någon värsting kamera för det priset, men skulle vilja höra vad det bästa man kan få för det priset är, och var de finns att köpa.
Det ja kmr använda den mest till är filmning av sporter.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UIlM2CxY9Fg
Filmat med en Samsung NV24HD
Ljudet är taget med en Zoom H2

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

ingen annan som har något tips?

Permalänk
Hedersmedlem

När det gäller video så har inte det riktigt slagit igenom i den här prisklassen än men nästa generation som kommer nu i höst har bättre kvalité och till dess är nog Samsung NV24HD det bästa man kan få för under 2000kr. Nackdelen med den är att ljudet försvinner när man zoomar och som kamera är den inte allt för bra.

Casio Exilim EX-S12 är en bättre kamera men det kan vara svårt att få tag i den för under 2000kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=400361

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kodak ZX1 filmar i 720p (1080p tror jago ckså, är inte helt 100). Dock är det ingen digitalkamera, men en filmkamera.

Canon Ixus 100 ska vara OK också, om du ska ha en digitalkamera som filmar.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Ixus 100 är helt okej. Bild kvaliten är inte så väldigt bra, men ändå hyffsad. 4 till 4,5 av 10 i betyg på kvalite skulle jag ge den. Till vanliga snapshots funkar den men inte som ta-bra-bilder-kamera. Tycker inte jag i allafall.

Bra filmning, inget sånt där fladder i filmen man kan se i bland. Micen tar ganska lätt upp vindsus om man är ute när det är blåsigt, i övrigt är ljudet bra. Du kan inte zooma när du väl börjat filma, eller jo du kan men kvaliten blir skit då. Tycker den presterar bra men inte värt 2500-2700kr som den ligger på nu. runt 1800-2000kr börjar den bli prisvärd enligt mig.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

kollade lite nyss på Kodak ZX1. Det är ingen digitalkamera, men den verkade ganska intressant ändå. Någon som har haft den eller testat den, som kan berätta lite om den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeasperr
kollade lite nyss på Kodak ZX1. Det är ingen digitalkamera, men den verkade ganska intressant ändå. Någon som har haft den eller testat den, som kan berätta lite om den?

Jag skrev det i mitt inlägg...

Vad vill du veta? Har inte använt den själv men kollat lite reviews då jag själv är lite sugen.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller