Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Fördelarna med Slim är ju Bravi Sync och DolbyHD & DTS HD bitstreamat. Utöver det är den bara mindre, förmodligen tystare och lite fulare.

Jag kommer att behålla min tjockis då jag satsar på ett system i högblank finish. Slim passar inte riktigt in där... tyvärr.

Var hittade du den här infon?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Vet inte om siba och onoff räknas men där står det

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2063328

Det nya PS3-systemets lagringsutrymme har utökats från 80 GB till 120 GB, och den här utökade kapaciteten gör det möjligt för användarna att lagra fler spel, låtar, foton, videor och annat innehåll och tjänster som finns att hämta via PlayStation Network. Med fler än 27 miljoner registrerade konton runt om i världen, kunde PlayStation Network i slutet av juli 2009 erbjuda över 15 000 digitala hämtningar i form av allt från spel, trailrar och demoversioner samt fler än 15 000 filmer och tv-program via PlayStation Store.

Några av det nya PS3-systemets andra funktioner är:
Version 3.00 av systemprogramvaran till PS3. I samband med lanseringen av den nya PS3 uppgraderas systemprogramvaran till version 3.00 den 1 september 2009. I uppdateringen läggs en mängd nya användarvänliga funktioner till som skärmen för nyheter, där användarna snabbt kan bläddra fram bland allt nytt innehåll på PlayStation Store och genom nyligen spelade spel direkt på hemmenyn (XrossMediaBar), med genvägar till olika innehåll.

Bravia® Sync™-funktionen
Det nya PS3-systemet är dessutom utrustat med funktionen Bravia® Sync™. När det nya PS3-systemet är anslutet till en Bravia-tv via HDMI-kabel, kan användaren hantera PS3-systemets hemmeny (XMB-menyn) med tv:ns fjärrkontroll. Bland alla andra funktioner finns System Standby som automatiskt stänger av PS3-systemet när Bravia-tv:n stängs av.

Funktionen för installering av annat operativsystem tas bort
Grunden för det nya PS3-systemet är att leverera spel och annat underhållningsinnehåll och användarna kan inte längre installera andra operativsystem på det nya PS3-systemet.

Produktsammanfattning: PlayStation®3 (CECH-2000)

• Produktnamn: PlayStation®3
• Produktkod: CECH-2000 (Kolsvart)
• Processor: Cell Broadband Engine™
• Grafikkort: RSX®
• Ljudutdata: LPCM 7.1-kanalig, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD, AAC.
• Minne: 256 MB XDR Main RAM, 256 MB GDDR3 VRAM
• Hårddisk: 2,5-tums Serial ATA 120 GB *1
• Ingångar/Utgångar *2 Höghastighets-USB (USB 2.0): 2
• Nätverk: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) × 1; IEEE 802.11 b/g; Bluetooth® 2.0 (EDR)
• Handkontroll: Trådlös handkontroll (Bluetooth®)
• Upplösning för AV-signal: 1080p, 1080i, 720p, 480p, 480i (för PAL 576p, 576i)
• AV-uttag HDMI OUT-uttag *3: 1
• AV-uttag AV MULTI OUT-uttag: 1
• AV-uttag Digital out (optical)-uttag: 1
• BD/DVD/CD-enhet (endast läsning) Högsta läshastighet: BD × 2 (BD-ROM); dvd × 8 (DVD-ROM); cd × 24 (CD-ROM)
• Ström: AC 220 – 240, 50/60 Hz *4
• Elkonsumtion: Ca 250 W
• Yttre mått (exklusive den maximalt utskjutande delen): Ca 290 × 65 × 290 mm (bredd × höjd × längd)
• Vikt: Ca 3,2 kg
• Medföljer *5: PlayStation®3-system × 1; Trådlös handkontroll (DUALSHOCK®3) × 1; nätsladd × 1; AV-kabel × 1; USB-kabel × 1

*1. Hårddiskkapacitet, som beräknas enligt basen 10 (1 GB = 1 000 000 000 byte). Version 1.10 av systemprogramvaran och senare versioner beräknar kapaciteten enligt det binära talsystemet (1 GB = 1 073 741 824 byte), vilket ger en lägre kapacitet och mindre ledigt utrymme. En del av hårddiskkapaciteten är reserverad för systemadministration. Storleken varierar beroende på version av systemprogramvaran och den här delen kan inte användas.
*2. Det kan inte garanteras att alla anslutna enheter kan användas.
*3. Det finns funktioner för "Deep Colour" och "x.v.Colour (xvYCC)" med HDMI ver.1.3a.
*4. Strömspecifikationerna kan variera för olika länder och regioner.
*5. I vissa regioner medföljer Euro-AV-kabel.
Obs! Den här produkten kan inte användas med PlayStation 2-spel.

Permalänk
Medlem

Tack.

Hittade lite info själv

Citat:

[i]Engadget HD har lyckats luska fram en tabell över skillnader i funktioner på nuvarande PS3 och kommande PS3 Slim. En av dom stora nyheterna är att PS3 Slim tydligen kommer kunna skicka Dolby True HD och DTS-HD Master Audio via bitstream till förstärkaren. Detta så att förstärkaren sedan kodar av signalen. Självklart diskuteras det vilken form som är bäst. Att låta spelaren koda av signalen eller att låta förstärkaren göra det.

Nuvarande PS3 kan skicka dessa ljudformat som okomprimerad PCM som sedan förstärkaren skickar ut i rätt högtalare. PS3 slim kommer kunna skicka signalen som bitstream och låter sedan förstärkaren koda av signalen.

Cnet sammanfattar det som följer:

The “fat” PS3 could transmit Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio in uncompressed linear PCM format, providing the exact same audio quality as the bit stream versions. There are some cases where an AV receiver may process linear PCM differently than bit stream, but its rare. On the other hand, it’s at least nice to have the option, especially for those guys who just have to see the words “DTS-HD Master Audio” light up on their AV receiver.

[/i]

Källa: http://sweetspot.moviezine.se/tag/ps3-slim
Ursäkta om detta har postats tidigare...

edit: Tråkigt att Slim inte har uppgraderad WiFi . (fortfarande ''bara'' 802.11g)

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Sålde min feta 40GB för 2800, blir nog till att plocka upp en slim när Uncharted 2 släpps

Man kan köpa den för 2900 inkl frakt från Simply Games, är väl lite lurigt med tullen dock:

http://www.simplygames.com/info/17744/Playstation-3-Slimline-...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digital8
Sålde min feta 40GB för 2800, blir nog till att plocka upp en slim när Uncharted 2 släpps

Man kan köpa den för 2900 inkl frakt från Simply Games, är väl lite lurigt med tullen dock:

http://www.simplygames.com/info/17744/Playstation-3-Slimline-...

jag skulle gärna vilja veta vad ALLT kostar därifrån, tullen och det andra. bara ps3an kostar ju dryga 3000 kronor därifrån, inklusive frakt. tull skulle det inte vara några problem med inom europa hade jag hört. men om någon vet vad ALLTING, och då menar jag ALLT (tull, moms, frakt osv) skulle kosta om man beställde därifrån. jag är lite desperat just nu. pengarna är just så pass att dom räcker.

Visa signatur

Skinnig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
På svenska:
Slim är snabbare och tystare än fatty.

120gb hårdisken är snabbare än 80GB och 40GB disken därför den snabbare instalationstiden.

Sen sägs det inte vilken dom gemför med. Kan vara 40GB disken som då är slöast av dom alla.
Kan ochså skilja lite beroende på vilken Firmware man har dock säkert bara en mycket liten skillnad.

Tycker PS3 Slim ser ut som en vanlig PS3 som man slagit med en slägga så den blev platt.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
På svenska:
Slim är snabbare och tystare än fatty.

Mycket långsammare på BD-film dock, läs engadgets test.
http://www.engadget.com/2009/08/27/playstation-3-slim-review/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheikh Plisken
fast min 80gb ps3 drar ca 280w, och slim drar 250w...
så dom där 35% mindre ström beror ju helt på vilken version av ps3 man jämför med.

Det är inte vad de drar, det är vad som max kan tas ur ditt vägguttag. När du spelar little big planet drar den 189W från väggen, en PS3 slim drar i samma spel 85W från väggen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Har för tillfället en 60gb PS3 som nätverkskortet har pajat på. Garantin har gått ut för länge sen och det trådlösa funkar ju som rena rama kattskiten.

Kanske dags att byta?

Permalänk
Medlem

Har varit och kollat på Slim, den är ju snyggare än på bild men fulare än storebror, dock inte så jättemycket imo.

Permalänk
Medlem

Jag är fantastiskt sugen på en ps3 slim. Tillsammans med mgs4 och Killzone 2, spel jag velat spela mycket länga. Har spelat sönder alla tidigare mgs och kz1 älskade jag när det var nytt.

Jag älskar fortfarande designen och spelstilen i kz1, men det laggar ju lite väl...

Hursomhaver... snart ska jag äntligen lira uppföljaren.

Ska man vänta lite tror ni? Tror ni priset går ner till 2999? Drömmen (den hyfsat realistiska) vore ju ett bundle med KZ2 och MGS4 för 3,5k.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Känns som om det borde kunna gå ner till runt 3000 i julhandeln iaf.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Den finns i alla fall hos Sekvencia just nu för 3150 ca.
Har dock för mig att det inte är det mest pålitliga företaget att handla ifrån?
Priset lär nog sjunka några hundra-lappar innan eller till jul tycker man.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför lägger de inte in typ 240GB direkt i den istället? Kostar ju ett par hundra mer bara.
Man kan ju själv lägga ut runt 500 annars för att få en ordentlig hårddisk i sin PS3:a, riktigt lätt att byta.
Att den nya skulle vara snabbare beror helt på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Går alltid att köpa från UK eller nåt också, Gameplay.co.uk har för £229.99 = 2659kr. Byter jag ut min så blir det antagligen import om priserna fortsätter som de är nu.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Går alltid att köpa från UK eller nåt också, Gameplay.co.uk har för £229.99 = 2659kr. Byter jag ut min så blir det antagligen import om priserna fortsätter som de är nu.

