problem med skärm och eventuellt köpråd

Permalänk
Medlem

problem med skärm och eventuellt köpråd

Hej, nu är det så att jag har en tre år gammal samsung 940BF som har börjar klödda.
När jag startar den så är den igång i ungefär 2 sekunder sen försvinner bilden. Gäller både vga och dvi. Någon som känner till problemet?

Men jag antar att skärmen är kass så jag vill ha lite köpråd.

Vill ju byta upp mig till en 22" om jag ändå ska köpa ny och jag spelar inte så mycket längre men när jag väl gör det så är det snabba FPS spel. Film och serier ser jag på tvn.

Så det finns egenligen inte så många egenskaper som är viktiga med den

Vill ha en snabb skärm och betraktningsvinkeln och färgerna är inte jätte viktiga.
De sistnämnda är inte så bra på den jag har men så länge det är bättre är jag nöjd

Vill inte ge onödigt mycket för en sånhär skärm så max 2000 kr.
Hade varit ett plus om skärmen var snygg också

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Tittade lite på en Samsung T220, inte direkt den senaste skärmen men folk skrev att den var tillräckligt snabb för att spela på plus att den är billig och snygg.

Vad tror ni?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

I princip varenda skärm som säljs idag är tillräckligt snabb för att spela FPS-spel på om du inte skulle vara super-überkräsen.

För 2000 får du inga direkt bra skärmar men upplevde du din gamla tillfredställande så kommer säkert valfri 22-tummare upplevas som en uppgradering.
Edit: Och nej, det gjorde du visst inte riktigt. "De sistnämnda är inte så bra på den jag har men så länge det är bättre är jag nöjd "

Det bästa valet om du vill komma undan med lite pengar är Dell 2209WA, du känner ingen som går på högskola/universitet? Isåfall kan du be denne regga studentkonto och spara ett par hundralappar (om de nu inte ändrar priset då). 2600 plus frakt kostar den annars. Tror Dustin har frakt från 49 spänn.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror du man sparar med studentkonto? Är antagen och ska plugga till hösten men jag har ju inte fått någon csn-kort än.

Dell skärmen är ju inte särskillt snygg men den är ju rätt så stilren.

Edit: verkar som man får studentrabatter genom studentkortet.se, och det beställer kåren till en. Har en känsla av att det tar lite tid innan jag får ett sånt kort.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

2338 kostade den när jag loggade in för ett par dar sen, aningen märkligt då det är samma pris som när den kostade 2400 för alla andra.
Foten på Dellskärmen kanske ser lite plump ut, men jag upplever hela bygget som klart stabilt. T ex en T220 tror jag börjar skaka lättare ifall man stöter till skrivbordet lite. Vikten var visserligen densamma såg jag nu, men foten och konstruktionen spelar roll.

Egentligen skulle du kunna försöka en fuling och maila Dustin med printscreen på antagningsbeskedet. Har du tur så är personen som tar emot det snäll.
Jag har inte sett att de gör reklam för sig på nån studentportal utan man signar upp som studentkund hos dem.

Kolla in tråden om 2209WA och testerna Konsumentguiden.se länkar till.
http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/d...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Man måste vara medlem i studentkortet.se för att registrera studentkonto så där är de anslutna.
Funderade även på att folk säger att dellen har lägre input delay, men är ändå lika snabb som en 2ms tn. Alltså går det snabbare för bilden att komma till skärmen men när man väl spelar så borde ju ändå bilden vara lika suddig som en 6 ms TN skärm. (suddig vid snabba rörelser i fps-spel)

Ah fuck it, ska börja plugga och flytta snart så jag kan bränna min pengar på bättre saker.
beställer en demoskärm från dh på inet för 1695 kr.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB