Windows installer omstart

Permalänk
Medlem

Windows installer omstart

Hej!
Har problem med jobbdatorn.
När jag ska installera program med windows installer så kommer jag till den punkt då datorn ska startas om för att sluföra installationen.
Jag väljer "JA" där, det blir en omstart men istället för att slutföra installationen så påbörjas den från början igen och kommer åter igen till den punkt då den vill starta om windows, om jag väljer "JA" igen där så startas datorn om men det händer absolut ingenting.

Ja som ni förstår så slutförs aldrig installationerna, kommer inte längre än "starta om datorn för att sluföra installationen".

Vad göra? Har redan windows clean up installerat, provat googla osv.

// MVH

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Är det XP så efter att du har partitionerat, formaterat och kopierat filerna till disken så rör ingenting. Problemet är antagligen att du trycker på något när omstarten har skett och den föreslår boot from CD.

Så generellt sett borde du inte röra en tangent efter att datorn startas om efter första installationen. Ta inte ut CDn förens du har kommit till skrivbordet.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Är det något åt det här hållet?
http://ask-leo.com/windows_installer_runs_on_every_reboot_why...

Nej, inte direkt, fick också upp den där sidan när jag googlade.
Det som beskrivs på denna sida är någon ofrivillig uppstart av windows installer vid omstart av dator.

Jag vill installera några program vill ha igång installer, problemet är att installationen kommer till den punkt där datorn ska startas om för att slutföra det hela men det går aldrig vidare efter det tyvärr.

Lejo-----
Det jag gör efter att windows installern kräver en omstart är att trycka Ctrl+Alt+Del för att logga in på datorn och företagets nätverk.

Jag trycker alltså inte på någon tangent under BIOS uppstartet för att den ska boota från skiva. Men ska ändå prova att ta ut skivan och köra installation utan den. Det är ett nerladdat gratisprogram så jag behöver ingen skiva i.

Har ni mera förslag/funderingar så hör av er.