Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
Jg kan känna att refresh raten är rätt låg. Med powerstrip går det att få upp till 75, men jag är osäker på om det verkligen blir 75 i spel...då jag körde på 60hz så kände jag att det inte riktigt hängde med. på 75 hz vet jag inte om skillnaden är så himla stor. kan mycket vara placebo, vet inte om 75 hz körs. enligt powerstrip är den i 75.

Har du inte Cs? Steam? Bara att sätta på V-sync och sen skriva in max_fps 100 eller 75 så ska det visa 75 fps.

Permalänk

med vsync i cs: 66.xx, utan: 295.xx. jag hittar inte stället där man kan skriva in sin max_fps. vad bör jag ligga på? hur hög fps vill man ha?

jag kör video stress test för att se fpsen. när jag kör utan vsync så släpps färgerna ser jag, blir lila istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Har du inte Cs? Steam? Bara att sätta på V-sync och sen skriva in max_fps 100 eller 75 så ska det visa 75 fps.

med vsync i cs: 66.xx, utan: 295.xx. jag hittar inte stället där man kan skriva in sin max_fps. vad bör jag ligga på? hur hög fps vill man ha?

jag kör video stress test för att se fpsen. när jag kör utan vsync så släpps färgerna ser jag, blir lila istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
med vsync i cs: 66.xx, utan: 295.xx. jag hittar inte stället där man kan skriva in sin max_fps. vad bör jag ligga på? hur hög fps vill man ha?

jag kör video stress test för att se fpsen. när jag kör utan vsync så släpps färgerna ser jag, blir lila istället.

Jag menar Cs 1.6, du har väl consolen där? Jag vet inte exakt men det är nåt i stil med fps_max, max_fps eller ja, testa eller sök. Okej, du verkar ha 66hz isf, men testa i 1.6

Permalänk
Medlem

Tänkte köra mitt test nu på måndag men såg att Dustin sköt fram leveranstiden till 21:e. Blir lite sen med testet.

Visa signatur

Altmann

Permalänk
Medlem

Om ni är intresserade hur det gick för mig med den döda pixeln så fick jag en ny skärm förra veckan. Denna skärm hade en grå fläck på panelen. Såg ut som fläcken satt ungefär ½ cm innanför själva ytterfönstret på skärmen. Så det blev att ringa dom på direkten och idag kom äntligen den tredje skärmen som jag inte hittat någon död pixel eller något på. Bra support och snabbt levererat även fast det skulle ta upp till 3 veckor för varje skärm.

Finns det någon mer som fått ny skärm här än jag? Dom hämtade aldrig skärmen när den nya kom och jag har ringt dom och sagt till om den första skärmen men det kommer aldrig någon och hämtar den. Börjar tröttna på att ringa och påminna dom. Snart behåller jag alla tre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert

Finns det någon mer som fått ny skärm här än jag? Dom hämtade aldrig skärmen när den nya kom och jag har ringt dom och sagt till om den första skärmen men det kommer aldrig någon och hämtar den. Börjar tröttna på att ringa och påminna dom. Snart behåller jag alla tre.

Fick lämmna till tillbaks min också. Dom har inte hämtat det gamla exemplaret. Börjar också tröttna på att ringa och påmmina och få email där dom skriver att dom ska debitera mig om jag inte kontaktar dom.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Angående att köra 2209WA i 75hz med ex ATI HD5850 (lite oklart om det passar bra här eller under någon grafikkorts tråd)

Det vanligast sättet att göra detta är vad jag kan hitta är med ex PowerStrip och kollar man inte upp saker ordentligt så missar man saker

Powerstrip stöder inte ATI HD5xxx serien så pass mycket så att man kan ställa in dessa inställningar

http://forums.entechtaiwan.com/index.php?topic=7103.0

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X | ASUS ROG STRIX B450-F | 2x8Gb | GTX 1070 | 2x2209WA, 1xVG258QR

Permalänk
Medlem

Har det inte kommit någon skärm än som lämpar sig bättre för gaming? Den tekniska utvecklingen går ju ganska snabbt framåt

Visa signatur

MK: Gigabyte P55-UD4 | CPU: Intel Core i5 750 | GPU: 2 x HIS Radeon HD5870 i CF | RAM: Corsair 4x2 GB 1600 MHz XMS3 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | HDD: 1TB Samsung Spinpoint | Chassi: Fractal Design Define R2 Svart | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Fläktar: Fractal Design Silent Series 3 x 120mm, 2 x 140mm samt Scythe 120mm S-FLEX 1600 | OS: Windows 7 Professional 64-bit | Tangentbord: Steelseries 7G | Mus: Qpad 5K | Musmatta: Razer Destructor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunden
Har det inte kommit någon skärm än som lämpar sig bättre för gaming? Den tekniska utvecklingen går ju ganska snabbt framåt

Har du något att anmärka på när det gäller Dellen eller är det mest att du inbillar dig att inget annat än det absolut bästa är gott nog åt dig?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunden
Har det inte kommit någon skärm än som lämpar sig bättre för gaming? Den tekniska utvecklingen går ju ganska snabbt framåt

Finns ju 120hzare, har postat bilder och lite smått i en tråd om en av dom. Viewsonic söker du på på prisjakt, det eller 120 här på forumet så kommer det upp en tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Har du något att anmärka på när det gäller Dellen eller är det mest att du inbillar dig att inget annat än det absolut bästa är gott nog åt dig?

Haha nej det har jag väl inte direkt, var bara mest nyfiken om jag ska vara ärlig. Tycker Dellen verkar väldigt bra, det enda som är synd med den i min mening är att den inte kör 1920x1080 / 1900x1200. Tycker om minimalistisk layout, kanske inte världens viktigaste grej direkt men ändå

Citat:

Finns ju 120hzare, har postat bilder och lite smått i en tråd om en av dom. Viewsonic söker du på på prisjakt, det eller 120 här på forumet så kommer det upp en tråd.

Okej ska göra det, tack för tipset

Visa signatur

MK: Gigabyte P55-UD4 | CPU: Intel Core i5 750 | GPU: 2 x HIS Radeon HD5870 i CF | RAM: Corsair 4x2 GB 1600 MHz XMS3 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | HDD: 1TB Samsung Spinpoint | Chassi: Fractal Design Define R2 Svart | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Fläktar: Fractal Design Silent Series 3 x 120mm, 2 x 140mm samt Scythe 120mm S-FLEX 1600 | OS: Windows 7 Professional 64-bit | Tangentbord: Steelseries 7G | Mus: Qpad 5K | Musmatta: Razer Destructor

Permalänk

Hej, skulle någon kunna förklara lite mera detaljerat hur man får upp dell 2209WA i 75hz när man har hd5850 / ccc? Kollat på en länk i den här tråden men kan inte göra som det står där. ccc advanced -> display options -> får välja "display detection", men när man valt ett av de två alternativen och trycker på apply så händer inget, det går inte att gå vidare :P. Laddat ner powerstrip också, men förstår inte hur jag kan få skärmen att gå upp i 75hz där heller. Extremt tacksam för svar.

Edit: Som sagt, det finns hur många trådar som helst på nätet om hur man sätter upp 75hz på 2209WA, men vad jag kan se så använder alla nvidia-kort eller äldre ati-kort. Inte hittat nåt om när man har ati 58xx. Hur får man fram advanced timings i powerstrip, jag verkar inte kunna få fram det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brazenclaw
Hej, skulle någon kunna förklara lite mera detaljerat hur man får upp dell 2209WA i 75hz när man har hd5850 / ccc? Kollat på en länk i den här tråden men kan inte göra som det står där. ccc advanced -> display options -> får välja "display detection", men när man valt ett av de två alternativen och trycker på apply så händer inget, det går inte att gå vidare :P. Laddat ner powerstrip också, men förstår inte hur jag kan få skärmen att gå upp i 75hz där heller. Extremt tacksam för svar.

Edit: Som sagt, det finns hur många trådar som helst på nätet om hur man sätter upp 75hz på 2209WA, men vad jag kan se så använder alla nvidia-kort eller äldre ati-kort. Inte hittat nåt om när man har ati 58xx. Hur får man fram advanced timings i powerstrip, jag verkar inte kunna få fram det.

Tror inte det går, en tidigare postare sa att det powerstrip inte stöds fullt ut eller nåt.

Permalänk

Fick för någon dag sedan denna skärm och jag gillar den skarpt. Har testat att köra UT 2004 demot och det funkar perfa och är nästan i klass med den skärm jag använde tidigare (Syncmaster 1100 DF) i bilduppdatering. Köpte den från Dustin Home (ett råd är att köpa de varor som de har i lager, har de inte en viss vara och man samtidigt köper en som finns i lager kommer de vänta med leverans till samtliga varor är inkomna) och jag är överlag väldigt nöjd. Det som jag inte gillar med Dustin är att de verkar skicka varorna som de är, från samtliga ställen jag beställt från innan skickas varorna i en extra kartong med "chips" eller liknande för att minimera risken att varan skadas. Det som jag blev förvånad över var att trots all omsorg för produkten så hade skärmen ett litet fingeravtryck på själva glaset. Detta får mig att börja undra om Dustin skickat mig ett ex som en annan kund köpt men ångrat för annars borde glaset vara helt fritt från avtryck, speciellt med tanke på hur den kom förpackad.

Köpte även en PS3 och även denna kom förpackad i Sonys låda med en liten klisterlapp som visade vart den skulle sändas. Det är rätt så komiskt att Dustin själva kräver att deras varor ska levereras på bästa möjliga sätt för att minimera risken för skador när de själva inte gör det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

vad innebär 1:1 mapping? vissa tester klagar på att den inte har 1:1 mapping, när och hur drabbas man av det? kan ni ge exempel?

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem

Om du använder en annan upplösning än native (1680x1050 för 2209WA) så skalas bilden om för att fylla hela skärmen och då blir det inte 1:1 mapppat (pixelmappat).

Det innebär att bilden inte blir lika skarp, detta syns tydligt på text.

Visa signatur

janee

Permalänk

Samtidigt så kan man för det mesta låta grafikkortet sköta om skalningen, det är mest när man ska koppla in en konsol eller dvd-spelare eller liknande som det kan vara ett problem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

i första posten så näms denna skärm Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSEK, Black
Jag har sett att det finns minst 3 modeller som heter nåt med S2202Wxxx tex
Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSHK, Svart, vad skiljer mella alla dessa 2202Wxxx modeller? Är det en bra skärm? den kostar ju exakt lika mycket som Dellen, har sett att en del användare klagar på mörka ränder/olika ton på olika sidor av skärmen osv på dellen så det är därför jag undrar om den Eizon är nåt att ha.

Hur "mycket bättre" är Dellen (eller eizon, men tydligen så ska ju dellen vara den bästa 22tummarn på jorden..) ?

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
i första posten så näms denna skärm Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSEK, Black
Jag har sett att det finns minst 3 modeller som heter nåt med S2202Wxxx tex
Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSHK, Svart, vad skiljer mella alla dessa 2202Wxxx modeller? Är det en bra skärm? den kostar ju exakt lika mycket som Dellen, har sett att en del användare klagar på mörka ränder/olika ton på olika sidor av skärmen osv på dellen så det är därför jag undrar om den Eizon är nåt att ha.

Hur "mycket bättre" är Dellen (eller eizon, men tydligen så ska ju dellen vara den bästa 22tummarn på jorden..) ?

Dellen är en IPSpanel, Eizon är en TN, alltså är Dellen bättre

Permalänk
Medlem

Finns 2209WA att köpa någonstans i Göteborg, fysisk butik? Jag behöver en skärm på en gång.

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa den här skärmen och hänga den på väggen och undrar om någon kan rekommendera ett bra väggfäste - helst så smidigt och väggnära som möjligt.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde slag i sak och beställde en 2209WA från Dustin. Hoppas den är lika bra som ni säger Jag har haft en Huyundai 19" med TN-skärm i ett par år nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nico
Jag gjorde slag i sak och beställde en 2209WA från Dustin. Hoppas den är lika bra som ni säger Jag har haft en Huyundai 19" med TN-skärm i ett par år nu.

Ifall du inte blir nöjd så är det inte pga bildkvalitén i jämförelse med din gamla skärm, det är en sak som är säker iaf

Permalänk
Medlem

Fick lust att köpa denna skärmen, men hur funkar den med en ATI X1950 Pro?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Fick lust att köpa denna skärmen, men hur funkar den med en ATI X1950 Pro?

Kommer funka prima, kommer inte klara det högsta i spel men det antar jag att du inte räknat med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Kommer funka prima, kommer inte klara det högsta i spel men det antar jag att du inte räknat med?

Nej nej, spelar knappt ändå. Sitter mest och surfar. Jag ville bara veta om det funkar till mitt rätt så gammalt grafikkort. Tack för svaret.

En annan fråga; Vilken är den bästa upplösningen att köra till denna skärm? Har kört 1024x768 i fleeera år nu, antar att den upplösningen inte alls fungerar bra på Dell skärmen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nej nej, spelar knappt ändå. Sitter mest och surfar. Jag ville bara veta om det funkar till mitt rätt så gammalt grafikkort. Tack för svaret.

En annan fråga; Vilken är den bästa upplösningen att köra till denna skärm? Har kört 1024x768 i fleeera år nu, antar att den upplösningen inte alls fungerar bra på Dell skärmen.

1680x1050

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk

vad är så specielt med den skärmen ? =S

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
vad är så specielt med den skärmen ? =S

Ta och läs några av recensionerna Konsumentguiden länkar till så kanske du får det klart för dig.
www.konsumentguiden.se skriv 2209WA i sökrutan

Visa signatur

««« »»»