Korkad fråga antingen, men men.
Är det någon som helst skillnad på den versionen som säljs i storbrittanien och den här i Sverige? I så fall är ju import ett självklart val, om inte frakten är på 2-300 förstås som den ibland kan vara när man importerar från andra länder.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Går alltid att köpa från UK eller nåt också, Gameplay.co.uk har för £229.99 = 2659kr. Byter jag ut min så blir det antagligen import om priserna fortsätter som de är nu.

Tänkte faktiskt beställa från vg+. Då dom är så billiga, men risken att åka på tull finns alltid.

Så jag blev intresserad av den sidan du länka till, dock ser den väldigt oprofessionell ut. Kan man lita på dom?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tänkte faktiskt beställa från vg+. Då dom är så billiga, men risken att åka på tull finns alltid.

Så jag blev intresserad av den sidan du länka till, dock ser den väldigt oprofessionell ut. Kan man lita på dom?

Vet jag inte, tog från prisjakt. Skulle jag köpa en så skulle det nog bli från Amazon där jag handlat förr, lite dyrare men fortfarande billigare än här. Sen har väl UK andra eluttag? Har kollat lite här och ser jag rätt så har dom det men det finns väl adaptrar eller liknande? Eller om man bara köper en ny strömsladd, antar att det är samma uttag i PS3an och att skillnaden är i andra ändan? Någon insatt får reda ut.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Vet jag inte, tog från prisjakt. Skulle jag köpa en så skulle det nog bli från Amazon där jag handlat förr, lite dyrare men fortfarande billigare än här. Sen har väl UK andra eluttag? Har kollat lite här och ser jag rätt så har dom det men det finns väl adaptrar eller liknande? Eller om man bara köper en ny strömsladd, antar att det är samma uttag i PS3an och att skillnaden är i andra ändan? Någon insatt får reda ut.

Nvm, dom skickar inte ps3 över havet. Spel och DS3 går bra dock.
EDIT: ang. strömsladd så är en vanlig strömsladd som du har till datorn och skärmar med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Nvm, dom skickar inte ps3 över havet. Spel och DS3 går bra dock.
EDIT: ang. strömsladd så är en vanlig strömsladd som du har till datorn och skärmar med.

Slimen har ett annat uttag

Så man får väl köpa en sån här

Saxat från ett inlägg på minhembio, "Jag har frågat dem på amazon.co.uk om de säljer ps3 slim till sverige, och de har sagt 'ja' två gånger. "

Så jag antar att det går. Testade även att lägga den i kundvagnen och gå till sista steget innan man bekräftar och priset blir ca 3200 med frakt så inte jättestor skillnad men vi får ser vad som händer med priset utomlands och här framöver.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=240597&st=...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gameplay.co.uk syftade jag på, vet att amazone skickar till sverige. Dock blir det inte särskilt mycket billigare. Då är simplygames.com billigare.

Jasså var det en sån sladd, tror jag har en liggande någonstans.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jo det skiljer väl någon hundring mellan simplygames.com och gameplay. Jag antog att de sålde till Sverige men det är väl bara enstaka saker som du sa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=472652&c=eur

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gaaah kan inte bestämma mig. Från USA eller England.
vg+ har ingen vad jag hört åkt på tull pga. att de skriver ner lågt värde på kartongen och det färdas med DHL. Men risken finns. Kostar endast 2800kr ink. frakt och dual shock 3, som i Sverige kostar runt 500kr. Så jag tjänar 1100kr jämfört med Sverige.

Men o andra sidan betalar jag ca500kr mer och köper från England behöver jag inte bekymra mig för tullen. Och jag tjänar 700kr jämfört med Sverige!

I lands problem!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Kan vara tråkigt iaf något händer med konsolen den ska skickas ditt och du ska ringa ditt.

Men men, de gäller såklart pengar. Tråkigt att det blir så dyrt för här.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

personligen faller den inte mig i smaken så jag kommer ej byta.
sen att den är strömsnålare.....el:en ingår i hyran

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att den måste vara så sjukt mycket dyrare i Sverige. Jag menar räcker det inte med att vi har ganska hög skatt och moms på våra varor?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
personligen faller den inte mig i smaken så jag kommer ej byta.
sen att den är strömsnålare.....el:en ingår i hyran

Hahaa! Din jäkla miljöbov!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag fattar inte att den måste vara så sjukt mycket dyrare i Sverige. Jag menar räcker det inte med att vi har ganska hög skatt och moms på våra varor?

ganska hög skatt? vi betalar mest skatt i världen !

alla andra länder kostar den typ 2,5 typ nått sånt här i sverige kostar slim 3.2 rätt sjukt.. kollade på ett paket : slim och fifa 10 på siba, kostar 4000 !! sjukt !!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Vill bara bekräfta en grej. Visst har UK (England) samma region som oss?
Är lite småsugen på en PS3 från utlandet men vill försäkra mig att svenska filmer funkar.