Permalänk
Medlem

Flashbacks eget EU Telekompaket

På Flashback klagas det vilt över EU's telekompaket

https://www.flashback.info/showthread.php?t=886060

Om bla länder som stänger av internetanvändare

Flashback verkar ha sitt eget Telekompaket?

https://www.flashback.info/showthread.php?t=990418

Tidigare bannlyst användare som återvänt under nytt namn.

'
https://www.flashback.info/showthread.php?t=980687

Det är väldigt dumt att utgå från att vi bedömmer på något annat sätt än att sammankopplingen kan vara rimlig. Vi gör en bedömning i varje enskilt fall och det är därför svårt att ge ett generellt svar.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=984875

Har ni möjligtvis bannlyst mig för att flera konton är registrerade ifrån min IP-adress? Isåfall så tycker jag att ni har en extremt svag motivering till det då någon annan som bor här isåfall också har ett Flashback konto då jag, som sagt, vet att jag är helt oskyldig till detta.

"Varför tar du inte och lägger upp dina svaga bevis här då eller mailar mig/lägger till mig på MSN så diskuterar vi detta privat om du inte vill skämma ut dig här på forumet inför alla?

Användare blir alltså avstängd på löpande band för regel 1.07 på FB, sammankoppling mellan olika användare, även om IP nummer skiljer sig, många användare blir bannad efter 5-20 inlägg, det kan skilja flera månader mellan det första kontot som blev avstängt och det andra. Ändå lyckas FB på något sätt sammankoppla att det är samma ip nummer med samma användare?

Och Flaschback klagar på EU's telekompaket som gör möjligt att stänga av användare när dom gör det själva på löpande band?

Hur var det med integriteten nu? Gäller inte på FB?

Permalänk
Medlem

FB är inte en demokrati till skillnad ifrån EU.

Permalänk
Medlem

Ursäkta men ditt inlägg blir ganska patetiskt, för att:

1. Det är flashbacks medlemmar som har åsikter om telekompaketet.

2. Forumet har givna regler som man accepterar vid val att registrera sig. De har knappast någon möjlighet att få ut uppgifter om vem som sitter bakom ett IP-nummer.

3. Vad har detta med Sweclockers att göra?

Att ens jämföra ett forum med internetoperatörer & EU, det blev lite humor av det

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hur är detta patetiskt?

Nej, de kan inte fysiskt få ut vem som är bakom, men de kan av någon anledning koppla 2 användare till samma.

Vadf är FB's bevis att 2 användare är samma med olika ip nummer?

Jag ställde frågan

Integritet är inte så viktigt på FB? Du tycker inte att din integritet är viktig alltså?

Detta har med INTERNET att göra i sweclockers INTERNET forum

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför du inte postar det på flashback istället?

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Det är du som användare som godkänner deras regler när du registrerar dig på deras sida, annars kan du surfa runt där som en gäst, upp till dig.

Permalänk
Medlem

Ja..... jag som användare

Men hur lyckas FB koppla 2 olika användarnamn trots 2 olika ip nummer till varandra?

Det som är intressanta om intregritet

Det som gör FB till hycklare när dom själva stänger av folk på lösa grunder?

Permalänk
Medlem

Sysse

Vad är problemet? Detta forum är INTERNET? VAD får jag prata om här?

Och prata om detta på FB.... Pfft... FB tål inte självkritik, användare stängs av!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara att om du vill ha något ordentligt gensvar så är det nog bäst att posta där, men för all del, skriv vad du vill här, och kom ihåg att ingen tvingar dig att posta på Flashback.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk

Bara för att många från flashback, och i stort sett resterande sverige inte gillar telekompaketet så är det INTE flashbacks fel att användarna väljer att yttra sina åsikter där. De har sina skrivna regler som ska följas om man vill vara registrerade där.

Hur dom sedan lyckas sammankoppla olika användarkonton vet jag inte. Sånt kan man oftast hitta i "Flashback" under "Alternativa avdelningar" där moderatorer rapporterar.

Permalänk
Medlem

Ja de har sina egna regler

Men många undra hur de kopplar 2 olika användare med 2 olika ip till samma användare

Och det får man aldrig veta

Om det är 2 olika ip så är det på väldigt lösa grunder, om det är något annat, är det annan information på datorn då?

Som sagt, många blir bannade efter 5-20 inilägg för dubbla konton

Sedan gnälller dom på FB om telekom och avstängning på internet och gnäller på skyddad integritet

Men denna skyddade integritet verkar inte gälla FB?

Då snackar vi hyckleri

Permalänk
Medlem

Finns det andra forum som Flashback som bannar folk på löpande band på lösa grunder att koppla ihop 2 användare med 2 olika ip nummer? Jag köper inte argumentet samma ip heller. För chansen är stor att din granne som surfar flashback får ditt ip nummer med!

Kollar dom användarnas datoranvändarnamn i operativsystemet? Går att göra på vissa program.

Om vi tar ett datortek med 50 specifika ip nummer.... och kanske 5 personer besöker flashback. Då är risken ganska stor de riskerar att bli bannade pga nån annan.

Nåt annat de gör är att dessa 2 användare kan skriva "liknande" i samma frågor. Eftersom många blir bannade efter 5-20 inlägg. Hur kan man bevisa med så lite inlägg?

Men ok

I flashbacks fildelningsforum

20 olika användare startar 20 olika frågor om ipred, hur då veta vilka av dessa 20 är 2 samma användare? Om det är olika ip nummer, om de skriver olika, rensat cache minnet osv?

Trots detta blir folk bannade på Flashback

Rätt komiskt

Integritet vadå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Finns det andra forum som Flashback som bannar folk på löpande band på lösa grunder att koppla ihop 2 användare med 2 olika ip nummer? Jag köper inte argumentet samma ip heller. För chansen är stor att din granne som surfar flashback får ditt ip nummer med!

Kollar dom användarnas datoranvändarnamn i operativsystemet? Går att göra på vissa program.

Om vi tar ett datortek med 50 specifika ip nummer.... och kanske 5 personer besöker flashback. Då är risken ganska stor de riskerar att bli bannade pga nån annan.

Nåt annat de gör är att dessa 2 användare kan skriva "liknande" i samma frågor. Eftersom många blir bannade efter 5-20 inlägg. Hur kan man bevisa med så lite inlägg?

Men ok

I flashbacks fildelningsforum

20 olika användare startar 20 olika frågor om ipred, hur då veta vilka av dessa 20 är 2 samma användare? Om det är olika ip nummer, om de skriver olika, rensat cache minnet osv?

Trots detta blir folk bannade på Flashback

Rätt komiskt

Integritet vadå?

Chansen är stor att man får samma ip sen tidigare då man inte byter sin mac varje dag, själv hade jag samma ip i 2 år.

Att användarna diskuterar telekompaket osv har verkligen inget att göra med om moderatorer stänger av folk för att de bryter mot reglerna. Det är deras forum, de behöver inget bra motivering för att stänga av folk. Att du sedan jämställer detta med att bli av med hela sin internetuppkoppling, som mer eller mindre är en mänsklig rättighet, pga tex fildelning utan rättegång är bara löjligt.

Gissar på att du blev bannad där, troll.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag gör en relevant jämförelse

Så det är MAC adressen som moderatorerna på FB kollar på? Intressant

Ja det är deras forum, men då ska de inte gnälla på länder som stänger av folk på samma sätt som de själva stänger av?

Nej det är inte löjligt

Det handlar om personlig integritet i båda fallen!

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande inte ägaren/mods som gnäller på telecom-paket etc, det är användarna.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Jag gör en relevant jämförelse

Så det är MAC adressen som moderatorerna på FB kollar på? Intressant

Ja det är deras forum, men då ska de inte gnälla på länder som stänger av folk på samma sätt som de själva stänger av?

Nej det är inte löjligt

Det handlar om personlig integritet i båda fallen!

Det sa jag inte, mac adressen har med att göra vilket ip man blir tilldelat av DHCP servern som din ISP har. Normalt sett blir man tilldelad samma ip som förut.
Men för att få ett nytt ip måste man byta mac (om det inte adressen är kopplad till tex ett kabelmodem) eller så måste nån annan ha fått ens gamla ip medan man var nerkopplad från nätet och för att det ska hända måste det vara många användare i ens ip-range.

Även om moderatorerna deltar i diskussionen om telekompaket osv så får väl de ha en helt annan åsikt än vad forumreglerna tvingar dom att göra, i det här fallet stänga av dom för att dom bryter mot reglerna.

Enda som finns kvar att diskutera är nog hur korkad du är.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Om nu flashback är ett ställe du inte kan leva utan att få posta på kanske du inte skall bryta mot deras regler?

All den här hysterin är rätt onödig eftersom förmodligen ingen här inne bryr sig om att du blivit avstängd från flashback och att detta är "hyckleri".

Flashback värnar ju om rätten att uttrycka obehagliga åsikter och lyckades du uttrycka saker de tyckte var obehagliga måste jag nog tyvärr påstå att du förtjänade det...

Tack och hej.

Permalänk
Medlem

det är ingen hysteri

Det är hyckleri från fb användare att gnälla på avstängning med telekom

När moderatorerna på FB sniffar macadressen hos användare och stänger av

Vad exakt kan vara obehagligt på FB tycker du?

Ja inte undra på att moderatorerna på fb inte öppet vill säga dom sniffar macadresser

Förresten... FB verkar vara en av få där man hänger ut stängda användare varför gör inte fler forum detta om det nu är så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
det är ingen hysteri

Det är hyckleri från fb användare att gnälla på avstängning med telekom

När moderatorerna på FB sniffar macadressen hos användare och stänger av

Vad exakt kan vara obehagligt på FB tycker du?

Ja inte undra på att moderatorerna på fb inte öppet vill säga dom sniffar macadresser

Förresten... FB verkar vara en av få där man hänger ut stängda användare varför gör inte fler forum detta om det nu är så bra?

Du verkar läsa vad jag skriver, men antingen förstår du inte eller så ersätter du det med nåt du hittar på. Läs igen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jo jag läser... läser du vad jag läser?

FB klagar på avstägning och spaning med fra

FB sniffar macadresser och lagrar dom och stänger av

Är man så mycket bättre själva då?

Hur vanligt är det forum sniffar macadresser på sina användare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Jo jag läser... läser du vad jag läser?

FB klagar på avstägning och spaning med fra

FB sniffar macadresser och lagrar dom och stänger av

Är man så mycket bättre själva då?

Hur vanligt är det forum sniffar macadresser på sina användare?

Herregud, de sniffar inte mac adresser, läs vad jag skrev.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Herregud, de sniffar inte mac adresser, läs vad jag skrev.

Hur gör dom när dom stänger av användare efter 5-20 poster och kopplar dom till en annat konto med 2 olika ip nummer?

För att användare sedan kan "ansöka" om amnesi (Demokrati) om 6 månader, men blir bannad om och om igen?

Hur sniffar dom inte macadress då menar du?

De säger själva "tekniska hjälpmedel"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Jag gör en relevant jämförelse

Så det är MAC adressen som moderatorerna på FB kollar på? Intressant

Ja det är deras forum, men då ska de inte gnälla på länder som stänger av folk på samma sätt som de själva stänger av?

Nej det är inte löjligt

Det handlar om personlig integritet i båda fallen!

Du ser inte skillnaden på att bli avstängd från en av de viktigaste kommunikationskanalerna vi har mot att bli avstängd från en privat internetsida? Du måste vara rätt pantad.

För att dra en dålig analogi, att bli avstängd från internet är som att bli satt i fängelse, att bli avstängd från flashback är som att bli portad från korgen för att du betett dig som ett svin.

Permalänk

Det bryter mot internets regler att göra en liknelse där inte bilar är inblandade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du ser inte skillnaden på att bli avstängd från en av de viktigaste kommunikationskanalerna vi har mot att bli avstängd från en privat internetsida? Du måste vara rätt pantad.

För att dra en dålig analogi, att bli avstängd från internet är som att bli satt i fängelse, att bli avstängd från flashback är som att bli portad från korgen för att du betett dig som ett svin.

Du förstår inte ironin när Flashback har ett underforum som heter FRA där man klaga på FRA, Ipred, telekom och allt vad det innebär

När man själv sniffar macadresser och lagrar dom när man skyller på apb som lagrar ip nummer?

https://www.flashback.info/showthread.php?t=991996

En användare har 6000 inlägg, en annan användare har endast 12 inlägg

Om killen har rensat cacheminnet och nytt ip

Vad tror du dom går på efter 12 inlägg och kopplar det med 2 olika användare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djurmamman
Det bryter mot internets regler att göra en liknelse där inte bilar är inblandade!

Det här är som att bitcha över att biltillverkare klagar över EUs koldioxidbestämmelser för att samtidigt göra bilar som uppfyller dessa krav (och även se till att de äldre, "farligare" bilarna slutar produceras).

Typ.

OnT:

Vilket jäkla snack, vem bryr sig om hur FB sköter sin skit?

Permalänk
Medlem

CSM101

Har du inte fattat innehållet i tråden?

FB användare gnäller på APB lagrar ip nummer och avstängningar

FB sniffar macadresser för att koppla 2 användare samman och lagrar

Sen har FB sitt fina "amnesty"

Tror du fortfarande på tomten dom bara går på ip nummer?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Du förstår inte ironin när Flashback har ett underforum som heter FRA där man klaga på FRA, Ipred, telekom och allt vad det innebär
När man själv sniffar macadresser och lagrar dom när man skyller på apb som lagrar ip nummer?

Det är ju som sagt inte flashback som klagar utan endast ett antal medlemmar (inte ens majoriteten). Flashback får väl för övrigt bete sig i princip hur de vill?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Om killen har rensat cacheminnet och nytt ip

Vad tror du dom går på efter 12 inlägg och kopplar det med 2 olika användare?

Vad spelar det för roll och, framför allt, varför gnäller du här? Kanske hade de samma ip-nummer, kanske uttrycker de sig likadant eller också delar de samma ovanliga åsikter. Flashback får dock slänga ut vem de vill utan att behöva förklara sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
CSM101

Har du inte fattat innehållet i tråden?

FB användare gnäller på APB lagrar ip nummer och avstängningar

FB sniffar macadresser för att koppla 2 användare samman och lagrar

Sen har FB sitt fina "amnesty"

Tror du fortfarande på tomten dom bara går på ip nummer?

Jag har förstått att du inte egentligen förstår vad du vill få fram, vilket väldigt många redan påpekat. Det jag däremot inte fattar är vad gnällandet här ska göra för nytta.

Gillar du inte FB kan du skita i att besöka sidan. Enkelt. Inget gnällande.

Permalänk

Detta var nog det mest patetiska jag läst i år.