Permalänk

HjÄlp! Dator StendÖd

Har precis kopplat in nytt moderkort och nu startar inte datorn!

Har satt i 24pin och 4pin men jag tror det är powerswitch kabeln jag sätter fel.. för det händer INGET när man försöker starta den:( åh ..

Moderkortet är ett G31M-ES2L

PSU = corsair 450w ska man koppla in nått mer från den förutom 24pin och 4 pin?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

men jag tror det är powerswitch kabeln jag sätter fel

Har du kollat upp det då?

och nej du borde ha kopplat in allt om du möjligen inte har en extra som ska in i grafikkortet som du glömt men då brukar datorn i alla fall snurra igång. Lite mer specifikationer vore bra.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk

Ja men hur jag än sätter den så startar den inte .. :/

har inte satt i något grafikkort för jag tänkte bara kolla om den ville starta.

grejjen är att den inte ens surrar till, typ som att den inte fattar att jag trycker på knappen ..

har satt i minnne, hdd alla sladdar och jag har tagit ut allt men det hjälper inte. jag får panik snart XD

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Kopplat in chassits kablar till moderkortet?

Permalänk
Medlem

Har du otur har knappen gått sönder. Burken har inte någon resetknapp du kan testa med istället. Annars fungerar det att sätta en jumper en kort sekund över pinnarna för att utesluta knappen i alla fall. Det finns en säkring i nätagget, den kan ha gått eller så har nätagget gett upp.

Utan grafikkort borde den i alla fall ge ifrån sig livstecken.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sme
Kopplat in chassits kablar till moderkortet?

Vilka är det ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GauntMan
Har du otur har knappen gått sönder. Burken har inte någon resetknapp du kan testa med istället. Annars fungerar det att sätta en jumper en kort sekund över pinnarna för att utesluta knappen i alla fall. Det finns en säkring i nätagget, den kan ha gått eller så har nätagget gett upp.

Utan grafikkort borde den i alla fall ge ifrån sig livstecken.

Har ingen aning om hur man gör något sånt .. nätagget fick jag idag tillsammans med moderkortet, så det hoppas jag verkligen inte :S

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jemtegrannen
Vilka är det ?

http://img208.imageshack.us/img208/1041/fpanel.jpg
Moderkortet har lite svårt att veta annars när du trycker på knappen

Verifiera också att du inte kortslutit moderkortet mot chassiplåten, koppla moderkortet på kartongen utanför chassit.

Permalänk

har testat att koppla in mitt gamla psu till det nya moderkortet och det funkar inte, men det funkar att koppla til ldet gamla moderkortet, så det är något jag har kopplat fel .. jag har alltså satt in 1st 24pin 1st 4pin och så har jag satt in power switchen, Men. i manualen står det + o - men jag hittar inte det på kabeln men den funkar inte åt något håll .. några idér

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sme
http://img208.imageshack.us/img208/1041/fpanel.jpg
Moderkortet har lite svårt att veta annars när du trycker på knappen

Verifiera också att du inte kortslutit moderkortet mot chassiplåten, koppla moderkortet på kartongen utanför chassit.

mm det är de kablarna jag inte satt i för det fungerar inte.. alltså dom passar och så men det går endå itne starta.. jag har en blå/svart en grön/vit och en röd/vit

Blå/svart står det power switch på. och antar den ska sitta på "pw" platsen? men det händer endå inget..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk

http://img148.imageshack.us/img148/4843/dsc01033f.jpg

Vart ska jag sätta kablarna ?

pw = power switch ?

Måste jag ha alla 3 kabar inköpplade ? pw LED, hdd LED behövs väl inte ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk

problemet är löst, visade sig vara en kortis, så fick böja några "piggar" nu funkar det,

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro