Förlorar 12 mbit trådlöst, ny router?

Permalänk

Förlorar 12 mbit trådlöst, ny router?

Hej,

Jag fick mitt "turbo dsl" bredband 60 från bbb inkopplad idag(1100m från station, dock är den närmaste 300 meter men där får jag inte ha det..). Jag får ut 32-33 mbit direktkopplad till modemet. Samma hastighet om jag kör med nätverkskabel in i min router. Kör jag trådlöst med routern ligger jag som bäst på 20mibt genom bredbandkollen.se

Routern jag har är en Netgear Wpnt834 den köpes för nåt år sen då den var helt ny på marknaden.

Är det dags för en ny router tror ni? Jag testar med en Mac Book pro som köptes februari 2009, dvs lanseringen som kom då.

Kan jag förvänta mig bättre resultat med en ny router? Vilken ska jag köpa isf? Jag har läst att folk gillar DIR-655, men tester är från 2007 så det känns att det borde kommit bättre produkter, priset spelar inte så stor roll bara den presterar och att jag får ut lika mycket trådlöst som med lina. Brosan min gamear sönder, så gärna bra för hans ping får det vara också isf.

Tack på förhand.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Då G bara stödjer lite drygt 20Mbit vill du ha en router med n-draft, tex dlink dir 655 eller 825 (dual band trådlöst).

Visa signatur

CCNP