Permalänk
Robot

I väntan på i5

Har såld bort några av mina datorer, och väntar på i5 som många andra. Har byggt en ny i en väska eftersom har haft inbrott och vågar inte lämna kvar min arbetsdator i mitt verkstad , utan den följer med varje kväll hem. Kraven har varit att den ska vara lika väl kylt som i en vanligt midtower med bra luft flöde, tyst samt ska väga mycket mindre då jag har tröttnad på att släpa runt en 20 kilo dator varje dag.

Besök albumet: I väntan på i5 av bbrolle

Permalänk
Avstängd

Imbrott antar att du menar Inbrott ,skit samma i allfall roligt bygge och smart lösning ,men varför fetaste grafikkortet i den om det är en jobb dator, jag hade åxå valt att bygga en sådan dator på Atom processorer , dock skriver du inte va du jobbar med så det är lite svårt att veta om du är bil-mekaniker eller data tekniker

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

grafiken är en ati 4650 för 500 kr , inget speciellt, men datorn blir en htpc senare, därför. Har eget företag bygger och lagar datorer. Sen tycker jag att en väskdatorn måste inte nödvändigtvis innehålla gamla delar, det är kul med prestanda om man behöver det.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

skulle vara skoj om du hade en bygglogg för väskdatorn den ser skoj ut!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Avstängd

4650 e rätt potent för pengenm lirar wow o cod 4 me de bra iaf, en polare har de

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Permalänk
Medlem

Klockrent!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, men hur ska nätaggregatsfläkten få luft när du stänger locket?

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
skulle vara skoj om du hade en bygglogg för väskdatorn den ser skoj ut!

Håller på att bygga en till, med lite förbättringar, ska ta bilder och göra en bygglogg, väntar att i5 processor.

Citerar bs129 :nyggt bygge, men hur ska nätaggregatsfläkten få luft när du stänger locket?

Mvh Johan

Finns ca 5cm mellan locket och aggregat fläkten, np.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd