Permalänk

Bärbar gaming laptop!

Hej, är inte alls duktig på bärbara datorer.. Vill ha en för ca 10 k som klarar spel som CoD4 med stabila 125 fps.. Jag själv har kollat lite men vet ej om grafikkort som ATI HD4650 1gb räcker för de spel som kommer ut... Jag ska lägga in windows 7 så fort jag köper en ny dator om det hjälper eller försämrar så säg gärna till väldigt tacksam för svar. //mvh

Permalänk
Medlem

Låter som en omölighet att hitta en bärbar för 10k för att kunna köra cod4 med 125 fps och någorlunda höga inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
Låter som en omölighet att hitta en bärbar för 10k för att kunna köra cod4 med 125 fps och någorlunda höga inställningar.

Spelar du cod4 matcher osv kör du inte med höga inställningar, om du inte är gubben som helt prompt måste köra med högsta inställningarna för han kan det men ser inte ett skit och dör hela tiden.

Permalänk
Medlem

Nej. Det går inte.

Räkna minst med 20 papp.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

125fps?

Låt mig bara ställa en lite blygsam fråga. Vad ska du med 125 fps till när din skärm med största sannolikhet bara klarar 60hz (60fps) eller maximalt 100hz? Är det någon grej som i cs att man bara ska ha det så för jag kan inte förstå meningen med det eftersom att man inte kan se högre än 60fps på en 60hz-skärm :S

Ursäkta om jag verkar okunnig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Permalänk

I cod4 är det "fake fps" som gör att man kan ha 250 fps... det hjälper att ha det även fast det inte är mer än 60 riktiga fps.. vet ej hur det fungerar men det gör det okej :/ tack för alla svar.. får nog köpa en så liten vanlig dator som möjligt istället

Permalänk
Medlem

Notebookguru eller Deviltech.

Sen som alla säger är oftast allt över 60 fps helt onödigt då din skärm uppdateras bara 60 gånger i sekunden. Hertz = uppdateringar per sekund. FPS = frames per second, bilder per sekund, alltså kan du inte ha mer bilder per sekund än skärmen visar dig.

Eller ja, du kan ha mer, men skärmen kommer fortfarande bara visa 60 bilder per sekund.