Permalänk
Medlem

Spela in TV-spel?

Nu undrar jag hur man går till väga för att spela in material från TV'n.
Har ett antal spelkvällar med polarna och vi tycker det skulle vara trevligt att spela in våra matcher och kanske lägga upp på ett gemensamt youtube:konto.

Jag har försökt google men utan resultat på svenska sidor.
Någon som vet eller har erfarenhet av vad som behövs?

PS. Det är playstation-3 som gäller.
Tack på förhand!
//Hasse

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

köp en dazzle. https://www.inet.se/datorkomponenter/videoredigering/pinnacle...

fast man kan typ inte spela in med HDMIkablar samt ypbprkablar (red, green and blue) så man får spela in med "kass grafik" (gul kabel)

dazzlen stköder s-video och composit

Permalänk
Medlem

Wow, man tackar för det snabba svaret. Verkar som det blir en tur till inet efter jobbet

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Xboxen skickar ut oskyddat över HDMI i spel, så det är det enda sättet att spela in pixelperfect.

Permalänk
Inaktiv

MartenKL skrev: Xboxen skickar ut oskyddat över HDMI i spel, så det är det enda sättet att spela in pixelperfect.

Då undrar jag följande.
Blir det ännu bättre ''kvalite'' när man använder en sk. ''Dazzle'' till xbox 360?

Är intreserad av att spela in men vill helst inte panga över 800 kr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas.sp
MartenKL skrev: Xboxen skickar ut oskyddat över HDMI i spel, så det är det enda sättet att spela in pixelperfect.

Då undrar jag följande.
Blir det ännu bättre ''kvalite'' när man använder en sk. ''Dazzle'' till xbox 360?

Är intreserad av att spela in men vill helst inte panga över 800 kr...

Dazzle kan man bara koppla med komposit, tror jag. Har du HDTV är det väl knappast ett alternativ?
Kan säga att jag är väldigt nöjd med min Hauppauge HD PVR. Det går att få grymt bra bild på bilden, och komponent med HDTV är acceptabelt.

Stämmer det att Xbox inte kör HDCP alltså?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 stödjer HDCP, som med de felsta produkter som gör det så aktiveras det då det skickas HDCP skyddat material, alltså innebär det när man spelar spel(spel eller de felsta DVD filmer) via HDMI skickas de med HDCP kryptering vilket innebär att man inte kan spela in det med en HDMI Capture "mokagrunk"(dvs alla sorters HDMI recorders)

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser