HD4850 + Monitor + Plasma = CCC inställningar?

Permalänk
Medlem

HD4850 + Monitor + Plasma = CCC inställningar?

Hojt!

Har sökt men inte funnit någon lösning så jag hoppas någon kan hjälpa till.

Det är så att det var ett par år sedan jag kopplade datorn till TV:n och har nu stött på patrull. Sist jag använde Catalyst Control Center (med ett X800XL) så fanns möjligheten att köra "clone mode", samt "theater mode" på tv:n. Detta gjorde att jag kunde starta en film i t.ex. VLC, minimera spelaren och jobba med datorn samtidigt som filmen spelades upp på TV:n i rätt upplösning.

Nu när jag skaffat ett HD4850-kort och senaste CCC (9.8) får jag inte riktigt till det. Kör jag clone mode så kan jag inte ha olika upplösningar på skärmarna. Kör jag extended mode så måste jag "dra" filmen från ena skärmen till den andra och sedan maximera fönstret, vilket inte är så skojigt om skärmarna är i olika rum.

Någon som har en lösning på hur man fixar detta?

PS. Kör Windows 7

Permalänk
Medlem

Det du ska använda är "Extended" då "Clone" gör just det den heter: klonar samma bild till två skärmar. "Theater Mode" finns fortfarande kvar under ATI CCC under fliken Avivo Video.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabanan
Det du ska använda är "Extended" då "Clone" gör just det den heter: klonar samma bild till två skärmar. "Theater Mode" finns fortfarande kvar under ATI CCC under fliken Avivo Video.

Okej, ska testa igen när jag kommer hem. Försökte köra "Theater Mode" i Extended igår, men när jag spelade upp en film så fick jag fortfarande "dra" fönstret till den andra skärmen och sedan maximera. Kändes lite omständigt, men kanske gjorde jag något fel.

Permalänk
Medlem

Hmmm, skumt. När jag kör "Theater mode" så måste jag ändå dra över och maximera spelaren på plasman. Är det inte meningen att när man aktiverat "Theater mode" och startar en film så spelas den upp på den sekundära skärmen i "fullscreen"? Eller är jag helt fel ute?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sarek
Hmmm, skumt. När jag kör "Theater mode" så måste jag ändå dra över och maximera spelaren på plasman. Är det inte meningen att när man aktiverat "Theater mode" och startar en film så spelas den upp på den sekundära skärmen i "fullscreen"? Eller är jag helt fel ute?

du är helt rätt ute, men det funkar inte för mig heller.
har win 7, men de funkade inte med XP heller. har klonat skärm till TV vilket funkar till viss del.. startar jag ett spel så visar TVn inte (de har inte med hz att göra, för den ska klara 60 hz), sätter jag window mode på spelet så funkar de på TVn med

film ska visas i helskärm på TVn enligt ATi inställningarna, men ICKE

Permalänk
Medlem

Det finns något som heter Overlay Mode i CCC som gör att videon startar på TVn.

Och sedan kan man använda Alt+Retur för att videon skall spelas upp i Full Screen på TVn.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Jag har fan samma problem, jag hittar inte ens theater mode eller video overlay.

* Navigation menu—On the Graphics menu, click Avivo™ Video.
* Navigation tree—From the tree in the Graphics Settings tab, click Avivo™ Video.

Hittar icke. Kör windows 7 med 5850. Någon som har några förslag?

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått Theater Mode att funka under Win7. Inställningarna finns ju i CCC men det funkar helt enkelt inte.

I MPC-HC kan man välja på vilken skärm materialet ska spelas upp när man kör fullscreen. Välj tv:n i MPC-HC och tryck Alt+Enter för att köra fullscreen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Jag har inte heller fått Theater Mode att funka under Win7. Inställningarna finns ju i CCC men det funkar helt enkelt inte.

I MPC-HC kan man välja på vilken skärm materialet ska spelas upp när man kör fullscreen. Välj tv:n i MPC-HC och tryck Alt+Enter för att köra fullscreen.

Jag hittar ju inte ens theater mode, vart hittar du det? Det ska ju vara under avivo ....

är MPC gratis?

Permalänk
Medlem

Aktivera avancerade läget i CCC. Sen finns det under Avivo Video-> Theater Mode.

MPC-HC är gratis (och open source). http://mpc-hc.sourceforge.net/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet att mitt CCC inte ser ut som t.ex. en polares. Så här ser mitt ut.

Permalänk
Medlem

Kanske har ATI/AMD tagit bort det för 5800-kort? Med mitt 3850 finns Theater Mode mellan "Basic Quality" och "All Settings".

Jag vill minnas att det egentligen är en feature från Microsoft att funktioner som Theater Mode inte fungerar. Någonting för att förhindra piratkopiering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ASh det är bara mästerkodarna på ATI som är i farten igen.
Rekomenderar dig även att använda senaste catalyst med ditt 58xx. 9.9 tror jag det är i dagsläget.
Men vetefan om det egentligen är de officiela 58xx drivisarna? Fått för mig att Catalyst 10.0 skulle vara det. Kanske därför det saknas features i CCC för ditt 58xx?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900